۳۳۲۵۶۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بایرن در فکر ساخت دیوار دفاعی مستحکم

انتقال متس هوملس از دورتموند به بایرن‌مونیخ و بازگشتش به خانه پدری در یک ماه اخیر کم جنجال ایجاد نکرد.

روزنامه خراسان ورزشی: انتقال متس هوملس از دورتموند به بایرن‌مونیخ و بازگشتش به خانه پدری در یک ماه اخیر کم جنجال ایجاد نکرد. از جنگ لفظی روسای ۲ تیم گرفته تا آتش زدن پیراهن بایرن در فینال جام‌حذفی آلمان. اما به‌هر ترتیب عصر دوشنبه این مدافع آلمانی با بایرن رسما قراردادی ۵ ساله امضا کرد. این‌که هوملس تا چه اندازه می‌تواند در تقویت خط دفاعی باواریایی‌ها موفق عمل کند، موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

این مدافع ۲۷ ساله با قابلیت‌های بالایی که دارد نقاط قوتی را به بایرن‌مونیخ خواهد افزود و سبب بهبود هر‌چه بیشتر عملکرد دفاعی این تیم خواهد شد. متس هوملس در دوران حضور خود در دورتموند به یکی از کامل‌ترین مدافعان میانی فوتبال اروپا بدل گشته که در بخش بازیسازی از انتهای زمین نیز می‌تواند نقشی بسیار موثر بر‌عهده گیرد، به ویژه در بازی‌هایی که تیم حریف با یارگیری نفر به‌ نفر در میانه میدان، بازیسازی را برای استراتژیست‌های میانی تیم با مشکل مواجه می‌نماید، حضور هوملس می‌تواند به کمکی بزرگ برای تیم بدل گردد. بایرن‌مونیخ در کادر خود از وجود مدافعانی نظیر ژروم بواتنگ و هولگر بداشتوبر برخوردار است که آن‌ها نیز علاوه بر قابلیت‌های دفاعی خوب می‌توانند در بازیسازی هم موثر واقع شوند، حالا متس هوملس نیز به ترکیب تیم اضافه خواهد شد که خرید هوملس با توجه به میزان مصدومیت بالای هولگر بداشتوبر تصمیمی منطقی و قابل دفاع به نظر می‌رسد.

از سوی دیگر کارلو آنچلوتی سرمربی جدید بایرن‌مونیخ بر‌خلاف پپ گواردیولا علاقه چندانی به بازی گرفتن از مهره‌های خود در پست‌های ‌تخصصی آن‌ها ندارد و به همین دلیل با آمدن آنچلوتی بازگشت داوید آلابا به دفاع کناری سمت چپ و خاوی مارتینز به پست هافبک‌ دفاعی قابل‌ انتظار خواهد بود. به همین دلیل استفاده از زوج بواتنگ و هوملس در مرکز خط دفاعی بایرن‌مونیخ از سوی این سرمربی ایتالیایی انتخابی کاملا منطقی خواهد بود،‌ این ۲ بازیکن می‌توانند در عمق خط دفاعی بازی غیر‌قابل پیش‌بینی‌تری به نمایش بگذارند و همچنین با حرکات رو به جلوی خود، به گزینه‌های آنچلوتی برای نزدیک شدن به دروازه حریف بیفزایند. مربیان حریف برای مهار متس هوملس و جلوگیری از تاثیر مثبت او در امر بازیسازی، به‌طور معمول بازیکنی را در‌کنارش قرار می‌دهند، اما در بایرن‌مونیخ علاوه بر هوملس، بواتنگ و حتی مانوئل نویر نیز از قدرت خوبی در امر بازیسازی برخوردار هستند و این واقعیت می‌تواند به کمک بزرگی برای خط میانی تیم جهت کاهش فشار ناشی از بار بازیسازی تبدیل گردد. هوملس، مدافع باهوشی است و به همین دلیل ترجیح می‌دهد که با جای‌گیری مناسب، بازی‌خوانی خوب و زمان‌بندی منطقی از رسیدن توپ به مهاجم حریف در محوطه جریمه خودی جلوگیری نماید.

در هنگام حضور او در دورتموند زمانی‌که برای بازیسازی یا کمک به بخش تهاجمی تیم پست خود در عمق خط‌ دفاعی را ترک می‌کرد، بازیکنان کناری وظیفه پر کردن جای خالی او را بر‌عهده داشتند، حال در بایرن‌مونیخ چنین وظیفه‌ای بر‌عهده بازیکنی نظیر بواتنگ قرار خواهد گرفت که خود مایل است در فاز تهاجمی تیم و بازیسازی نقش مهمی را در تیم بر‌عهده گیرد، به همین دلیل ایجاد هماهنگی لازم بین این ۲ مدافع میانی جلو‌زن، از مهم‌ترین وظایف کارلو آنچلوتی در مونیخ محسوب خواهد شد. این واقعیت با توجه به تمایل آنچلوتی به بازیسازی و خلق موقعیت اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد، چون این سرمربی ایتالیایی بر‌خلاف پپ گواردیولا از علاقه چندان زیادی به ارائه فوتبال کنترلی با تملک بالای توپ ندارد. همبازی شدن بواتنگ و هوملس سبب خوشحالی یواخیم لو، سرمربی ژرمن‌ها نیز خواهد شد، چون او می‌تواند حداقل برای چند سال آینده از وجود زوجی آماده و هماهنگ در قلب دفاعی تیم خود تا زمان با‌تجربه‌تر شدن نسل بعدی مدافعان فوتبال آلمان اطمینان داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج