جاباما
۳۳۳۵۰۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

اگر سحابی بود از روحانی حمايت می‌كرد

پنجمين سالگرد درگذشت عزت‌الله سحابي و دخترش هاله، در لواسان و منزل شخصي مهندس سحابی به رسم اين سال‌ها، با حضور علاقه‌مندان و جمعيتي نزديك به ٢٠٠ نفر برگزار شد.

روزنامه شرق: پنجمين سالگرد درگذشت عزت‌الله سحابي و دخترش هاله، در لواسان و منزل شخصي مهندس سحابی به رسم اين سال‌ها، با حضور علاقه‌مندان و جمعيتي نزديك به ٢٠٠ نفر برگزار شد.

ابراهیم یزدی، محمد توسلی، حسین شاه‌حسینی، احسان شریعتی، امیرخسرو دلیرثانی، مینو مرتاضی‌لنگرودی، بهمن احمدی‌امویی، حجت‌الاسلام حسین انصاری‌راد، پوران شریعت‌رضوی، پروین فهیمی، مسعود پدرام، فرید طاهری، احمد زیدآبادی، لطف‌الله ميثمي خانواده مهندس سحابی، امير طيراني، فيروزه صابر و محمد بسته‌نگار که حال جسمی مساعدی هم ندارد، در اين مراسم حضور داشتند.

دکتر یزدی در این مراسم با بیان اینکه عزت‌الله سحابی به معنای واقعی کلمه عزت بود و عزت داشت، گفت: او در همه شرايط و احوال زندگي‌اش متوسل به معناي نامش و به دنبال حفظ منافع كشور بود. او از شخصیت سحابی به عنوان مردی یاد کرد که به گواه دوست و دشمن شایسته احترام بود. فريدون سحابي هم در این مراسم متني خواند با اين مضمون كه اگر مهندس سحابي الان زنده بود، چه مي‌كرد و به چه مي‌انديشيد.

پسر ارشد عزت‌الله سحابي هم با اشاره به جمله‌اي معروف از پدر كه گفته بود: «آبرويم را براي ايران به دست آوردم و حاضرم آن را در شرايط سخت هزينه كنم» گفت: معتقدم پدر اگر هنوز در قيد حيات بود، از دولت فعلي حمايت مي‌كرد. سحابي با اشاره به اينكه دو مجلس هشتم و نهم در هشت سال گذشته، كمترين توجه را به مسائل و مشكلات معيشتي مردم داشتند؛ اما در سه سال اخير، بيشترين فشار را به دولت آوردند، اين طور نتيجه گرفت كه اگر عزت‌الله سحابي زنده بود، براي پشت‌سرگذاشتن سختي‌ها و مشكلات موجود حتما پشتيبان روحاني و دولت فعلي بود.

سارا شریعتی نیز كه براي شركت در مراسم بزرگداشت فرانتس فانون به الجزاير رفته بود و در مراسم حضور نداشت، متني آماده كرده بود كه به وسیله يكي از شاگردانش قرائت شد. او با اشاره به رخدادهای خردادماه، از اين ماه با عنوان «ماه گذشتگان» یاد کرد و گفت: کسانی كه اينجا جمع شده‌‌اند، خرداديان مغموم هستند. شريعتي در مقاله خود از مرگ پدر، وضعيت هدي صابر و مرگ هاله و مهندس سحابي گفت و از پرونده‌هاي پر از سؤال و بي پاسخ در اين ماه ياد كرد. سارا شريعتي در ادامه درباره خشم و عدالت گفت و اين پرسش را مطرح كرد كه آيا مي‌شود عدالت را با خشم به دست آورد؟

او با اشاره به جمله‌اي از پير بورديو كه وقتي خشمگين هستيم، مي‌رويم مطالعه مي‌كنيم و وقتي كه مطالعه مي‌كنيم، خشمگين هستيم، نتيجه گرفت كه از طريق آگاهي، مي‌شود بر خشم غلبه كرد. او مقاله خود را با اين جمله به پايان برد كه ما هم عدالت مي‌خواهيم. امير طيراني هم با اشاره به دوران زنداني‌بودن مهندس سحابي در دوره‌هاي مختلف گفت او تقريبا يك‌سوم از ٦٠ سال زندگي سياسي خود را در زندان سپري كرده و همين زندان‌ها تأثير زيادي بر نگرش او داشت.

طيراني با اشاره به يك آيه از قرآن با مضمون «ايمان نو» و «نوايماني» گفت كه مهندس سحابي همواره برتطابق نگاه ايماني با شرايط روز تأكيد داشت. فيروزه صابر هم كه مجري مراسم بود، گفت هاله سحابي روز به‌دنياآمدن پسرش، يحيي، شعري براي او گفته بود و اين روزها يحيي فرزندي به دنيا آورده و هاله سحابي داراي نوه شده است.

عزت‌الله سحابی بامداد ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ در بیمارستان مدرس تهران و پس از ۶۰ سال فعالیت سیاسی درگذشت. دختر او هاله نیز در مراسم تشییع پیکر پدر درگذشت و در کنار پدر به خاک سپرده شد و چند روز بعد هدی صابر، از شاگردان و یاران نزدیک سحابی، در زندان اوین دچار عارضه شد و چشم از جهان فرو بست. در این مراسم که تقی شامخی، همسر هاله سحابی و فیروزه صابر، خواهر هدی نیز حضور داشتند، یاد و خاطره سحابی‌ها و صابر گرامی داشته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج