۳۳۳۳۷۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برنده جایزه کتاب «جورج اورول»

جایزه کتاب «جورج اورول» که از آن به عنوان مهم‌ترین جایزه کتاب سیاسی جهان نام برده می‌شود، برنده سال ۲۰۱۶ میلادی خود را اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: جایزه «جورج اورول» در حالی در سال ۲۰۱۶ به کتاب «ابتکار روسیه» نوشته «آرکای اوستروفسکی» رسید که این کتاب از لحاظ پرداختن به موضوع دستکاری و فریب رسانه‌ای شباهت بسیاری به آثار خود «جورج اورول» دارد.

«ویلیام والدگریو» رئیس هیئت داوران جایزه کتاب «جورج اورول»، اثر «استروفسکی» را که شرحی بر روسیه مدرن است را با رمان معروف «۱۹۸۴» از «جورج اورول» مقایسه کرد و گفت: "کتاب غیرداستانی «استروفسکی» کاملا به مضامینی پرداخته که «اورول» برای آن به شهرت رسیده است ... اهمیت زبان و این که چگونه کسی که زبان را کنترل می‌کند می‌تواند روایت را نیز کنترل کند. گرچه صداهای آزاد و شجاعانه فراوانی در روسیه وجود دارد، اما اگر بتوانید کنترل رسانه های اجتماعی و سنتی را در دست بگیرید، راه طولانی در کنترل کرن پیام را پیموده‌اید".

برنده جایزه کتاب «جورج اورول»

به گزارش گاردین، «استروفکی» توانست با غلبه بر آثاری از «جای کی»، «فردیناند مونت»، «اما اسکای»، «وندل استیونسون» و «جیسون برک» جایزه سه هزار پوندی این رویداد ادبی را از آن خود کند.

جایزه ۳۰۰۰ پوندی «جورج اورول» شامل بخش‌های روزنامه‌نگاری، وبلاگ‌نویسی و گزارش اجتماعی نیز هست. این جایزه که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شده‌، سالانه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که با آثارشان به آرمان‌های «جورج اورول» نزدیک‌ترند. هدف نویسنده رمان «۱۹۸۴» تبدیل کردن ادبیات سیاسی به اثری هنری بود.

جایزه‌ «جورج اورول» ابتدا در بخش کتاب سیاسی کار خود را آغاز کرد و پس از آن بخش روزنامه‌نگاری و در سال ۲۰۰۸ جایزه‌ وبلاگ‌نویسی نیز به آن اضافه شد و از سال گذشته بخش جدیدی هم به این جوایز اضافه شده که به بهترین اثر در حوزه گزارش اجتماعی تعلق می‌گیرد.

از برندگان پیشین جایزه «جورج اورول» می‌توان به نویسندگانی چون «آلن جانسون»،‌ «اندریا گیلیز» و «رجا شهاده» اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج