۳۳۳۴۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می یابد؟

ضروري است با تامين بار مالي وعده رئيس‌جمهور و رئيس سازمان تامين اجتماعي مبني بر افزايش حداقل‌ حقوق‌ها به ۷۰۰ هزار تومان اجرايي شود، چرا كه اين اظهارات توقع ايجاد كرده است.

ایسنا: رئيس كانون عالي بازنشستگان و مستمري‌بگيران تامين اجتماعي با بيان اين‌كه ۸۰ درصد از بازنشستگان و مستمري‌بگيران تامين اجتماعي حداقل‌بگير هستند، تاكيد كرد: ضروري است با تامين بار مالي وعده رئيس‌جمهور و رئيس سازمان تامين اجتماعي مبني بر افزايش حداقل‌ حقوق‌ها به ۷۰۰ هزار تومان اجرايي شود، چرا كه اين اظهارات توقع ايجاد كرده است.

علي اكبر خبازها با تاكيد بر لزوم ادامه داشتن حمايت‌هاي رئيس‌جمهور و رئيس سازمان تامين اجتماعي افزود: فقط پنج تا شش درصد از بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي سقف مستمري را دريافت مي‌كنند.

خبازها توضيح داد: قانون همسان‌سازي حقوق‌ها در بند ۳۹ قانون بودجه سال ۸۸ به تصويب رسيده و براساس آن مجلس ۲۵۰۰ ميليارد تومان براي اجراي اين پيش‌بيني كرده است، اما در آن زمان با اجراي ناقص اين قانون فقط ۹۳۷ ميليارد تومان آن اختصاص يافت و بنابراين همسان‌سازي به طور درست انجام نشد.

رئيس كانون عالي بازنشستگان و مستمري بگيران تامين اجتماعي با اشاره به قطعي شدن قرارداد بيمه تكميلي با بيمه دي از افزايش حق بيمه ۶۷۰۰ توماني بيمه شدگان به ۱۰۵۰ تومان خبر داد.

خبازها در ادامه تاكيد كرد: بازنشستگان از اول آبان به مدت دو ماه فرصت دارند براي اعلام انصراف يا اضافه كردن فردي به افراد تحت پوشش خود در راستاي بهره‌مندي از بيمه تكميلي اقدام كنند.

تمهيدات جديد براي پرداخت مطالبات بازنشستگان

مدير عامل صندوق بازنشستگي كشوري از اجراي تمهيدات لازم براي پرداخت بخشي از مطالبات ۷۷۰ هزار بازنشسته كشوري خبر داد.

براساس مصوبه هيأت وزيران بابت مطالبات بازنشستگان ناشي از اجراي قانون مديريت خدمات كشوري از مهر ۸۶ تا مهر ۸۷ مبلغ ۱۸۳۰ ميليارد تومان سهام شركت‌هاي دولتي به صندوق بازنشستگي كشوري اختصاص يافت كه تاكنون از محل فروش اين سهام طي دو قسط جمعا ۴۲۰ هزار تومان به ۸۳۰ هزار بازنشسته پرداخت شده است.

هم‌اكنون پس از تسويه كامل حدود ۶۰ هزار نفر از بازنشستگان، نزديك به ۷۷۲ هزار بازنشسته همچنان در نوبت دريافت باقيمانده مطالبات خود هستند كه بيشترين گروه اين افراد مربوط به فرهنگيان بازنشسته وزارت آموزش و پرورش مي‌شود.

در اين راستا، رئيس جديد سازمان خصوصي‌سازي با اشاره آخرين اقدامات براي پرداخت باقيمانده مطالبات بازنشستگان گفت: اين سازمان از صندوق بازنشستگي كشوري وكالت دارد تا بخشي از سهام شركت‌هاي تعيين شده را به صورت نقدي و بخش ديگر را به صورت اقساط به فروش برساند كه تاكنون ۷۳۲ ميليارد تومان از سهام مذكور فروخته شده و از اين مبلغ ۳۷۵ ميليارد تومان بابت سال ۹۰ و شش ماهه سال ۹۱ به حساب صندوق بازنشستگي كشوري واريز شده است.

محمدرحيم احمدوند افزود: البته در اين ميان ۶۷ درصد سهام نيروگاه تبريز نيز به صندوق واگذار شده و قرار است بخشي از سهام شركت هواپيمايي هما نيز به اين صندوق داده شود تا از محل سود آن بتوان بخشي از مطالبات بازنشستگان را پرداخت كرد.

وي تصريح كرد: تلاش مي‌كنيم تمامي سهام شركت‌هايي را كه هيات وزيران براي صندوق بازنشستگي كشوري تصويب كرده، بفروشيم تا هر چه سريع‌تر باقيمانده مطالبات بازنشستگان تسويه شود، اما با توجه به وضعيت كنوني اقتصاد كشور لازم است بازنشستگان كمي صبرپيشه كنند تا ما بتوانيم اين سهام را به پول نقد تبديل كنيم.

به گفته رئيس سازمان خصوصي‌سازي، تلاش اين سازمان در شش ماهه دوم سال آن است كه تا پايان سال جاري مجموعا ۵۵۰ ميليارد تومان از مطالبات را به صورت نقد و اقساط تسويه كند و وجوه آن را به حساب صندوق بازنشستگي كشوري واريز كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج