۳۳۳۶۴۱
۵۸۶۲
۵۸۶۲
پ

عجیب ترین کانال های تلگرامی که درگیرتان کرده اند

تلگرام در ماه های اخیر تبدیل به محبوب ترین مکان برای گردهمایی اینترنتی ایرانی ها شده است. بر اساس آمار، ۴۵ میلیون ایرانی در عضویت این برنامه ارتباطی هستند.

هفته نامه تماشاگران امروز - محمد حسینی عباسی: تلگرام در ماه های اخیر تبدیل به محبوب ترین مکان برای گردهمایی اینترنتی ایرانی ها شده است. بر اساس آمار، ۴۵ میلیون ایرانی در عضویت این برنامه ارتباطی هستند. به نظر می رسد مردم هیچ کشوری در جهان به اندازه ایرانی ها تلگرام را جدی نگرفته اند تا این برنامه وابستگی زیادی به مخاطبان ایرانی اش پیدا کند.

عجیب ترین کانال های تلگرامی که درگیرتان کرده اند

تلگرام که یکی از عناصر تعیین کننده نتایج انتخابات هفتم اسفند بود، حالا حتی از رسانه ملی نیز بیشتر مورد توجه است. در این فضا در کنار همه صفحه های مثبت و کانال های خبری برای انتقال لحظه ای اخبار (مثل کانال تماشاگران امروز با سرعت دو پست در سال!)، صفحه هایی عجیب و گاهی ناهنجار نیز دیده می شود. نسبت این کانال ها به همه کانال های ایرانی تلگرام هنوز بسیار ناچیز است و به رغم همه مصاحبه هایی که از طرف طیف های خاص علیه تلگرام انجام می شود، خوشبختانه تصمیمی برای فیلتر کردن این اپلیکیشن به خاطر این چند کانال اتخاذ نشده است.

داعشی ها

هشتگ های حمایت از گروه تروریستی داعش، حتی به کانال های ایرانی تلگرام نیز رسید تا در کنار همه صفحه هایی که به زبان عربی برای داعش تبلیغ می کردند، این تبلیغ و حمایت به زبان فارسی نیز رؤیت شود. تلگرام البته سیاست روشنی درباره کانال های حامی دولت اسلامی عراق و شام دارد و بلافاصله این کانال ها را مسدود می کند. در ماه های اخیر، بیشتر از صد کانال حامی داعش در تلگرام بسته شده اند.

عجیب ترین کانال های تلگرامی که درگیرتان کرده اند

ایران نامه

«محققان به این نکته مهم رسیده اند که اگر نقشه امپراتوری هخامنشی را بنگریم و یک خط از شمال شرقی ترین نقطه (سقد) تا جنوب غربی ترین نقطه (حبشه) بکشیم، و یک خط از شمال غربی ترین نقطه (یونان) تا جنوب شرقی ترین نقطه (هند) به صورت ضربدر بکشیم، مرکز تقاطع این دو خط محل ساخت تخت جمشید می شود، که این خود جای تأمل و اندیشیدن دارد.»

بیشتر پست های کانال ایران نامه، همین نتایج شاهکار و شگفت انگیزی هستند که به دامن محققان دوخته می شوند! هیچ وقت هم نامی از ماهیت و مشخصات این محققان به زبان نمی آید. از نگاه کانال ایران نامه، ایران مهمترین نقطه دنیا، کوروش کبیر بزرگترین آدم دنیا، بشقاب های دوره کوروش مهمترین اشیای دنیا و نژاد آریایی مهم ترین نژاد دنیا است و اساسا همه خط و خطوط دنیا را به هم وصل کنیم، به تخت جمشید خواهیم رسید.

تی ان تی

این کانال شرم آور که ظاهرا به دست یک پسر جوان اداره می شد، مدتی پیش در فهرست کانال های مسدود شده تلگرام قرار گرفت. در این کانال، فیلم های دوربین های مخفی از اتاق های پرو بانوان یا دستشویی های زنانه به نمایش در می آمد و تاسف بار اینکه پست های آن عموما با بازدید بالایی روبرو می شدند.

عجیب ترین کانال های تلگرامی که درگیرتان کرده اند
در سفر ماه گذشته اوباما به کامبوج و دیدارش از منطقه گردشگری یک فیل برای او قربانی کردندکه با اعتراض شدید حقوق حیوانات غرب و شرق مواجه شد.

کانال چهل

انتشار دروغ در پوششی نزدیک به حقیقت، محتوای کانالی است که هنوز مشخص نیست این دروغ ها را برای طنزپردازی منتشر می کند یا قصد سر کار گذاشتن هزار و 620 عضوش را دارد. کپی بودن نقاشی مونالیزا، همسر ایرانی بروس لی، همنشینی انیشتین و محمد علی جمال زاده، تصویر طناز طباطبایی روی جلد مجله تایم، تصویری از فروغ فرخزاد بعد از مرگ و پیدا شدن مجسمه سر عقاب در اعماق خلیج فارس، خبرهایی هستند که با توجه به عکس های شان در این کانال، ممکن است از طرف گروهی از مخاطبان آن مورد قبول قرار بگیرند اما وقتی این کانال خبر از بازدید خانواده دیوید بکام از ایران و تیتراژخوانی عباس قادری برای فصل جدید سریال 24 می دهد، تشخیص غیرواقعی بودن اخبار آن دیگر برای هیچ کس سخت نیست.

یکی از ادمین های این صفحه درباره محتوای کانال به ما این طور توضیح می دهد: «قصد ما فریب دادن مردم یا دروغ گفتن به آنها نیست. اتفاقا ما قصد داریم در جهت عکس این اتفاق گام برداریم و از مردم درخواست کنیم هر دروغی که در فضای مجازی می شنوند را باور نکنند. هدف ما، هجو کردن یک فضای سرشار از دروغ است که در آن، همه آدم های مهم دنیا یک ارتباطی با ایران پیدا می کنند!»

30 هزار نفر برای سرهنگ

تا همین یک سال قبل، تنها شناخت مخاطبان فوتبال و تلویزیون از علیرضا علیفر به گزارش های بامدادی او از بازی های ضبط شده مربوط می شد اما حالا کانال مربوط به پوشش اخبار سرهنگ، 31 هزار عضو در تلگرام دارد. در این کانال، روزانه چندین پست با محوریت شوخی ها، دابسمش ها و کارهای گرافیکی در مورد آقای گزارشگر منتشر می شود.

گردانندگان این کانال که یک صفحه اینستاگرام نیز برای پوشش لحظه ای اخبار سرهنگ دارند، در ابتدای هر هفته برنامه گزارش های او را منتشر می کنند و در طول هر گزارش نیز ویدئوهایی از جملات عجیب این گزارشگر در کانال قرار می دهند. به نظر می رسد خود علیرضا علیفر نیز به شدت از این شهرت مجازی استقبال کرده و این روزها بیشتر از اهالی فوتبال، برای سازندگان دابسمش فوتبال گزارش می کند.

از توضیحات مدیر کانال پیداست که انگیزه فعالیت کانال سرهنگ، بیشتر تفریح بوده است: «فکر می کنم هیچ گزارشگری به اندازه سرهنگ روی اینترنت هوادار ندارد و حیف است که این کارهایی که در ادامه گزارش های او صورت گرفته، دیده و شنیده نشود. شاید خیلی ها علیه این مدل شوخی ها موضع بگیرند اما علیفر کاملا هوادار این کانال است و خودش آن را دنبال می کند. ما گاهی حتی برنامه گزارش های او را از خودش می گیریم و منتشر می کنیم. اگر قرار به حضور او در لیگ برتر به عنوان یک مربی باشد، ما تیمش را حمایت خواهیم کرد. شاید او در زمان گزارش بازی ها اشتباهاتی داشته باشد اما ظرفیت بالای پذیرفتن شوخی را دارد و به نظرم این فضا به سود خود او تمام شده است.»

عجیب ترین کانال های تلگرامی که درگیرتان کرده اند

خواستاگرام

بخشی از کاربران تلگرام نیز به دنبال تشکیل زندگی مشترک با دست های قدرتمند این برنامه هستند. برای این کار، کانالی به نام خواستاگرام وجود دارد که آقایان و خانم ها عکس، مشخصاتی مثل قد، وزن، رنگ پوست و نوع پوشش و توقع شان از همسر آینده را به انتشار در می آورند. این کانال برای انتشار هر عکس و نوشته، مبلغی پول از مخاطب ها دریافت می کند و با توجه به حضور بیشتر از چهار هزار نفر در این کانال می توان نتیجه گرفت که درآمدزایی آن تا به امروز کاملا موفقیت آمیز بوده است.

یکی از نقاط تاریک صفحاتی شبیه این، غیرواقعی بودن بخشی از اطلاعات منتشر شده است. هیچ تضمینی وجود ندارد که گروهی برای شوخی با یک نفر، عکس او را با مجموعه ای از اطلاعات غلط منتشر نکنند و او را در فهرست خواستگارهای مجازی قرار ندهند.

فروش کلیه!

آگهی های فروش اعضای بدن پیش از این تنها روی دیوارهای شهر خودنمایی می کردند اما گسترش ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی موجب شده است آگهی های آنلاین برای این کار نیز متولد شوند. در تلگرام کانالی برای خرید و فروش اعضای بدن وجود دارد که بیشتر آگهی های آن مربوط به خرید یا فروش کلیه است. نکته تلخ اینکه بسیاری از آگهی های فروش کلیه در این کانال، مربوط به جوان های کمتر از ۳۰ سال است که به علت نیاز مالی تصمیم گرفته اند باقی مانده سال های عمرشان را با یک کلیه سپری کنند.

هیتلر نامزد صلح نوبل بود!

۱۹ هزار نفر از کاربران ایرانی تلگرام، در عضویت کانالی به نام «نازی سنتر» هستند. کانال عجیبی که ظاهرا قصد دارد در راه تبرئه همه دیکتاتورهای تاریخ گام بردارد. آدولف هیتلر، رضا شاه و موسولینی، همگی حضوری فعال و پررنگ در پست های این کانال دارند. نازی سنتر، جملات زیادی به نقل از آدولف هیتلر در ستایش از «نژاد آریایی» در خود دارد و این چهره را با لقب «پیشوا» مورد خطاب قرار می دهد.

در این کانال به اندازه ای از خدمات نازی ها به آلمان، داستان های کمک هیتلر به مردم، وضعیت اقتصادی خوب دوران او و نقاشی ها و جمله های قصار و هنرمندی های این فرد نوشته شده که اگر کسی هیتلر را نشناسد، تصور نمی کند زور او حتی به هیچ مورچه ای رسیده باشد. از طریق لینک هایی که برای ارتباط با صفحه قرار داده شده، به سراغ یکی از گردانندگان کانال می رویم و از او سوال می کنیم که چرا تصمیم گرفته تصویر متفاوتی از هیتلر به دنیا نشان بدهد.

این پاسخ بدون کم و کاست او به این سوال است: «مسئله همین جاست که همه ما فقط روی بد سکه را می بینیم و به خاطر تبلیغات استکبار جهانی حتی حاضر نیستیم اندکی تأمل کنیم که کشته شدگان هیتلر به چه دلیلی کشته شده اند. درست مثل اینکه یک فرد ناآگاه بگوید ایران در هشت سال دفاع مقدس هزاران هزار عراقی را کشت و خدمات و فداکاری های شهدا و آرمان مقدس آنها را زیر سوال برد. هیتلر سه سال در اروپا مرد سال نام گرفت. آیا می دانید او در سال ۱۹۳۹ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد؟ می دانید ایشان چه خدماتی به بشریت کرد؟ نه؛ متاسفانه رسانه ها که عموما مالک آنها صهیونیست هستند اجازه انتشار این اسناد را نمی دهند.»

عجیب ترین کانال های تلگرامی که درگیرتان کرده اند

او درباره بازخوردهای کانال نیز توضیح می دهد: «به نظر من به خاطر عقاید و دلایل نژادی و فرهنگی و احترام بیش از اندازه خاصی که آدولف هیتلر به ایران و ایرانی داشت، ایرانیان نسبت به این شخصیت بزرگ علاقه خاصی دارند. بارها و بارها (افراد بسیار زیادی) با من مکالمه داشته اند که حتی بدون آنکه بدانند هولوکاست افسانه ای بیش نیست، اعتراف به دوست داشتن هیتلر می کنند. متاسفانه ما هیچ وقت به این موضوع فکر نمی کنیم که اولین رهبری که در دنیا علنی با سازمان فوق سری و شیطانی فراماسونری مبارزه کرد کسی جز آدولف هیتلر نبود و شاید دلیل منفور جلوه دادن ایشان همین باشد.»

ادمین کانال نازی سنتر هرگونه اتهام نژادپرستی مجموعه اش را رد می کند و تاکید دارد که همه پست ها بعد از پژوهش های کارشناسی گذاشته می شود. جواب آخر او به ما درباره عواید مالی این کانال این است: «منفیِ یک میلیون تومان در ماه!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج