جاباما
۳۳۳۰۵۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پیرمردهای جوان!

حتما بارها این جمله را شنیده‌اید: «فوتبال سن و سال نمی‌شناسد» این جمله تکراری در لیگ پانزدهم نیز به اثبات رسید.

روزنامه ایران ورزشی: حتما بارها این جمله را شنیده‌اید: «فوتبال سن و سال نمی‌شناسد» این جمله تکراری در لیگ پانزدهم نیز به اثبات رسید. جایی که بازیکنان بالای ۳۵ سال درخشیدند و توانستند در زمره بازیکنانی قرار بگیرند که بیشترین تعداد بازی را انجام داده‌اند. مهدی رجب‌زاده از ذوب‌آهن نمونه بارزی است برای اثبات اینکه آمادگی ربطی به سن و سال یک بازیکن ندارد. رجب‌زاده ۳۸ ساله جزو معدود بازیکنان لیگ پانزدهم بود که در هر ۳۰ بازی ذوب‌آهن حضور داشت و در قریب به اتفاق آنها نیز درخشید. رجب‌زاده که نشان داده فکر خداحافظی از فوتبال نیست نقش بسزایی در موفقیت ذوب‌آهن در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا ایفا کرد و نشان داد هنوز می‌تواند یک بازیکن موثر در فوتبال ایران باشد.

مرتضی اسدی در گسترش فولاد یک نمونه دیگر از بازیکنان مسنی است که همچنان می‌درخشند. اسدی ۳۷ ساله در ۲۹ بازی گسترش فولاد حضور داشت و فقط یک بازی تیمش را از دست داد. او یکی از ارکان اصلی خط دفاع گسترش فولاد بود تا خیال فراز کمالوند از این نظر آسوده باشد.

امیرحسین صادقی هم در صبا چنین وضعیتی داشت. مدافع ۳۵ ساله و سابق استقلال که این فصل با نظر علی دایی راهی صبا شد تا در ترکیب این تیم بازی کند. صادقی در ۲۹ بازی صبا در ترکیب قرار گفت و نشان داد همچنان می‌تواند در سطح اول فوتبال ایران بازی کند. درخشش صادقی به حدی بود که از او به عنوان یکی از گزینه‌های خرید استقلال در خط دفاعی نام برده می‌شود.

ابراهیم صادقی در سایپا ۲۹ بازی انجام داد. او که نشان داده در زمینه تمرین و بازی خستگی‌ناپذیر است مثل فصول قبل در قریب به اتفاق بازی‌های سایپا به میدان رفت و قابل قبول نیز ظاهر شد. صادقی ۳۷ ساله نشان داده که همچنان می‌تواند یک بازیکن موثر در ترکیب سایپا باشد و البته الگویی برای بازیکنان جوان این تیم.

مهدی رحمتی در استقلال از جمله بازیکنان کلیدی بود. دروازه‌بان ۳۵ ساله‌ای که در ۲۶ بازی این تیم به میدان رفت و در اکثر آنها درخشید. رحمتی پس از یک فصل بازی برای پیکان، این فصل به ترکیب استقلال اضافه شد و عملکرد قابل دفاعی به نمایش گذاشت. بی‌شک اگر رحمتی نبود شاید استقلال رتبه نازل‌تری در لیگ به دست می‌آورد.

حسین بادامکی ۳۵ ساله ۲۷ بازی در ترکیب پدیده انجام داد و با بازوبند کاپیتانی، بازیکنان جوان این تیم را هدایت کرد. بادامکی که زمانی در پرسپولیس و تیم ملی بازی می‌کرد نشان داد که همچنان می‌تواند یک بازیکن تاثیرگذار در لیگ ایران و البته خط هافبک پدیده باشد.

رضا عنایتی دوباره ثابت کرد که دود از کنده بلند می‌شود. او برخلاف فصول قبل آمار گلزنی فوق‌العاده‌ای ثبت نکرد اما ۲۵ بار برای سیاه‌جامگان به میدان رفت و در فاز تهاجمی یک بازیکن موثر بود. تا جایی که فرهاد کاظمی بارها به تمجید از مهاجم حدودا ۴۰ ساله خود پرداخت.

پژمان نوری ۳۶ ساله نیز در ملوان ۲۵ بازی انجام داد. هر چند پژمان از روزهای اوج خود فاصله داشت و در نهایت با ملوان به لیگ یک سقوط کرد اما تعداد بازی‌های او در این سن و سال نشان از آمادگی بدنی‌اش داشت. که البته چندان به کار ملوان نیامد.

بازیکنان مسن لیگ برتر ثابت کردند که سن و سال ملاکی برای موفقیت نیست. آنها درخشیدند برخلاف برخی از بازیکنان جوان کمتر آسیب‌ دیدند تا بیشترین تعداد بازی را به خود اختصاص بدهند. آماری که می‌تواند الگویی برای بازیکنان جوان لیگ برتری باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج