۳۳۳۰۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

صادقی: فصل موفقی را پشت سر گذاشتیم

نارنجی وفادار، شانزدهمین فصل حضورش در سایپا را پشت سرگذاشت.

ایران ورزشی: نارنجی وفادار، شانزدهمین فصل حضورش در سایپا را پشت سرگذاشت. او روزهای تلخ و شیرین بسیاری را با تیمش تجربه کرده است. با کاپیتان سایپا درباره عملکرد این تیم صحبت کردیم و او برای تک تک سوال‌های ما، دلایل فنی خوبی را مطرح کرد.

سایپا در نیم فصل اول عملکرد خوبی داشت اما در نیم فصل دوم نتوانست روند خوبش را ادامه دهد.

‌ما اگر نیم فصل را پایان هفته هفدهم در نظر بگیریم باید بگویم با کسب عنوان چهارمی عملکرد بسیار خوبی داشتیم. استراتژی ما کسب سهمیه و معرفی جوان‌ها به لیگ بود اما به دلیل جدایی ۴-۳ بازیکن و اختلافات سرمربی و مدیرعامل نتوانستیم نتایج خوب‌مان را ادامه دهیم.

از طرفی آندرانیک تیموریان را هم جذب کردیم که متاسفانه مصدوم شد و بیشتر از ۴ بازی برای ما انجام نداد. همه اینها باعث شد در پایان فصل هشتم شویم. البته اتفاقات خوب هم افتاد.

چه اتفاقاتی؟

‌بازی دادن به جوان‌های ۱۸-۱۷ ساله مثل نیاری، سلطانی‌مهر، رحمانی و... که در تیم‌های پایه رشد کردند و آقای جلالی هم به بهترین شکل از آنها استفاده کرد. همین مهدی ترابی که الان در تیم ملی بازی می‌کند تا دو سال پیش بازیکن امید ما بود. یا همین محمدرضا اخباری که فصل قبل به تراکتورسازی رفت دروازه‌بان سایپا بود.

نیم ساعت پایانی بازی‌های شما گل زیادی داشته است.

‌در لیگ پانزدهم، شرایط بدنی بچه‌ها خوب بود و نفرات جوان تیم هم تاثیر زیادی داشتند. شاید به خاطر همین آمادگی جسمانی و انگیزه جوانی باعث شد تا در دقایق پایانی بیشتر گل بزنیم.

البته زیاد هم گل دریافت کردید؟

‌این مساله دلایل دیگری دارد. شاید تمرکز لازم را نداشتیم. اما ارتباطی به شرایط بدنی بچه‌ها ندارد. من فکر می‌کنم این آمارها خیلی به کار مربیان می‌آید. حالا که لیگ به پایان رسیده آنها می‌توانند به خوبی عملکرد بازیکنان را مورد بررسی قرار دهند.

در مجموع لیگ پانزدهم برای شما چطور بود؟

‌نیم فصل اول خیلی هیجان داشتیم و روحیه تیمی بالا بود. سایپا بعد از قهرمانی در سال ۸۶-۸۵ همیشه در میانه‌های جدول بود غیر از یک سال که خطر سقوط را احساس می‌کرد. لیگ پانزدهم در بالای جدول بودیم اما در سال ۹۵ آن نشاط را نداشتیم. ما هشت هفته نبردیم و همین کار را سخت کرد.

اگر شرایط نیم فصل اول را داشتید چه جایگاهی را به دست می‌آوردید؟

‌حداقل اینکه تا روز آخر به کسب سهمیه امیدوار بودیم و این خیلی لذتبخش می‌شد البته شاید روز آخر هم پنجم می‌شدیم اما آن هیجان جذاب فوتبالی را داشتیم. اما متاسفانه به خاطر همان مشکلاتی که شما می‌دانید و به آن اشاره شد در ۳-۲ هفته پایانی شانس کسب سهمیه را از دست دادیم.

شاید یکی از ویژگی‌های مثبت تیم شما حفظ نفرات اصلی بود.

‌بله، سایپا در تمام سال‌های اخیر اسکلت اصلی‌اش را حفظ کرده است. ما در ابتدای فصل نوروزی، نکونام، غلامرضا رضایی، گلر خارجی و در نیم فصل هم مهدی دغاغله و تیموریان را گرفتیم. اما متاسفانه آندو مصدوم شد. در کنار اینها بازیکنان جوانی هم بودند که انگیزه‌های بسیاری داشتند.

قراردادها هم بالا نبود؟

‌ من به عنوان کاپیتان سایپا با ۱۶ فصل سابقه ۴۰۰ میلیون قرارداد داشتم، مهدی ترابی سال قبل حدود ۲۰ میلیون اما یکسری بازیکن بزرگ اضافه شدند که طبیعتا هر کدامشان قیمت‌های خودشان را داردند. بدون شک یک گلر خوب یا یک مهاجم گلزن مبلغ قراردادش هم بالاست.

تیم شما سال‌ها است تماشاگر ندارد و ظاهرا هیچ تمایلی هم برای جذب آن نیست.

‌ما حدود ۱۰ سال در کرج بودیم اما هیچ فعالیتی برای جذب تماشاگر نداشتیم، اگر نساجی، ملوان، تراکتورسازی، صنعت‌نفت آبادان تماشاگران خودشان را دارند به خاطر قدمت ۵۰-۴۰ ساله‌شان است. اما ما هر دو هفته یکبار می‌خواستیم ۹۰ دقیقه در کرج بازی کنیم. باید روی این مساله کار می‌‌کردیم که ریشه بدواند. سالی که قهرمان شدیم استادیوم پر بود. حتی یادم هست بازی با الوصل امارات روز ۲۹ اسفند ۸۶ استادیوم جای سوزن انداختن نبود. به نظرم یکی از اصلی‌ترین ارکان باشگاه تماشاگرانش است و این مساله برای ما ضعف است.

قبول داری که مشکلات درون باشگاهی دلیل اصلی نتیجه نگرفتن شما در نیم فصل دوم بود؟

‌من سوال شما را اینطور پاسخ می‌دهم که ۱۶ فصل برای سایپا بازی کردم اما فصل که گذشت بیشتر از ۱۵ فصل قبل آن حاشیه داشتیم که باید مدیریت می‌شد. ما در سایپا به این مسائل عادت نداشتیم چون همیشه در سکوت و آرامش کارمان را انجام می‌دادیم. با همه اینها فصل موفقی را پشت سر گذاشتیم. من همه شرایط را در سایپا تجربه کردم از قهرمانی لیگ و حضور در لیگ قهرمانان آسیا تا احساس خطر سقوط کردن. به نظرم باید برنامه‌ریزی سه ساله داشت و از جوان‌ها استفاده کرد مثل سالی که قهرمان شدیم. بعد از ۳-۲ سال هم با همان جوان‌ها نتیجه بگیریم. تجربه در تیم‌های دیگر نشان داده که نمی‌توان با جذب ۱۲-۱۰ بازیکن اسمی نتیجه گرفت.

صحبت پایانی.

‌من هم به سهم خودم از روزنامه شما تشکر می‌کنم که تا این اندازه به عملکرد تیم‌ها دقیق هستید. این آمارها خیلی به مربیان ما کمک می‌کند و یکی از همان چیزهایی است که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج