۳۳۲۶۰۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

طنز: نپر این‌جا خیلی سفته

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میرزایی در روزنامه شهروند نوشت:

یکی دوماهی است اخبار حکایت از بالارفتن آمار خودکشی درکشور دارد و متاسفانه در ماه‌های اخیر آن‌قدر خودکشی زیاد شده که الان آدمها ٣ دسته‌اند: یا زنده‌اند یا مرده‌اند یا روی پل هوایی ایستاده‌اند. مسئولان هم وقتی دیدند بهبود شرایط زندگی مردم، ایجاد اشتغال، تسهیل امر ازدواج، بهبود سبک زندگی و... کار سختی است و کلا یه چند ‌سال اومدند خودمون رو ببینند، همش درگیر شرایط زندگی بودیم، راهکار و طرح جالبی به ذهنشان رسید. این‌که با شناسایی مکان‌های خودکشی‌خیز مستعد مثل برخی پل‌های هوایی، با نصب بنر و بیلبورد با جملاتی امیدبخش، شخص را از خودکشی منصرف کنند و وی با دیدن آن بنرها یک‌هو به خودش بیاید و بگوید «باشه. هرچی شما بگید. چطور به ذهن خودم نرسیده بود که خودکشی کار بدیه. چشم الان میام پایین!» حقیقتا جا دارد یک جام بلورینی، یک تندیس بلورینی، بدهند دست مسئولان کشور با این همه خلاقیتشان.

براین اساس ما نیز در ادامه چند راهکار جهت کاهش آمار خودکشی موفق به مسئولان پیشنهاد میدهیم:

- نصب طناب‌های دار آماده روی کلیه پل‌های هوایی کشور: به این صورت که کمی گره این طنابها را شل کنند که طناب در آخرین لحظه باز شود و کاربر موفق به خودکشی نشود. بدیهی است سایر عواقب این طرح مانند مردن یا قطع نخاع در اثر برخورد با زمین به خاطر وجود نیروی جاذبه، برعهده کاربر است. با تشکر.

- نوشتن جملانی در کف خیابان زیر پل‌های هوایی: مانند «نپر عمو ببینه»، « نپر خیلی این‌جا سفته»، «به این فکر کن الان احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری بود، خب الان نیست. ببین زندگی چه زیباست.»

- تغییر آسفالت و بتن کف خیابان به تشک نرم و خوشخواب: وقتی دو راهکار قبلی جواب نداد و کاربر عزیز به هر صورت سقوط کرد، نرمی و انعطاف تشک‌های رویال باعث کمترین آسیب به بدن وی می‌شود.

- برقراری برنامه قطع برق در طول شبانه‌روز: برخی جوانان عزیز روحیه حساسی دارند و ترس از ارتفاع مانع این می‌شود که قشنگ آنطور که شایسته یک جوان ایرانی است، خود را بکشد. بنابراین رو به ادوات دیگر خودکشی همچون سیم لخت برق ٣ فاز می‌آورند، مشکلی نیست. برای آنها هم برنامه ویژه‌ای داریم. بدین صورت که با همکاری شبکه توزیع برق، ساعات اوج مصرف (خودکشی) شناسایی شده و در این ساعات برق مناطق پرخودکشی‌خیز قطع شود.

- واردات گاز خانگی از چین: برخی دوستان هم ترجیح می‌دهند در آرامش کامل از گاز متان جهت خودکشی استفاده کنند. اگرچه قطع واردات گاز از چین ضربه بزرگی بر پیکره اقتصاد وارد خواهد آورد اما حفظ سلامتی جوانان این مرزوبوم از هر چیزی مهم‌تر است.

- ممنوعیت استفاده از تیغ ریش‌زنی مخصوصا ژیلت: واقعیت این است که هر چیزی پرپشتش خوب است و مد روز به سمتی پیش رفته که اکثر جوانان امروز در قسمت سر معتقدند «دورشو بزن، روشو بذار بمونه» بنابراین تیغ اصلاح و داروی تنظیف فقط برای خودکشی استعمال می‌شود. بنابراین با ممنوعیت فروش تیغ اصلاح میتوان به راحتی آمار خودکشی را کاهش داد.

- فروش و توزیع قرص‌های جوشان ویتانین ث در بسته‌بندی‌های قرص‌هایی که منجر خودکشی می‌شوند.

دیالوگ:
داروخانه: سلام آقا بفرمایید؟
کاربر: ببخشید چیز دارید؟ چطور بگم؟
داروخانه: خجالت نداره عزیزم. بگو راحت باش.
کاربر: نه آقا. من چیز میخوام. چیز... راستش میخوام خودمو بکشم.
داروخانه: ‌ای بابا خب زود‌تر بگو. دوساعته وقت مارو گرفتی. نمی‌بینی مردم مریض دارند، تو صفند.
کاربر: معذرت میخوام. رفتم با طناب خودمو بکشم، پاره شد.
داروخانه: نمی‌خواد توضیح بدی. بیا این قرص رو بخور سریع تموم میکنی. بنداز تو آب و بعد بخورش. این‌جا نخورها جلو در، می‌افتی میمیری، در باز نمیشه، سخته جابه‌جا کردنت. برو اونور بخور.
کاربر: آقای دکتر من خوردم. هیچیم نشد. تازه احساس میکنم گلبول‌های سفیدم تقویت شدند و در مقابل بیماری‌ها مقاوم شدم.
داروخانه: ‌ای بابا.. جنس ایرانی همینه دیگه. بفرما بیرون آقا. قسمت نیس بمیری. بفرما بیرون.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ديبا

      جالب بود . خيلى .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج