۳۳۲۳۵۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پرتاب شاتل فضایی هند به فضا

نمونه اولیه بدون سرنشین از وسیله پرتابی چندبار مصرف این کشور که به اختصار RLV-TD خوانده می شود، صبح امروز از مرکز فضایی Satish Dhawan واقع در Sriharikota به فضا پرتاب شد و قبل از بازگشت مجدد به زمین توانست رکورد ارتفاع ۶۹ کیلومتری از سطح زمین را بشکند.

وب سایت دیجیاتو - مریم موسوی: آژانس فضایی هند با موفقیت یک شاتل فضایی کوچک چندبار مصرف را به فضا پرتاب کرد و بدین طریق گامی بسیار مهم را در جهت پیشبرد برنامه فضایی ارزان قیمت خود برداشت. نمونه اولیه بدون سرنشین از وسیله پرتابی چندبار مصرف این کشور که به اختصار RLV-TD خوانده می شود، صبح امروز از مرکز فضایی Satish Dhawan واقع در Sriharikota به فضا پرتاب شد و قبل از بازگشت مجدد به زمین توانست رکورد ارتفاع ۶۹ کیلومتری از سطح زمین را بشکند.

پرتاب شاتل فضایی هند به فضا

سازمان تحقیقات فضایی هند، ISRO، در وبسایت خود از موفقیت آمیز بودن این آزمایش خبر داد. طبق اعلام این سازمان، RLV-TD برای مدت بیش از ۱۰ سال با بودجه ای در حدود ۱۴ میلیون دلار، در دست ساخت و توسعه بوده است. مدل هفت متری از این فضاپیما که امروز پرتاب شد، حدودا یک ششم نسخه نهایی اش است که پیش بینی شده ظرف یک دهه آتی به فضا فرستاده شود.

این نمونه اولیه وزنی در حدود ۱.۷۵ تن دارد و پیش بینی نمی شود که در جریان فاز نخست پرواز آزمایشی اش سالم بماند اما قرار است که داده هایی را در مورد مسیریابی خودکار، سرعت فراصوت، و مدیریت فرایند ورود مجدد به جو گردآوری نماید.

سازمان های فضایی در اروپا، ژاپن و روسیه همگی در تلاشند تا به تکنولوژی ساخت فضاپیماهای چند بار مصرف دست پیدا کنند و از این طریق هزینه ها و منابع خود را کاهش دهند (بلو اوریجین و اسپیس اکس از جمله این موارد هستند).

هند یکی از کشورهایی است که سرمایه گذاری های قابل توجهی را در برنامه فضایی کم هزینه خود انجام داده و حتی چندی پیش Narendra Modi نخست وزیر آن اعلام کرد که این کشور می تواند در تامین تکنولوژی سفرهای فضایی پیشرو باشد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، هند نام خود را به عنوان نخستین کشور آسیایی به ثبت رساند که توانسته با صرف بودجه ۷۴ میلیون دلاری، فضاپیمایش را در مدار مریخ قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج