جاباما
۳۳۲۱۵۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تجویز روانگردان در پانسیون‌های مطالعاتی!

روز گذشته سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به آسیب هایی که در کمین دانش آموزان در پانسیون های مطالعاتی است، هشدار داد.

روزنامه آرمان: روز گذشته سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به آسیب هایی که در کمین دانش آموزان در پانسیون های مطالعاتی است، هشدار داد.

مسعود ثقفی این پانسیون ها را غیرمجاز و آسیب‌زا توصیف کرد و گفت: حتی این احتمال وجود دارد که پانسیون های مطالعاتی برای رفع خستگی دانش آموزان داروهای روانگردان در اختیار آنها قرار دهند. این درحالی است که در سال های اخیر کمبود فضای مطالعه در مدارس و آپارتمان ها به رواج پانسیون های مطالعاتی به ویژه در تهران و دیگر شهرهای بزرگ منجر شده است.

قرار دادن دانش آموز در فضایی بسته و نگهبانی از او ویژگی پانسیون هایی است که والدین برای رفتن فرزندانشان به آنجا ماهانه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان پرداخت می کنند؛ پانسیون‌هایی که صرف‌نظر از اینکه اعلام شده هیچ مجوزی ندارند از سلامتی غذاها و خوراکی هایی که در اختیار دانش‌آموزان می‌گذارند نیز اطلاعی وجود ندارد. این در حالی است که افزایش مصرف روانگردان ها در قالب قرص های شب امتحانی را در میان دانش آموزان به ویژه کنکوری ها طی سال‌های اخیر شاهد هستیم.

از سوی دیگر ماراتن نفسگیر شرکت در کنکور و موفقیت در آن هم به بخش بزرگی از دغدغه‌های والدین و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تبدیل شده است؛ کنکوری که هنوز هم در مورد لزوم یا عدم لزوم وجود آن شک های زیادی وجود دارد. با این حال بازار کلاس ها و موسساتی که از این آب گل‌آلود ماهی می گیرند همیشه داغ است.

شهریه هر ماه ۲۵۰ هزار تومان!

پانسیون های مطالعاتی تعدادشان کم نیست. کافی است این عنوان را در موتور جست‌و‌جوگر گوگل وارد کنی تا صدها نام موسسه آموزشی مقابل دیدگانت نقش ببندد، اما همه شرایط مشابهی برای ثبت نام دارند. این موسسات با در اختیار داشتن مشاوران تحصیلی در کلیه رشته ها برای دانش آموزان برنامه ریزی می کنند تا آنها به قول خودشان از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنند. در تبلیغات یکی از پانسیون های مطرح مطالعاتی که آنطور که در سایت آن مشخص است چندین مجوز از دستگاه‌های مختلف دارد و البته نام آموزش و پرورش در هیچ یک از آنها نیست، آمده است: «دانش آموزا از صبح تو مدرسه هستن و عصر وقتی می رن خونه احتیاج دارن یه ذره استراحت کنن. اما استراحت یه ذره زیادی طول می کشه و تا پاسی از شب ادامه پیدا می کنه.

بعد از اون هم زمان صرف شام و دیدن سریال و... بعد اون هم که با یه ذره مطالعه وقت خواب می شه! پس یه عالمه وقت تلف می‌شه!یه سری دیگه از دانش آموزا هم می خوان درس بخونن و وقت کم تلف می کنن، اما شرایط خونه مناسب نیست: سر و صدا ، رفت و آمد و... تو پانسیون عادت های خوب مطالعه ایجاد می‌شه و زمان‌های تلف شده به حداقل می‌رسه. در ادامه این تبلیغات آمده است: پانسیون مطالعاتی دانش آموزان از ساعت سه بعد از ظهر تا ساعت ۹ شب فعالیت می کنه، اعضای پانسیون مطالعاتی طبق برنامه ای که در اختیارشون قرار می دیم مطالعه می‌کنن و تمام مدت توسط دوربین کنترل می شوند تا درس بخونن. هزینه ثبت نام و شرکت در این پانسیون مطالعاتی به ازای هر ماه ۲۵۰ هزار تومنه.»

رفع خستگی دانش‌آموزان با داروهای روانگردان

روز گذشته سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به رواج پدیده پانسیون‌های مطالعاتی و آسیب‌های در کمین دانش‌آموزان در این مکان‌های پُر آسیب هشدار داد. به گزارش تسنیم، مسعود ثقفی اظهار داشت: به تازگی با پدیده‌ای با عنوان پانسیون‌های مطالعاتی روبه‌رو شده‌ایم که دانش‌آموزان را به‌ویژه در پایه دوم و سوم متوسطه با تبلیغات فریبکارانه در مکان‌هایی خارج از مدرسه جمع می‌کنند.او افزود:‌ این مکان‌ها وابستگی به آموزش و پرورش ندارند و به دلیل آسیب‌های اجتماعی و موارد غیراخلاقی متعدد از سوی آموزش‌ و پرورش تایید نشده و مجوزی به آنها اعطا نمی‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران کفت: به خانواده‌ها هشدار می‌دهیم که به هیچ عنوان فریب تبلیغات این مکان‌ها را نخورند و حتی این احتمال وجود دارد که پانسیون‌های مطالعاتی برای رفع خستگی دانش‌آموزان داروهای روانگردان در اختیارشان قرار دهند. برخی دانش‌آموزان برای آمادگی در امتحانات نهایی یا کنکور و مطالعه به این پانسیون‌ها مراجعه می‌کنند، اما خانواده‌ها باید هوشیار بوده و فرزندان خود را به این مکان‌های پُر آسیب نفرستند. ثقفی افزود: از اداره اماکن نیروی انتظامی و قوه قضائیه درخواست می‌کنیم با این پدیده به صورت قاطع برخورد کنند.

محیط آرام در عید نوروز

در سایت یک پانسیون مطالعاتی دیگر اردوی نوروز تبلیغ شده و به پدر و مادرها پیشنهاد شده برای اینکه عید راحت و بی دردسری داشته باشند، دانش آموزان خود را برای آمادگی بیشتر در کنکور به این محیط ها ببرند. بحث استانداردهای آموزشی و فضای آرام لازمه تحصیل است و اگر خانواده ای نتواند محیطی آرام برای تحصیل فرزندان خود ایجاد کند، با وضیعت مدارس ما دانش آموز محال است بتواند در مدرسه این محیط آرام را برای درس خواندن پیدا کند. نتیجه چنین روندی رواج موسسات غیر مجاز در قالب پانسیون‌هاست که آسیب‌های دیگری را به دنبال دارد.

هزینه اردوی مطالعاتی نوروز ۳۵۰ هزارتومان درج شده که مربوط به نوروز۹۵ بوده است. در توضیح شرایط ثبت نام در اردو آمده است: صبحانه و میان وعده از سوی موسسه است و بقیه وعده های غذایی باید توسط فرد یا از منزل آورده شده یا خریده شود. غیبت از اردو یعنی حذف و عدم بازگشت شهریه و ورود و خروج فقط طبق ساعت دقیق و مشخص شده امکان پذیر است

فرهنگ غلط آموزشی و چشم و همچشمی

یک کارشناس مسائل آموزشی با بیان اینکه حد مطلوب فضای آموزشی در ایران ۵۰ درصد کمتر از استانداردهای جهانی است، به «آرمان» می گوید: سرانه فضای آموزشی مطلوب به ازای هر دانش‌آموز شش تا هشت متر است، اما در حال حاضر سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز حدود یک متر است. مهدی بهلولی می افزاید:دلیل اینکه خانواده ای تمایل دارد ماهی حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه کند تا فرزندش در جایی خاص تحت عنوان اردو درس بخواند، کمبود فضای مطالعاتی در کشور نیست، بلکه به دلیل فرهنگ غلطی است که بر آموزش و پرورش و خانواده های ما حاکم است.

این کارشناس با اشاره به روند مدرک‌گرایی و تمرکز بر کنکور می گوید: آموزش و پرورش باید ریشه‌یابی کند که چرا تعداد موسسات مجاز و غیرمجاز کنکور به یکباره در کشور این همه زیاد شد. وقتی نظام آموزشی تنها بر مدرک و نمره تاکید کند، نتیجه آن رقابتی ناسالم و شکل‌گیری موسساتی از این دست است که برای کسب سود دست به هر کاری می زنند. به گفته بهلولی در کشور ما هیچ اردوی علمی، فرهنگی و حتی هنری برای دانش آموزان و دانشجویان برگزار نمی‌شود و اردوهای پانسیون‌های مطالعاتی هم به عنوان اردوی مطالعاتی و با هدف درآمدزایی ایجاد شده در حالی که باید مشتریان این اردوها هم بررسی شوند.

او می گوید: بیشتر خانواده هایی که توان مالی بالایی دارند برای چشم و هم چشمی فرزندان خود رابه این موسسات می فرستند، در حالی که نه تنها از نظر علمی این موسسات موثر نیستند، بلکه به دلیل نداشتن مجوز ممکن است منجر به ایجاد مشکلات دیگری هم برای دانش آموزان بشوند که قابل جبران نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج