جاباما
۳۳۳۴۴۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

۵ نقطه قوت اتلتیکو مقابل رئال مادرید

فینال تمام مادریدی لیگ قهرمانان برای دومین بار در سه فصل اخیر فردا در میلان تکرار خواهد شد و اتلتیکو در تلاش است تا ناکامی دو سال پیش در لیسبون را در سن سیرو جبران کند.

ورزش سه: فینال تمام مادریدی لیگ قهرمانان برای دومین بار در سه فصل اخیر فردا در میلان تکرار خواهد شد و اتلتیکو در تلاش است تا ناکامی دو سال پیش در لیسبون را در سن سیرو جبران کند.

رئال یا اتلتیکو؟ کدام تیم قهرمان خواهد شد؟ اتلتیکو به اولین افتخار خود در لیگ قهرمانان دست پیدا می کند یا رئال یازدهمین قهرمانی خود را کسب خواهد کرد؟

شاگردان سیمئونه با وجود اینکه در دو سال اخیر نتایج بهتری نسبت به رئال در بازی های رودررو کسب کرده اند، فردا شانس اول پیروزی نیستند اما روخی بلانکوس ها نقاط قوتی دارند که می توانند با استفاده از آنها به شاگردان زیدان ضربه لازم را بزنند:

۱- بازیکنان اتلتیکو بیشتر از رئالی ها می دوند. این اولین نقطه قوت اتلتیکو نسبت به رئال است. در ۱۲ دیداری که اتلتیکو در لیگ قهرمانان این فصل برگزار کرده، میزان دوندگی بازیکنانش ۱۴۱۰۵۸۲ کیلومتر یعنی متوسط ۱۱۷.۵ کیلومتر دوندگی در هر بازی بوده است. این آمار را با رئال مقایسه کنید، ۱۲۹۱۲۴۰ کیلومتر، متوسط ۱۰۷.۶ کیلومتر در هر بازی. اختلاف ۱۱۹۳۴۲ کیلومتری در میزان دوندگی دو تیم قابل توجه است.

۲- عدم وابستگی خاص به یک یا دو بازیکن. رئال در لیگ قهرمانان این فصل تابدینجا ۲۷ گل به ثمر رسانده که ۱۶ تایش را رونالدو وارد دروازه حریفان کرده است. به عبارتی ۵۹ درصد گل های رئال را رونالدو زده؛ در حالیکه از ۱۶ گل اتلتیکو، تنها ۷ گل توسط مهاجم اول این تیم "گریزمان" به ثمر رسیده و در گل ها بیشتری، بازیکنان دیگر نقش ایفا کرده اند. این عدم وابستگی در اتلتیکو، نقطه قوتی برایش محسوب می شود.

۳- اتلتیکو امسال از حیث توپ ربایی برتر از رئال مادرید عمل کرده است. بازیکنان اتلتیکو ۹۰۲ بار توپ را از بازیکنان حریف گرفته اند یعنی متوسط ۷۵ توپ ربایی در هر بازی اما این آمار در رئال مادرید ۸۰۲ در ۱۲ بازی و متوسط ۶۶.۸۳ توپ ربایی در هر بازی است. کافی است در میانه زمین توپ را به اتلتیکو تقدیم کنید تا بلافاصله یک ضد حمله خطرناک روی دروازه شما ترتیب داده شود.

۴- اتلتیکو تیمی جنگنده تر از رئال مادرید است. بازیکنان این تیم در ۱۲ بازی لیگ قهرمانان، ۱۴۱ بار روی بازیکنان حریف مرتکب خطا شده اند که در رئال این آمار ۱۲۴ خطا است. شاید این یک آمار منفی محسوب شود ولی نشان می دهد که بازیکنان اتلتیکو در زمین، جنگنده تر و سخت گیرتر از رئالی ها هستند. بازیکنان اتلتیکو به بازی هایی که نیاز به توان بدنی بالایی دارند، عادت کرده اند.

۵- اتلتیکو نسبت به رئال، فشار کمتری روی خود حس می کند. این تیم هرگز فاتح لیگ قهرمانان نشده و در واقع چیزی برای از دست دادن ندارد. در شرط بندی ها هم رئال شانس اول قهرمانی است. اتلتیکو برابر بارسا و بایرن به خوبی نشان داد که می تواند از فشار بالایی که روی حریف وجود دارد به نفع خود استفاده کند.

در سوی دیگر، رئال مادرید نمی خواهد فصل را بدون جام تمام کند و قصد دارد پاسخ خوبی به دابل بارسا بدهد. زیدان هم برای اثبات شایستگی هایش و ماندن روی نیمکت رئال برای فصل بعد، نیاز مبرم به پیروزی در فینال فردا و کسب قهرمانی دارد؛ در حالیکه هیچکدام این فشارها روی اتلتیکو وجود ندارد. نکته مثبتی دیگر برای شاگردان سیمئونه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      ههههه خواهیم دید که کدوم تیم نقاط قوتش بیشتره...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج