۳۳۲۶۴۱
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

مجید صالحی و دردهای مشترک اش با مردم

مجید صالحی نیاز به تعریف و تمجید ندارد. او سال‌هاست به عنوان یك چهره دوست‌داشتنی و محبوب در آثار سینمایی و تلویزیونی مختلف درخشیده و همیشه از بالاترین توان خود در كارهایش بهره برده است.

مجله زندگی ایده آل: مجید صالحی نیاز به تعریف و تمجید ندارد. او سال‌هاست به عنوان یك چهره دوست‌داشتنی و محبوب در آثار سینمایی و تلویزیونی مختلف درخشیده و همیشه از بالاترین توان خود در كارهایش بهره برده است. او در تمام این سال‌ها هرگز دچار غرور نشده و هنوز هم وقتی در خیابان و در بین مردم است، ممكن است ساعت‌ها درگیر عكس و امضا شود ولی اعتراضی نمی‌كند. زندگی او بعد از ازدواج دچار تغییراتی شد و حالا كه دوقلوهایش در آستانه دوسالگی هستند، قطعا مجید صالحی پخته‌تر از همیشه شده است.

مجید صالحی و دردهای مشترک اش با مردم

گذر عمر و آرامش درونی

قطعا هر سالی كه از عمر ما می‌گذرد، دو چیز را با خودش همراه دارد؛ هم یك‌سال به عمر ما اضافه می‌شود و هم تجربه‌هایی وارد زندگی‌مان می‌شود كه باعث می‌شوند نگاه‌مان به هر چیزی تغییر كند. آدم در ۴۰سالگی دیگر مثل ۲۰سالگی فكر نمی‌كند و این خودش حس خوبی است. كمی هم احساس می‌كنم با گذر سن، آدم آرام‌تر می‌شود؛ البته دغدغه‌ها و مسئولیت‌هایش بیشتر می‌شود؛ انگار از آن حس و حال رهایی كم می‌شود و سمت ثبات حركت می‌كند.

آینده‌نگری در كار و زندگی

خدا را شكر از زندگی‌ام راضی هستم و به هر چیزی كه خواسته‌ام، رسیده‌ام. آدم بلندپروازی نبوده و نیستم. خیلی هم پله‌پله جلو آمده‌ام. یك جاهایی اشتباه‌هایی داشتم اما به هر حال هست و شما نمی‌توانید در زندگی هیچ اشتباهی نداشته باشید؛ حتی در یك تصمیم كوچك. اما حالا بیشتر از قبل احتیاط می‌كنم و داشتن همسر و فرزند، باعث شده فقط به دلم اكتفا نكنم و از عقل و آینده‌نگری نیز در كارها و تصمیماتم استفاده كنم.

نمایش به شرط آشناها

تئاتر برای من همیشه جذابیت‌های خاص خودش را داشته و خوشبختانه در این سال‌ها اگرچه كم اما كارهایی در عرصه نمایش داشته‌ام. به نظرم تئاتر دنیای دیگری است. خیلی دوست دارم كار تئاتری بیشتری انجام دهم اما متاسفانه این چند سال به خاطر درگیری زیاد كارهای تصویری‌ام نتوانستم به سمت تئاتر بیایم؛ البته بعضی پیشنهادها را دوست نداشتم و ترجیحم این بوده كه با گروه‌های آشنا كار كنم.

قضاوت‌ها و سوءتفاهم‌ها

از قضاوت‌كردن‌های این روزهای آدم‌ها واقعا ناراحت می‌شوم و همیشه سعی می‌كنم خودم این كار را انجام ندهم. گاهی آدم‌ها آنقدر مطمئن درباره دیگران صحبت و قضاوت می‌كنند كه آدم متعجب می‌شود. این چیزها همیشه بوده و باعث سوءتفاهم‌های بسیاری هم می‌شود. من سعی كرده‌ام خیلی بی‌سروصدا و بی‌حاشیه كار كنم. دوست ندارم خودم زمینه‌ساز چیزی باشم. اگر هم جایی كسی حاشیه‌ای برایم درست كرد، دیگر به من ارتباطی ندارد. من همیشه رابطه‌ام با خبرنگارها خوب بوده و سعی كرده‌ام روی كاری كه می‌كنم تمركز داشته باشم. این كار به من آرامش می‌دهد و مانع می‌شود كه از مسیرم دور شود.

مجید صالحی و دردهای مشترک اش با مردم

سختی مشكلات اقتصادی

همه ما دغدغه‌های مشتركی داریم و چیزهایی هست كه برای‌مان مهم است. به قول آن شاعر دردهای مشترك وجود دارد. به نظرم دغدغه مردم هر روز می‌تواند یك مورد جدید باشد. در حال حاضر فكر می‌كنم بزرگ‌ترین دغدغه مردم شرایط بد و سخت اقتصادی است كه امیدوارم با شرایط پیش آمده حل شود. مسائل اقتصادی خیلی به مردم فشار می‌آورد و خیلی روی زندگی‌شان تاثیر گذاشته است. دارها داراتر شده‌اند و ندارها ندارتر. اجاره یک‌خانه معمولی دو‌و‌نیم برابر شده كه از توان خیلی‌ها خارج است.

تفریحات خانوادگی ما

بعد از تاهل تغییری در روند لذت‌های من در فراغت ایجاد نشده و تنها به شكل دونفره و البته الان با بچه‌ها به شكل خانوادگی درآمده كه خیلی لذت چند برابری‌اش بهتر هم هست. به عكاسی بسیار علاقه دارم و برای خودم عكاسی می‌كنم. اگر فرصت باشد با خانواده به سفر می‌رویم. كتاب‌هایی كه دوست دارم را می‌خوانم و فیلم‌هایی كه می‌خواهم را می‌بینم. اجرای نمایش‌هایی كه دوست داشته باشم را حتما می‌روم و در كنار همه اینها با اطرافیان و خانواده‌ام هستم و سعی می‌كنم تعهداتی كه به آنها دارم را در اولویت بگذارم.

جمع زیبای شهریوری‌ها

من فكر می‌كنم وسط شهریوری‌ها احاطه شده‌ام و یك مجمع‌الجزایر شهریوری تشكیل داده‌ایم. من و همسرم هر دو شهریوری هستیم. در میان دوستانم امیر جعفری و امیر نوری هم شهریوری هستند. خیلی این مسائل كه شهریوری‌ها این‌طوری هستند یا نیستند را باور ندارم. بوده‌اند آدم‌هایی كه در یك روز از یك ماه و حتی یك ساعت به دنیا آمده‌اند اما شباهتی به هم ندارند. به نظرم متولدان همه ماه‌ها خوبی‌ها و نواقصی دارند؛ البته خب شهریوری‌ها یك چیز دیگرند.

راز جوانی بچه‌های طنز

درست است كه ۴۰ ساله شدم اما اصلا احساس پیری نمی‌كنم. زندگی را ساده گرفته‌ام و خیلی دنیا را برای خودم پیچیده نمی‌كنم. اصولا ما بچه‌های طنز به سن و سال فكر نمی‌كنیم. برای من رضا عطاران هرگز پیر نمی‌شود؛ البته به علت پیشكسوت بودن و سن بالاتر به رضا عطاران احترام بیشتری می‌گذارم اما وقتی با او و مثلا امیر نوری هستم به سن و سال‌مان فكر نمی‌كنم. ما همگی دل‌های‌مان جوان و كودك درون‌مان زنده است. به قول یكی از دوستانم به اسم مهندس ریاضی بعضی‌های‌مان به جای یكی، دوـ سه‌تا كودك درون داریم!

مجید صالحی و دردهای مشترک اش با مردم

سفرهای من با طعم زندگی

سفر را خیلی دوست دارم. سفر هم فقط این نیست كه به اروپا و آمریكا برویم. در همین تهران و در یك جاده هم می‌توان سفر را تجربه كرد. دیدن زیبایی‌ها و لذت از طبیعت و جاده خودش سفر است. حتما نباید به جنگل و كویر رفت تا گفت آمده‌ایم سفر. سفرهای خارجی زیادی رفته‌ام و یك‌جورهایی شرق آسیا مانند مالزی و چین و. . . را زیاد دیده‌ام. در این سال‌ها سعی نكرده‌ام پول جمع كنم؛ فقط سعی كرده‌ام زندگی كنم.

همكاری با دوستان صمیمی

این روزها مشغول كار در دو پروژه مختلف هستم كه حس می‌كنم كارهای خوبی هستند. در روزهای پایانی سال قبل هم در فیلم سینمایی «ثبت با سند برابر است» بازی كردم كه با خیلی از دوستانم برای چندمین بار همكاری داشتم. كار بسیار خوب و جذابی است كه موضوعی اجتماعی دارد و رگه‌هایی از طنز در آن وارد شده است. بعد از كار «سه‌بیگانه» بار دیگر با امین حیایی و محمدرضا شریفی‌نیا در این فیلم همكاری داشتم و البته امیدوارم كه سرنوشت كار «سه‌بیگانه» هم زودتر مشخص شود و به اكران برسد. علی مسعودی از دوستان صمیمی و قدیمی من است كه بالاخره بعد از سال‌ها رفاقت برای اولین‌بار در كنار هم بازیگری را هم تجربه كردیم. سپند امیرسلیمانی و فرزاد حسنی نیز از دیگر دوستانم هستند كه در این پروژه حضور دارند. كلا كار پربازیگر، شیرین و جذابی است و امیدوارم كه مخاطب هم كار را دوست داشته باشد.

دریافت انرژی از همسر

ازدواج بخش تكمیلی زندگی هر آدمی است و اتفاقا نقطه ‌عطفی مهم و اثرگذار هم محسوب می‌شود. من همان آدم قبل از ازدواج هستم و حتی بعد از ازدواج از زندگی راضی‌تر شده‌ام. حالا از زندگی بیشتر لذت می‌برم چون همراهی را پیدا كرده‌ام كه همدل و همپای من است و از او آرامش می‌گیرم و به من انرژی می‌دهد. همسرم در كارم مشوقم است. او رشته زبان خوانده و گاهی كار ترجمه انجام می‌دهد. به نظرم ازدواج هم بخشی از زندگی است.

بیكار پرمشغله سینما

راستش من آدم بیزنس نیستم و فكر نمی‌كنم در كارهایی غیر از آنچه انجام داده‌ام، توانایی داشته باشم. در زمینه كاری خودم هر كاری كه در پشت صحنه بتوانم انجام می‌دهم؛ حتی برای یك كارگردان خوب حاضرم با جان و دل بروم دستیار سوم بایستم. در كارهایی كه بوده‌ام گاهی در تیم نویسنده‌ها كمك می‌كردم یا جاهایی به‌عنوان مشاور بودم؛ حتی اگر نخواهم در تیتراژ اسمم بیاید اما كاری که بتوانم انجام می‌دهم؛ كاری كه به‌عنوان شغل دوم خارج از این حیطه باشد ندارم. خودم را بیكار نگه نداشته‌ام و بیكار هم نمی‌خواهم بمانم. بالاخره با كارگردانی، مشاوره و. . . روزگارم را می‌گذرانم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج