جاباما
۳۳۲۷۷۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تدابیر تابستانی تامین آب تهران

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام واگذاری یک پروژه آبی پایتخت به فرانسوی‌ها، گفت: فعلا برنامه‌ای برای افت فشار آب در فصل گرما وجود ندارد.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام واگذاری یک پروژه آبی پایتخت به فرانسوی‌ها، گفت: فعلا برنامه‌ای برای افت فشار آب در فصل گرما وجود ندارد.

محمد پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا احتمال افت فشار آب در برخی از مناطق تهران در فصل تابستان وجود دارد یا خیر؟ گفت: خوشبختانه امسال به دلیل بارش‌های مناسب، وضعیت آب سطحی تهران پایدار و خوب است و در تأمین آب مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیرعامل آبفای استان تهران با تاکید بر این مطلب که البته در صورت افزایش مصرف آب احتمال افت فشار وجود دارد اظهارداشت: از شهروندان تهرانی می‌خواهیم که با وجود بارش‌های مناسب بهاری در مصرف آب دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: از ١٥ تیرماه که اوج مصرف آب آغاز می‌شود، مصرف آب روزانه به سه میلیون و ٢٠٠ هزار مترمکعب تا سه میلیون و ٤٠٠ هزار مترمکعب می‌رسد، بنابراین از مردم تقاضا داریم که در روزهای گرم سال بحث مصرف بهینه آب را جدی بگیرند.

پرورش خاطرنشان کرد: اینکه برنامه خاصی برای افت فشار و یا هر برنامه دیگری از سوی شرکت آب و فاضلات استان تهران وجود داشته باشد، این موضوع را تأیید نمی‌کنم. وی با بیان اینکه امسال ١٠ تا ١٢ مدل مالی در بخش آب و فاضلاب پیش‌بینی شده و شش تصفیه‌خانه آب به بهره‌برداری می‌رسد گفت: درباره برنامه شرکت فرانسوی سوئز که قرار بود در زمینه آب بدون درآمد در شهر تهران فعالیت کند، پیش‌نویس قرارداد در حال آماده‌شدن است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود:‌ در این طرح قرار نیست به طور مستقیم به شرکت فرانسوی پولی پرداخت شود، بلکه قرار است آنها آب بدون درآمد را از ٢٣ درصد به ١٥ درصد برسانند و چون حجم کار بالاست، این قرارداد به صورت دقیق و با جزئیات دنبال می‌شود.

وی گفت: شرکت فرانسوی قرار است در آبفای منطقه یک تهران که دو میلیون نفر جمعیت دارد، اقداماتی را برای کاهش آب بدون درآمد انجام دهد، بنابراین در نخستین گام، میان مناطق کنتورگذاری شده است تا ببینیم که چه میزان آب به منطقه یک باید تزریق شود. اگر قرار است این تفاهم‌نامه به مرحله قرارداد برسد، باید مدلی را اجرا کنیم که از مابه‌التفاوت هدررفت آب، سرمایه‌گذاری این شرکت به فرانسوی‌ها بازگردانده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج