۳۳۳۰۴۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طنز؛ من یک مارشال دورسفید هستم!

فريور خراباتي در روزنامه قانون نوشت؛

جزایر مارشال در اقیانوس آرام قرار دارند. جزایر اطراف این کشور عبارتند از «سر دنده کله اسکلتی!»، «ضبط سونی ۵۲»، «سگ کله متحرک!» و «سپیده دم اومد و وقت رفتن...». بیشتر نژاد مردم این جزایر را سفیدپوستان تشکیل می‌دهند که آنها را «مارشال دور سفید» می‌نامند. همچنین در راستای اینکه برخی شهرهای دنیا با یکدیگر «خواهرخوانده» هستند، پایتخت جزایر مارشال یعنی شهر «ماجورو» با «پیکان شهر» اعلام خواهر خواندگی کرده است. آلمان در قرن نوزدهم کنترل جزایر را از اسپانیا گرفت و خود بر آن حکومت کرد. در طی جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۴۴، ژاپن این جزایر را اشغال کرد. سپس نیروهای آمریکایی این جزایر را تصرف کردند.

پس از این اتفاق پادشاه مارشال خطاب به استعمارگران گفت: «اگه سختتونه و راحت نیستید، میخواید ما بریم شما اینجا بمونید!» همچنین در آن دوران پادشاه مارشال وظیفه خریدن«نان سنگک و خامه و عسل» فرماندهان استعمارگر را بر عهده داشت و از این نظر نمی‌توان گفت این کشور کاملا تحت استعمار بوده و کشورهای استعمارگر «تنخواه» را دست پادشاه مارشال داده بودند و او با حفظ سمت به عنوان «مادر خرج» هم انتخاب شده بود منتها کشورهای استعمارگر «دونگ» خود را نمی‌دادند و به این صورت پادشاه مارشال تصمیم گرفت که ابتدا استقلال کشور خود را به دست بیاورد و سپس تا می‌تواند «لاستیک» تولید کند و به کشورهای دیگر بفرستد. اما این نقشه با شکست در کشورهای آمریکا، ایتالیا، آلمان، فرانسه و... مواجه شد زیرا پس از ارسال اولین حلقه لاستیک مارشال به آلمان، مدیر کارخانه بنز در نامه‌ای خطاب به پادشاه مارشال گفت: «بدون هیچ دلیلی خاک تو سرت با این لاستیکات!» سپس پادشاه این کشور که متوجه شده بود نهایت استفاده از لاستیک‌های مارشال به جای تیوب در رودخانه‌ها و پیست‌های اسکی کشورهای دیگر به وسیله بعضي افراد آنجاست، ناامید نشد و بالاخره کشور هدف را پیدا کرد و با ارسال بی رویه لاستیک به آنجا توانست مارشال را سرپا نگه دارد. مارشال در طول تاریخ خود تنها یک رئیس جمهور داشته که مردم او را خیلی دوست دارند اما اون از ریاست جمهوری خسته شده و هر زمان قصد کناره‌گیری دارد، مردم به او می گویند: «ناموسا ما حال ریاست جمهوری نداریم، کار خودته داداش!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج