۳۳۲۴۰۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

حمایت دانشجویان از نگارخانه‌ی شهری

بیش از ۴۵۰ دانشجوی رشته‌های مختلف هنری با انتشار بیانیه‌ای، از اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» توسط شهرداری حمایت کردند.

خبرگزاری ایسنا: بیش از ۴۵۰ دانشجوی رشته‌های مختلف هنری با انتشار بیانیه‌ای، از اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» توسط شهرداری حمایت کردند.

ایده‌ی انتشار فراخوانی برای حمایت گروهی از طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» اول خردادماه توسط دکتر حامد بیدی - مدرس دانشگاه‌های علم‌ و فرهنگ و سوره - مطرح و با استقبال دانشجویان مواجه شد. بیش از ۴۵۰ نفر از دانشجویان رشته هنر، بیانیه‌ای را با ثبت اطلاعات خود امضا کردند.

حمایت دانشجویان از نگارخانه‌ی شهری

حدود ۶۰ درصد امضاکنندگان دانشجوی رشته‌های هنرهای تجسمی (نقاشی، گرافیک، عکاسی، تصویرسازی و...)، حدود ۲۰ درصد از آن‌ها دانشجوی رشته‌های هنرهای کاربردی (طراحی صنعتی، پارچه، چاپ، صنایع دستی و...) و بقیه از رشته‌های سینما و تئاتر، معماری و شهرسازی، و سایر گرایش‌های هنری بوده‌اند.

در متن این بیانیه آمده است: «ما دانشجویان رشته‌های هنری از حرکت جسورانه و بزرگ سازمان زیباسازی تهران در اجرای طرح "نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" برای دومین سال در بیلبوردهای شهر تهران تشکر می‌کنیم و این اقدام فرهنگی هنری و از آن مهم‌تر، تکرار آن برای سال دوم را به فال نیک می‌گیریم. در روزگاری که آثار هنری فاخر و اصیل جایگاه کم‌رنگی در زندگی روزمره مردم دارند و رسانه‌های رسمی و دولتی نیز کمتر فرصتی را برای ترویج ارزش‌های هنری، بدون پیش‌قضاوت و ارزش‌گذاری‌های سطحی می‌گذارند و در شرایطی که غالب ارگان‌های فرهنگی بودجه‌های کلان خود را صرف طرح‌هایی می‌کنند که هیچ تأثیری در جامعه ندارند، مایه‌ی بسی خرسندی است که برای ۱۰ روز شاهد آثار هنرمندانی از ایران و غرب و شرق در سرتاسر شهر باشیم. این اتفاق زیبا و شاعرانه، هر چند ایرادات و نقدهایی بر آن وارد باشد، باعث شده که ۱۰ روز از سال را از "شهروند تهران بودن" لذت ببریم و با امید بیشتری به فعالیت‌های هنری خود ادامه دهیم. امید که این حرکت باعث شود سایر کمپین‌های ضعیف تبلیغاتی چه در حوزه تجاری و چه فرهنگی نیز کم کم از شهر تهران رخت بربسته و همچنین دیگر سازمان‌های فرهنگی و هنری از پتانسیل‌های نهفته خود برای طرح‌های بزرگ بیشتر استفاده کنند.»

این در حالی است که بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی - روز گذشته (سوم خرداماه) با اظهار نگرانی نسبت به کمک نکردن شهرداری در زمینه تبلیغات صنایع دستی در سطح شهر تهران به‌مناسبت هفته صنایع‌ دستی، گفت: ما از شهرداری درخواست کردیم که به‌مناسبت هفته صنایع دستی این هنر ایرانی را در سطح شهر تبلیغ کند، اما شهرداری پاسخ داد تا زمانی که طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» در سطح تهران برقرار است، امکان تبلیغ برای صنایع دستی وجود ندارد.

او همچنین افزود: سهم صنایع‌ دستی در طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» رعایت نمی‌شود و حقی که باید برای دیده‌ شدن هنرمندان صنایع دستی داده می‌شد، به نقاشی مدرن هنرمندان آمریکایی و اروپایی داده شده است. هنرمندان ایرانی فقط یک هفته فرصت نشان دادن هنر خودشان را دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • user

      بسه دیگه بابا. شهرداری کار به این بزرگی کرده دستش هم درد نکنه . تا دیروز که هیچی نبود کسی یادش هم نبود. حالا که شهرداری کاری به این قشنگی کرده . مدعی هم پیدا شد. حالا سهم صنایع دستی کمه . سهمه اون یکی زیاده . چرا یه اتفاق که می افته ما قدر دانی بلد نیستیم. خوشحال باشیم از این اتفاق .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج