جاباما
۳۳۳۳۴۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

بیانیه گروه ۷ درباره یک چالش جهانی

سران هفت اقتصاد بزرگ جهان، در پایان دیدارهای رسمی خود در ژاپن گفتند بحران ناشی از مهاجران و پناهجویان که به طور مشخصی به اروپا سرایت کرده، چالشی‌ است که همه جهان باید به حل آن کمک کنند.

خبرگزاری مهر: سران هفت اقتصاد بزرگ جهان، در پایان دیدارهای رسمی خود در ژاپن گفتند بحران ناشی از مهاجران و پناهجویان که به طور مشخصی به اروپا سرایت کرده، چالشی‌ است که همه جهان باید به حل آن کمک کنند.

در بیانیه هفتم خرداد ماه سران گروه هفت آمده است که آنها «حرکت گسترده و همچنان در جریان مهاجران و پناهجویان را چالشی جهانی می‌دانند که به واکنشی جهانی نیز نیاز دارد.»

تنها یک روز پیش از صدور این بیانیه دونالد توسک، رئیس شورای اروپا گفته بود آنچه اروپا برای حل بحران مهاجران و کمک به آوارگان و پناهجویان انجام داده «بسیار گسترده» است و از منتقدان خواسته بود به جای انتقاد، کمک‌های خود را افزایش دهند.

توسک در عین حال از گروه هفت خواسته بود از موسسات پولی بین‌المللی و سازمان‌هایی که کمک‌های مالی انجام می‌دهند بخواهند تا هزینه‌های بیشتری را تامین کرده و نیز تمام جهان را تشویق به ایجاد طرح‌های اسکان مجدد و دیگر تهمیدات قانونی برای مهاجران بکنند.

سران اقتصادهای بزرگ جهان نیز در بیانیه خود گفته‌اند «ما متعهد می‌شویم برای تامین نیازهای فوری و بلندمدت پناهجویان و مهاجران و دیگر کسانی که مجبور به ترک محل سکونت خود شده‌اند، کمک‌های جهانی را افزایش دهیم».

آنها از سازمان‌های پولی جهان و یاری‌دهندگان دیگر نیز خواهند خواست تا کمک‌های پولی و فنی خود را بیشتر کنند.

در سال گذشته میلادی، بحران‌های مختلف، از جنگ داخلی سوریه، درگیری‌های خشونت‌بار در عراق و افغانستان، تنش‌ها در آفریقا و بدتر شدن وضعیت اقتصادی تهی‌دستان، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر خود را به قاره اروپا رساندند. بخشی از آنها آوارگان جنگ و عمدتا از سوریه هستند و بسیاری نیز مهاجران اقتصادی و اجتماعی هستند؛ کسانی که از طریق دریا، به شکل غیرقانونی به اروپا سفر کرده‌اند. در سال گذشته دست‌کم ۱۳۰۰ نفر نیز در دریا غرق شدند.

مقصد اولیه بسیاری از پناهجویان قایق‌سوار، یونان، ایتالیا، قبرس و اسپانیا بود و تلاش آنها، رسیدن به غرب و شمال قاره.

برآوردها نشان می‌دهد که در سال فعلی میلادی، یعنی طی پنج ماه گذشته و با وجود تلاش‌های اروپا و توافقات با ترکیه برای جلوگیری از ورود مهاجران، باز هم نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر وارد قاره اروپا شده‌اند.

در میانه اردیبهشت ماه توسک، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا، پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، نشست‌های تازه‌ای را برای بررسی بحران جاری ترتیب دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج