۳۳۲۹۸۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

هولوکاست چیست؟

این روزها با برگزاری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست و بحث‌های مربوط به آن، این سؤال در اذهان عمومی مطرح می‌شود که «هولوکاست چیست؟»

برترین ها: این روزها با برگزاری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست و بحث‌های مربوط به آن، این سؤال در اذهان عمومی مطرح می‌شود که «هولوکاست چیست؟» آیا هرکس بنابر برداشت، عقاید و نظرات خود می‌تواند تعریفی برای هولوکاست داشته باشد و آن را حقیقت محض بداند؟ آیا قبول یا انکار هولوکاست، صورتی از فجایع و جنگ‌هایی را که امروزه در کشورهای هم‌جوار و سایر نقاط جهان می‌گذرد، تعریف و توجیه می‌کند؟ و اما هولوکاست جنایت و آدم‌کشی سازمان‌یافته‌اي بود که براساس تفکر بیمارگونه و خشن نژادپرستی

به ويژه درباره یهودیان و کولی‌های اروپا شکل گرفته بود و عمل می‌کرد، هولوکاست در مقطعی از جنگ دوم جهانی سال‌های ١٩٤٥-١٩٤٣ در جغرافیایی مشخص عموما در لهستان، ‌آلمان و فرانسه اتفاق افتاد و بخشی از ارتش آلمان هیتلری (گروه اس‌اس) مسئولیت اجرای آن را عهده‌دار بوده است. هولوکاست یک اقدام جنگی نیست، هولوکاست در حاشیه جنگ است و نه در متن آن و اصولا پنهان از آنچه در جبهه‌های جنگ می‌گذشت، به وقوع پیوسته است. آقای شجاعی‌طباطبایی مدیرکل خانه کاریکاتور و دبیر جشنواره گفته‌اند: «ما نگران هولوکاست‌های دیگر معاصر هستیم، هولوکاست فقط مربوط به آن دوره نمی‌شود و به معنی کشتار دسته‌جمعی است که در یمن، سوریه و مهم‌تر از همه در فلسطین انجام می‌شود؛ یعنی هر نوع کشتار جمعی که باعث نسل‌کشی شود، هولوکاست است». روشن است که تعریف آقای طباطبایی از هولوکاست گویای حقیقت اشغالگری نظامی، جنایات جنگی و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در غزه به وسیله بمب‌افکن‌های ارتش اسرائیل در مناطق مسکونی نیست. آنچه در عراق، سوریه، یمن و فلسطین می‌گذرد در ابتدایی‌ترین تحلیل، یک درگیری فرقه‌ای- قومی و مذهبی است که به وسیله افراد ناآگاه و متعصب و با حمایت پنهان و پیدای صاحبان قدرت در منطقه و باندهای سیاسی عملیاتی امپریالیستی انجام می‌گیرد و با آنچه درباره هولوکاست گفته‌اند شباهتی ندارد. در جریان و بعد از جنگ دوم جهانی رهبران صهیونیست‌ها از فاجعه هولوکاست بهره‌برداری ظالمانه کرده و می‌کنند، اما اگر بخواهیم هولوکاست را دلیل موجودیت کشور اسرائیل بدانیم، از واقعیات تاریخی دور افتاده‌ایم. موجودیت کشور اسرائیل از سال‌ ١٩١٧ به‌ بعد با توافق و قراردادی بین وزیر امور خارجه انگلستان (لرد بالفور) با رهبران کنگره صهیونیست‌ها شکل گرفته و این نزدیک به ٣٠ سال قبل از فاجعه هولوکاست
بوده است.

ولی به نظر می‌رسد سوژه هولوکاست در اشکال مختلف هنوز از سوی دولتمردان صهیونیست استفاده می‌شود و از آن بهره‌برداری می‌کنند. اینک پیداست که تکیه بر کشته‌شدن یهودیان به وسیله ارتش نازی و نشان‌دادن کوره‌های آدم‌سوزی و دریافت غرامت و ... جذابیت خود را از دست داده است. آنچه امروز دستاویز تبلیغات فریب‌کارانه صهیونیست‌هاست، نه هولوکاست که «انکار هولوکاست» است، برپانگاه‌داشتن غبار هولوکاست در قامت رد یا قبول آن پوششی است برای پنهان‌کردن فجایع ارتش اسرائیل در تجاوز به غزه و سایر مناطق فلسطین در حال و گذشته. در شرایط کنونی که دولت اسرائیل و نخست‌وزیر آن، نتانیاهو از چشم مردم جهان و طرفدارانشان افتاده‌اند و آخرین تجاوز ارتش اسرائیل به نوار غزه به عنوان جنایت جنگی شناخته شده و نزدیک است که منجر به محاکمه سردمداران ارتش اسرائیل در دادگاه‌های جهانی بشود، در چنین شرایطی گروه‌های صهیونیستی و طرفداران نتانیاهو که در استفاده از رسانه‌های مختلف جهانی ید طولانی دارند، بر بدنه اتوبوس‌های شهری تل‌آویو، نیویورک، لوس‌آنجلس و لندن بیلبوردهای بزرگ از عکس‌های مربوط بازداشتگاه‌های نازی و آدم‌های مرده یا زنده آن چسبانده‌اند و در آن نوشته‌اند: «این هولوکاست است و ما منتظر هولوکاست دیگری نمی‌مانیم». به‌این‌ترتیب به خیال خود پوششی فریب‌کارانه بر جنایات خود در غزه به وجود می‌آورند تا محکومیت خود را در برابر افکار عمومی جهانیان لاپوشانی کنند؛ به‌این‌ترتیب است که انکارکنندگان هولوکاست خواسته یا نخواسته آب بر آسیاب صهیونیست‌ها می‌ریزند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج