۳۳۳۳۵۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نظر اوباما درباره بازدید از هیروشیما

رییس جمهوری آمریکا گفته است، سفرش به هیروشیما در ژاپن به خاطر تاکیدی بر خطرات جنگ افزارها و ضرورت همکاری برای دستیابی به صلح است.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهوری آمریکا گفته است، سفرش به هیروشیما در ژاپن به خاطر تاکیدی بر خطرات جنگ افزارها و ضرورت همکاری برای دستیابی به صلح است.

اراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا که تنها رییس جمهوری آمریکاست که از هیروشیما، قربانی بمب اتمی آمریکا در جنگ دوم جهانی بازدید می‌کند، گفت: ششم اوت ۱۹۴۵ نقطه عطفی در تاریخ مدرن بود.

در جریان انفجار این بمب اتمی ۱۴۰ هزار تن همزمان با موج انفجار و بیماری‌های مرتبط و سوختگی‌های ناشی از آن در ماه‌ها و سال‌های بعد کشته شدند.

اوباما در نشستی در "ایسه شیما" در ۳۰۰ کیلومتری جنوب غرب توکیو گفت: این انفجار برای مدتهای مدیدی در ذهن مردم می‌ماند. من می‌خواهم بار دیگر خطرات بسیار جدی تسلیحات و جنگ افزارها را یادآور شوم.

وی قرار است در محل یادبود قربانیان این انفجار اتمی گل بگذارد و سخنرانی کند و با برخی از بازماندگان سالخورده این انفجار به گفت‌وگو بپردازد.

باوجود درخواست‌های مردم ژاپن برای عذرخواهی آمریکا از بابت این انفجار اتمی، باراک اوباما قرار نیست چنین کاری کند. درحالی که بسیاری در ژاپن بر این عقیده‌اند که این انفجار اتمی غیرنظامیان را هدف قرار داد اما آمریکایی‌ها می‌گویند این انفجار جان هزاران تن را نجات داد و باعث پایان جنگ دوم جهانی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج