جاباما
۳۳۲۷۰۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

موتورسیکلت ۳۵ کیلوگرمیِ ایرباس! +عکس

شرکت تحقیقاتی و صنعتی APWorks که از توابع شرکت ایرباس است، چندی پیش با استفاده از پرینتر سه بعدی، اولین موتورسیلکت ساخته شده با پرینتر سه بعدی و سبک‌ترین موتورسیکلت دنیا را تولید نمود.

وبسایت ترنجی - امیرحسین برتری: شرکت تحقیقاتی و صنعتی APWorks که از توابع شرکت ایرباس است، چندی پیش با استفاده از پرینتر سه بعدی، اولین موتورسیلکت ساخته شده با پرینتر سه بعدی و سبک‌ترین موتورسیکلت دنیا را تولید نمود. این موتور سیکلت تنها ۳۵ کیلوگرم وزن دارد و با استفاده از تکه‌های مشبک آلومینیوم تولید شده است.

موتورسیکلت 35 کیلوگرمیِ ایرباس! +عکس

البته طبق اظهارات APWorks فلز مورد استفاده تنها یک آلومینیوم معمولی نیست، بلکه یک آلیاژ مخصوص و سبک که به اندازه تیتانیوم مقاوم است در ساخت بدنه این وسیله به کار برده شده است. این آلیاژ که به صورت نوعی پودر است، تنها برای ساخت سازه‌های مخصوص و مهم مورداستفاده قرار می‌گیرد و با فرآیندی مخصوص، این پودرها به صورت لایه‌ای به هم گره می‌خورند که همین سبب استحکام بالای این آلیاژ می‌شود.

موتورسیکلت 35 کیلوگرمیِ ایرباس! +عکس

نتیجه این همه کار های دقیق، موتور سیکلت سبکی با نام Light Rider است که در کنار این مزایا، ظاهر بسیار زیبایی هم دارد. مهندسین این پروژه اظهار داشته‌اند که این موتورسیکلت برقی سقف سرعتی معادل ۸۰ کیلومتر بر ساعت دارد و می‌تواند در عرض ۳ ثانیه به تندی ۴۵ کیلومتر درساعت برسد، البته که این اعداد چندان خیره کننده نیستند و این موتورسیکلت را در گروه موتورسیکلت‌های عادی و غیر اسپرت قرار می‌دهند؛ اما توجه کنید، این موتورسیکلت تنها ۳۵ کیلوگرم است و اگر در خیابان با آن برانید نظر همه را به خود جلب خواهد کرد، چون شبیه به هیچ چیز دیگری نیست!

موتورسیکلت 35 کیلوگرمیِ ایرباس! +عکس

هر بار شارژ کامل محدوده حرکتی ۶۰ کیلومتری را برای این وسیله نقلیه به ارمغان خواهد آورد که در حد سفرهای کوتاه درون‌شهری کافی به نظر می‌رسد. این موتورسیکلت هنوز برای مرحله تولید انبوه مقرون‌به‌صرفه نیست و APWorks تنها ۵۰ دستگاه از آن را خواهد ساخت که برای خرید هرکدام باید بهای گزاف ۵۶ هزار دلاری آن را بپردازید (تقریباً دو برابر قیمت یک تویوتا کمری!). البته این ۵۰ دستگاه آماده تحویل نیستند و ابتدا باید ۲۲۰۰ دلار پرداخته سپس منتظر تحویل و آماده شدنش شوید. تولید این موتورسیکلت جنبه تجاری نداشته و بیشتر برای تبلیغ و نشان دادن توانایی‌های APWorks ساخته‌شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج