۳۳۲۹۳۷
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا:

تهدید ایران را با تحریم پاسخ میدهیم

مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا در نشست استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفت که کشورش برنامه‌ای برای آزاد کردن مبادلات چرخه دلار برای ایران ندارد.

خبرگزاری فارس: آدام زوبین، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه گفت که کشورش هیچ برنامه‌ای برای آزاد کردن مبادله چرخه دلار برای ایران ندارد.

این در حالی است که کارشناسان می‌گویند با توجه به سلطه دلار در مبادلات خارجی، ایران بدون دسترسی محدود به آنچه در اصطلاحات بانکداری «چرخه دلار» (U-Turn) خوانده می‌شود، امکان برخورداری از آثار رفع تحریم‌های هسته‌ای را نخواهد داشت.

منظور از مبادلات چرخه دلاری، استفاده بانک‌های ایرانی از خدمات دلاری بدون ارتباط مستقیم با نظام بانکی آمریکا است. تا قبل از سال ۲۰۰۸ بانک‌های ایرانی با واسطه بانک‌های خارجی (مانند بانک‌های سوییسی) مجاز به استفاده از اینگونه مبادلات بودند، اما واشنگتن از نوامبر آن سال استفاده بانک‌های ایرانی از این خدمات را ممنوع اعلام کرد.

زوبین که در نشست استماع کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با حضور «استفان مول»، هماهنگ‌کننده آمریکایی اجرای «برجام» صحبت می‌کرد، گفت: «ما درباره ماهیت تهدیدهای غیرهسته‌ای ایران آگاه هستیم. ما به این تهدیدها با استفاده از طیفی از ابزارهای در دسترسمان - از جمله اجرای تحریم‌های فعلی و قرار دادن نفرات و گروه‌های جدید در فهرست تحریم‌ها در مواقع مقتضی- پاسخ خواهیم داد.

زوبین همچنین به چالش‌های پیش روی ایران برای انجام مبادلات بانکی اشاره کرد و با نقل اظهارات باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، تهران را به انجام اقداماتی که سرمایه‌گذاری را در این کشور غیرامن می‌کنند، متهم کرد.

ایران و گروه ۱+۵ تیرماه سال جاری به توافقی برای پایان دادن به یک دهه تنش بر سر برنامه هسته‌ای ایران رسیدند که قرار است در ازای ایجاد برخی محدودیت‌ها در این برنامه، تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند.

ایران به تمامی تعهدات خود پایبند مانده، اما قوانین پیچیده تحریمی آمریکا موجب شده ایران نتواند اثرات رفع تحریم‌ها را احساس کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      راستش من به خبرگزاری فارس,کوچکترین اعتمادی ندارم اما یک سوال دارم:آقای ظریف که با 5+1 قرارداد 150 صفحه ای برجام رو بست,آیا در این قرارداد ذکر نشده که پول های بلوکه شده (قبلا صد ملیارد دلار بود) و مراوده ی مالی بر مبنای دلار به حالت قبل تحریم برگرده؟اگر ذکر شده,پس آمریکایی ها چطوری میگن چرخه ی دلار آزاد نمیشه؟و چرا ما جواب درخور نمیدیم؟.اگر هم ذکر نشده که بیچاره مصدق و امیر کبیر.

    • علی برزگر

      مانباید به غرب وامریکا باور میکردیم چون امریکا شیطان بزرگی است که هدفش غارت وچپاول سرمایه های ملی وماست پس باید سیاستمداران ما باهوش وهمراه مجلس اقدامات جدی در برابر امریکا وغرب نشان دهند

    • بی نام

      چی بگم گرونی کمرمردم راشکسته حقوق پایین حالاازشمامسولین میپرسم مردم تونازونعمتن جواب بدید

    • کیوان خدایی

      واقعا مسئولین باید به حرف ایه الله خامنه ای ایمان پیدا کنند که گفتند من به این توافق خوش بین نیستم و به آمریکائیها نمی شود اعتماد کرد . واقعا این امریکائیها ...

    • حسین

      واقعا امریکای ها چپاول گرن لعنت به امریکا وعربستان سعودی

    • بدون نام

      به رئیس جمهور محترم وحامیان مذاکره تبریک میگم!!!!

    • محمد

      اینقدر حرف اینها رو منعکس نکنید . چیه تهدید کردند که کردند یا عملی میکنند یا عملی نمیکنند . این دولت که کلا پاسخگو نیست . به هر حال شرایط باید طوری باشه که مجموعه کشور در برابر عمل انجام شده قرار بگیره وگرنه واکنشی نشون نخواهد داد

    • بدون نام

      هیچ کس از سر سیری و بیکاری نرفته ده سال مذاکره کنه مجبور شدن چون کارد به استخوان رسیده بود. برادر من

    • بدون نام

      برجام بدتر از عهد نامه ترکمنچای است.

    • علی

      اینها همه نتایج درخشان برجام، آمریکا همیشه سلطه گره

    • بدون نام

      زود هیجانی نشوید اجرای هر قرارداد بین المللی زمان میبرد دلار نشد به یورو میگیریم

    • بدون نام

      سلام.دورود خدا ب کسانی ک برای این ملت ومملکت صادقانه تلاش میکنن.ب نظر این بنده حقیر سر دشمنان این مرزوبوم را باید با پنبه سر برید.با سیاست معکوس عمل کرد.درظاهر با انها هم سیاست شدو درباطن سیاست خودمانو پیش ببریم. البته این کار ب بلدی کار سیاست و زرنگی ساسیون خبر دارد.سیاست معکوس.

    • مهدی

      این چندسال تحریم کردید چه غلطی کردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج