۳۳۲۲۸۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«مصدق» روی صحنه جان می‌گیرد

اصغر خلیلی با معرفی تعدادی از بازیگران نمایش ˝مصدق˝ چون نرگس محمدی، شبنم قلی‌خانی، فرهاد قائمیان از اجرای این اثر در شهریورماه امسال خبر داد.

هنرآنلاین: اصغر خلیلی با معرفی تعدادی از بازیگران نمایش ˝مصدق˝ چون نرگس محمدی، شبنم قلی‌خانی، فرهاد قائمیان از اجرای این اثر در شهریورماه امسال خبر داد.

«مصدق» روی صحنه جان می‌گیرد

اصغر خلیلی نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به آخرین رویدادهای نمایش "مصدق" که قصد اجرای آن را دارد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این نمایش تازه‌ترین تولید گروه تئاتر تجربه نو است که به شکل مستند برهه‌هایی از زندگی محمد مصدق یکی از معروف‌ترین چهره‌های سیاسی ایران را به تصویر می‌کشد.

او بیان کرد: نگارش و تحقیقات نمایشنامه این اثر بیش از یک سال زمان برده و در این مسیر اساتید صاحب‌نظر بسیاری آن را مطالعه و بررسی کرده‌اند. این نمایشنامه که تمامی شخصیت‌ها و اتفاقات آن بر اساس واقعیت‌های تاریخی است با نگاهی جامعه‌شناختی به بررسی رویدادهای زندگی و فعالیت‌های این شخصیت می‌پردازد.

کارگردان نمایش "الیور تویست" اظهار کرد: نمایشنامه ۲۳ شخصیت اصلی و ۱۶ نقش فرعی دارد. تعدادی از این بازیگران مشخص شده‌اند. تاکنون حضور فرهاد قائمیان، نرگس محمدی، شبنم قلی‌خانی، امیر دژاکام، منوچهر علیپور، علیرضا زمانی‌نسب، علی نیکزاد، خسرو صمدی، نگین ابدالی، پیمان شیخی مشخص شده است. محمدرضا منصوری تهیه‌کننده و حیدر رضایی دستیار کارگردان این پروژه هستند.

خلیلی در رابطه با مکان و زمان این اجرا عنوان کرد: نمایش "مصدق" شهریورماه به صحنه خواهد رفت. سالن اجرا هم مشخص شده است، اما با تکمیل مراحل نهایی آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.

خلیلی متذکر شد: دکتر مصدق اتفاقات مختلفی را پشت سر گذاشته است مانند دوران نخست وزیری، حصر خانگی، عزل، دادگاه و ... رویدادهایی که هم در زندگی شخصی او و هم بر جامعه‌اش تاثیرگذار بوده است. ما نیز در این نمایش از زمان کودتا تا زمان مرگ‌اش را به تصویر می‌کشیم. نمایش از منظر ویژه‌ای یعنی جایگاه رسانه بررسی می‌شود.

محمد مصدق معروف به دکتر مصدق، سیاست‌مدار، حقوقدان، نماینده چند دوره مجلس شورای ملی و دو دوره نخست‌وزیر ایران بود. او نخستین دولتمرد خاورمیانه بود که با اجرایی کردن اندیشه ملی شدن صنعت نفت پرچم مبارزه اقتصادی با قدرت‌های استعماری را برافراشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج