جاباما
۳۳۳۷۲
۵۸ نظر
۵۰۵۹
۵۸ نظر
۵۰۵۹
پ

چرا ابوالفضل پورعرب خبرساز شد؟

انتشار این عکس تکاندهنده از پورعرب باعث شد تا از برخی از کارگردانان و تهیه کنندگانی که پیش از این با او همکاری کرده بودند بپرسیم شما می دانید چرا ستاره ای که عکسش روزی ضامن فروش فیلم ها بود حالا می تواند باعث ترحم خیلی از افراد شود.

چرا ابوالفضل پورعرب خبرساز شد؟

تماشا: چند روز پیش وقتی عکس ابوالفضل پورعرب در سایت ها و روزنامه های مختلف به چاپ رسید همه می دانستیم که این عکس خبرساز خواهد شد. باید با نهالیت تاثر می پذیرفتیم که این همان بازیگری است که روزگاری وقتی در فیلمی بازی می کرد همه برای دیدنش جلوی سینماها صف می بستند.

بازیگری که با وجود سال ها حضور جدی در سینما باز هم وقتی در بیمارستان بستری می شود هوادارانش خودشان را به بیمارستان می رسانند تا او احساس تنهایی نکند. اما شهرت ورطه غریبی است که گرفتار آن شدن مصائب بی شماری دارد. انتشار این عکس تکاندهنده از پورعرب باعث شد تا از برخی از کارگردانان و تهیه کنندگانی که پیش از این با او همکاری کرده بودند بپرسیم شما می دانید چرا ستاره ای که عکسش روزی ضامن فروش فیلم ها بود حالا می تواند باعث ترحم خیلی از افراد شود. اتفاقی که پیش از این برای فریماه فرجامی ستاره زن سال های نه چندان دور سینما هم افتاده بود.

چرا ابوالفضل پورعرب خبرساز شد؟

دری: پورعرب به نصیحت های من و عزت الله انتظامی گوش نداد

ابوالفضل پورعرب بازیگر نقش اصلی فیلم «باد و شقایق» به کارگردانی ضیاءالدین دری بود. درباره این بازیگر می گوید: «ابوالفضل پورعرب جزو معدود بازیگرانی بود که در آن سال ها می شد لقب ستاره را به او داد. او در دوران درخشش خود در سینما یکه تازی می کرد و می توان با قاطعیت گفت که در آن دوران ستاره دیگری غیر از او وجود نداشت. من خودم با او «باد و شقایق» را کار می کردم که داستان بازیگری بود که شهرتش باعث می شود خودش را فراموش کند و تحت تاثیر مواد مخدر قرار بگیرد و در نتیجه رفته رفته افول کند و از بین برود.

همه می دانیم که بازیگر خوب باید انعطاف داشته باشد و بتواند در ظاهرش تغییراتی ایجاد کند مثل رضا کیانیان که برای نقشش در فیلم «خانه ای روی آب» مقدار زیادی وزن اضافه کرد. من آن زمان از پورعرب خواستم که کمی وزنش را به خاطر نقش کم کند چرا که نقش ایجاب می کرد که او خیلی لاغر باشد اما او به حرف من گوش نکرد و در طول کار هم متاسفانه وزن پیوسته بیشتر می شد.»

دری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بی توجهی کارگردانان در این اواخر به او و نسپردن نقش های خوب به این بازیگر باعث شده که دچار این وضعیت شود که می گوید: «من متاسفانه این عکس جدید از او را ندیده ام که بخواهم درباره اش اظهار نظر کنم اما نمی توان تقصیر این اتفاق را به دوش کارگردان ها انداخت که چرا به پورعرب بی توجهی کردند چرا که من معتقدم به قدر کفایت در زمان بازیگری اش به او توجه شده، چون او بازیگری بوده که می توانست با حضورش ضامن گیشه باشد و هیچ کارگردانی هم از بازگشت سرمایه بدش نمی آید. مثل خیلی از ستاره های حال حاضر سینما که به خاطر پتانسیل های شان پولشان را زودتر از بقیه می گیرند و بیشتر در چشم هم هستند. او هم این وضعیت را داشته است. البته من و آقای انتظامی چندین بار با او دوستانه صحبت کردیم و مواردی را نه نصیحت که به او یادآوری کردیم که توجهی نکرد اما این بدی سینما و شهرت است که موقعیت برخی را به خاطر بعضی از لغزش ها تراژیک می کند.»

کارگردان «باد و شقایق» معتقد است که هر بازیگری باید یکسری مراقبت های فکری و جسمی از خودش داشته باشد و اضافه می کند: «این اتفاق ممکن است برای یک دکتر یا مهندس هم بیفتد اما از آنجایی که آرتیست ها در چشم مردم هستند و به شکلی ویترین هر کاری هستند، هر لغزش کوچک یا بزرگشان خبرساز می شود. دری در پایان حرف هایش به «تماشا» گفت: «من از خدای متعال برای ابوالفضل پورعرب سلامتی می خواهم و امیدوارم هیچ وقت امیدش را از دست ندهد.

شهرت برای هیچ کس پایدار نیست و یک جایی هست که به قول ما اصفهانی ها انسان می پکد و همه چیز تمام می شود. در حال حاضر شرایط پورعرب شرایط خاصی است و فکر می کنم مجبور باشم که به بعضی از ستاره ها و بازیگران شناخته شده تاکید کنم که ظرفیتشان را بالا ببرند چون عمر مثل برق و باد می گذرد و در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد.»


چرا ابوالفضل پورعرب خبرساز شد؟

محمد متوسلانی: مشکلات خانوادگی مهمترین دلیل گرفتاری پورعرب

محمد متوسلانی کارگردان فیلم «دو روی سکه» است و با ابوالفضل پورعرب در این فیلم همکاری کرده. او در پاسخ به این سوال که چه موضوعی باعث می شود که یک ستاره از عرش به فرش بیاید و دیگر مثل سابق مورد توجه مخاطبانش نباشد گفت: «ما باید ببینیم چه چیزی باعث شده که این بیماری سراغ او بیاید؟ وقتی ما آغوشمان برای پذیرفتن یک بیماری باز باشد این آمادگی برایمان به وجود می آید که بیمار شویم. البته این پذیرش دو شکل دارد؛ یا فردی از روی بدبختی و فراموش کردن درد و غصه هایش دچار این مسائل می شود یا در موقعیتی قرار می گیرد که دلش می خواهد سرخوش تر باشد. دلیل دوم برای برخی از بازیگران و هنرمندان مصداق پیدا می کند که به خاطر سرخوشی بیشتر گرفتار می شوند.»

متوسلانی همچنین معتقد است که بازیگر باید خودش را دوست داشته باشد تا بتواند دیگران را دوست داشته باشد و اگر خودش را دوست نداشته باشد و به خودش ضربه بزند سینما هم به او ضربه می زند و او را محو می کند: «ابوالفضل پورعرب نتوانست از مسئولیتی که روی دوشش بود مراقبت کند و بار را به سرمنزل مقصود برساند. البته مسائل روانی هم بسیار مهم است. پورعرب در برهه ای به واسطه اتفاقاتی مثل تصادف شدید همسر اولش، از دست دادن برخی از اعضای خانواده اش، جدایی از همسرش و ازدواج مجددش، بچه ای که این وسط ضربه های زیادی می بیند دچار ضربه های روحی پی در پی شد. اینها همه دست به دست هم می دهد تا یک ستاره افول کند.»

متوسلانی در پایان این موضوع را تقصیر سینما هم می داند و می گوید: «این ذات سینماست و کسی که وارد سینما می شود باید بداند که می خواهد در چه عرصه ای فعالیت کند. به شهرت رسیدن مشکل و مشکل تر از آن حفظ آن شهرت است. آدم ها باید جنبه هر گونه موفقیتی را داشته باشند.»


جهانگیری: این اتفاق برای مارلون براندو هم افتاده

جهانگیر جهانگیری هم که در فیلم «رابطه پنهانی» با ابوالفضل پورعرب همکاری کرده بود درباره انتشار عکس این بازیگر به «تماشا» می گوید: «متاسفانه من این عکس را هنوز ندیدم اما این اتفاقی است که می شد آن را پیش بینی کرد. به هر صورت سینما عرصه بی رحمی است و منتظر است تو بلغزی تا شکارت کند. پورعرب در دوره ای بهترین بازیگر سینمای ایران بود اما حالا نیست. این اتفاق برای خیلی از بازیگران سینما مثل مارلون براندو هم افتاده است. هر بازیگری برای مشهور بودن یک تاریخی دارد و آن تاریخ بالاخره دیر یا زود تمام می شود.»


فرح بخش: آنهایی که با گونی گونی پول دنبال او می رفتند کجا هستند؟

اما حسین فرح بخش هم که تهیه کننده ۴ فیلم (رابطه پنهانی، دو روی سکه، نیش، بهشت پنهان) با بازی پورعرب بوده درباره او به «تماشا» می گوید: «من با آقای پورعرب ۴ فیلم خوب را کار کردم، فیلم هایی که هر کدام بهترین فیلم های دوران کاری او بوده است. حتی با او ۴۰ روز پاریس بوده ام و او را کاملا می شناسم. او بازیگر بسیار توانایی بود و به معنای واقعی کلمه بازیگر اما باید بپذیریم که هر کس دورانی دارد و آن دوران هم دیر یا زود تمام می شود. مریضی چیزی نیست که دست خود آدم باشد و او حالا سرطان دارد و این مشیت الهی است.»

فرح بخش هم مثل باقی کسانی که با پورعرب کار کرده اند اعتقاد دارد که سینما خیلی بی رحم است و می گوید: «وقتی کسانی که با گونی گونی پول می رفتند پشت در خانه او می نشستند تا او بپذیرد که در فیلمشان بازی کند در حال حاضر از او یادی نمی کنند می توان فهمید که چقدر سینما بی رحم است. از مردم می خواهم برای او دعا کنند. من خودم دنبال او هستم تا بتوانم سری به او بزنم و عیادتی از او بکنم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kami

      حالا که اینطور شده همه در موردش احضار نظر میکنند

      پاسخ ها

      • مهینا

        اظهار نظر منظورته؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • علی ق

      ما آخرش نفهمیدیم سرطان این جوریش کرده یا اعتیاد؟؟؟

      پاسخ ها

      • نگين

        با اعتياد سرطان گرفتن

      • حسن

        اعتیاد کسی رو اینجوری میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • نگين

        بله نديدي؟

    • شمالی

      ...

    • nafas

      mavad mokhader????

    • سحر

      بیماری خبر نمیکنه... این بنده خدا هم حالا مبتلا شده. ان شاالله خدا به ایشون شفا عنایت کنه.

    • بدون نام

      بالاخره معتاد شده یا سرطان داره ؟؟چرا همش حرف های ضدو نقیض میزنید یکی میگه معتاد شده ویکی دیگه میگه سرطان داره !!!!

      پاسخ ها

      • nazgol

        الان دیگه یه معتاد رو به اسم بیمار مورد خطاب قرار می دن.

      • نگين

        بابا مگه نشنيدين ميگن يارو اينقدر سيگار كشيده سرطان ريه گرفته يا اين قدر...........خورده كه كبدش از كار افتاده

      • سمي

        كابر عزيزم من واضح بهت ميگم آره داداشم مطلب ميگه اعتياده خدا شفاش بده اينو از حالت چشاشون هم ميتوني متوجه بشي
        خدا شفاش بده و جوونا رو از اعتياد حفظ كنه

    • رضا

      عزیز دل برادر اینجا هر کسی هر چی به ذهنش امد میگه کسی چه میدونه سرطانه یا معتاده خدا خودش میدونه با خود اقای پور عرب فقط ارزوی قلبی من اینه که برگرده به زمانی که پورعرب همه بود

    • شیدا

      مهم بیماری یا اعتیاد نیست... همه آدم ها گاهی تو زندگیاشون اشتباهاتی می کنن.. مهم اینه که واسه این هنرمند ارزشمند سینمای ایران آرزوی سلامتی کنیم و شفا... چه سرطان چه اعتیاد، هر دو شفا می خوان..

      پاسخ ها

      • SOAD

        کنجکاوی شده عادتمون.. تا اصل ماجرا رو ندونیم به بقیه قسمتاش توجهی نداریم..با شیدا کاملا موافقم..چه سرطان..چه اعتیاد..مهم اینه که این بازیگر محبوب الان سلامتی شونو ندارن و باید برای سلامتیشون دعا کرد... همین..انقد خودمونو خدا فرض نکنیم..ما هم شاید یه زمانی بلغزیم..زود به قاضی نریم

    • بدون نام

      چرا واضح صحبت نمیکنن سرطان چی گرفته که اینطوری شده؟به هر حال من که خیلی ناراحت شدم امیدوارم زودتر خوب بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میگن سرطان ریه داره

    • حمید

      بمیرم براش دلم اتیش
      به رنگ زرد من به حقارت نظر مکن ما هم اسیر طره جانانه بوده ایم ....خدا یار بی کسونه....

      پاسخ ها

      • سمي

        اينا پشت كدوم وانت نوشته بود؟
        D:

    • بدون نام

      معتاد که این شکلی نمیشه بیماره خدا شفاش بده

    • بهار

      خیلی متأثر شدم.امیدوارم به زودی بهتر شوند.آقای پورعرب از محبوب ترین بازیکنان من هستند. برایشان از اعماق قلب دعای سلامت دارم

    • نرگس

      تو این موردم دست از خاله زنک بازی برنداریدا....

      اگه دوسش دارین براش دعا کنین.اگه ندارین اقلا حرف مفت نزنین.
      آدمیزادیم همگی.یه بارم نوبت ما میشه ها...

    • بدون نام

      متاسفانه سرطان گرفته. سرطان ریه .

      تو تلویزیون هم اومده بود و گفت تازگی عمل کردم برای سرطان

    • setare

      ای بابا اعتیاد هم بیماریه.

    • سپیر

      باآرزوی سلامتی برای ایشان از نظریه پردازان محترم خواهشمندم به این نکته مهم توجه کنند که تنها معتادی به این حالت پوست واستخوان می افته که خماری زیاد کشیده باشه یعنی پول خرید مواد رو نداشته باشه و به بدنش خیلی فشار بیاد نه یک بازیگر سرشناس که مشکل مالی ندارد، توجه کنید که مسولان این سایت ظاهرا فقط قصد خراب کردن چهره های محبوب را دارند!

      پاسخ ها

      • koknar

        لطفا شما هم واعظ بي عمل نباشيد و بدون اطلاع اظهار نظر نكنيد....همسر من بسيار تحصيل كرده ،بسيار متمكن،برازنده و.... بود...زماني كه گرفتار شد وضعيتي بهتر از اين نداشت...خوب به ياد دارم كه روزهاي آخر روكش دندانهاش هم يكي يكي جدا ميشد و از دهانش بيرون مي افتاد و من تحليل رفتن يك ادم و طي 10 سال زندگي هر روز ديدم ولمس كردم.....من كاري به ايشون ندارم و شفاي عاجل براشون خواستارم....حتي اظهار نظر شما هم محترمه..اما متاسفانه اين يكي ربطي به پول نداره پس با اين توجيهات خيال يك عده را راحت نكنيد.

      • سمي

        koknar عزيزم +++++++++
        شايد چون مصرفش بالا بوده پول كافي نداشته

    • عماد

      خیلی ناراحت شدم بخدا اشکم درآمدقیافه پورعرب درفیلم عروس وآوازتهران کجا واین آدم درب وداغون کراکی کجا بهرحال ازخداوندبرایش شفای عاجل میطلبم

    • سمي

      مريم جان دوست عزيز و پرستارم ديدي من درست ميگفتم؟
      من از 5 سال پيش ميدونستم كه ايشون گرفتار شدن و با ديدن اين عكس هم تعجب نكردم

    • امير

      اگر كسي از نزديك به ايشان دسترسي داره ؛جهت رفتن به جلسات n.a كمكش كنه .خيلي ها تا حالا تونستن از اين مشكل نجات پيدا كنند. با اميدواري به ايشان كمك كنيم.

    • مانا ص

      اصلا باورم نمیشه ک این پورعرب هست مهم نیست که اعتیاداست یاسرطان مهم این است که همگی دعا کنیم زودتر شفابگیرد من الان امام رضا هستم وازته قلبم دعا میکنم که خوبخوب شود

    • nasim

      سلام دعا كنيد بهتر بشن.اقاي متوسلاني شما هركي هستي باش اما اجازه نداريد درمورد اقاي پور عرب اينجوري صحبت كنيد ما اين حق رو به شما نميديم

    • مرجان

      هر چی که هست پورعرب فعلا مریضه
      حالا هر علتی که داشته
      تنها کاری که از دست ما برمیاد دعا کردنه
      خدا به حق اسمش شفاش بده

    • amir

      ما ایرانیا عادتمونه این خاله زنکی بازیها.پور عرب هرچی باشه پورعربه.چه بیمار چه سالم.هرکی هر حرف مفتی میخواد بزنه بزنه.
      رو به آیینه به خود میگویم:حیف از بز آدمی مالی نیست

    • سحر

      خداشفاشون بده من خیلی ناراحت شدم بقوله مامان بزرگم خدا برای دشمنمون هم نیاره

    • حامد

      اینشالا خدا به حق صاحب اسمش شفاش بده واسش دعا کنین.

    • ebi moradi

      ارزويم براي اين هنرمند جاودانه ايران زمين اينست بادعاي مردم وياري خداوند به سلامتي برسد (ابي مرادي ازمريوان روستاي دزلي)

      پاسخ ها

      • سمي

        كد پستي رو يادت رفت بزني عزيزم

    • سینا

      سرطان آدمو این شکلی نمیکنه اما اعتیاد آدمو این شکلی میکنه.شاید هر دوشو داشته باشه

    • مسعود

      سلام
      اگه ابوالفضل سرطان داشت باید شیمی درمانی شده باشه و کسی که شیمی درمانی بشه یه دونه مو روی سر و بدنش نمیمونه پس بیماری ایشون سرطان نیست
      به نظر من گرفتار اعتیاد شده که امیدوارم خدا خودش از دام اعتیاد نجاتش بده

    • چاوشی

      بله ایشون ازهمون فیلم باد و شقایق مشخص بود که واقعا دچار این مشکل هستند.و حالا وظایف همکارانش کمک کردن او برای برگشت سلامتی اوست.انشاالله موفق شود.

    • نازنین

      تا میتونستن به واسطه ی همین پور عرب پول پارو کردن حالا دارن در موردش اظهاره نظر میکنن واقعا چه ادمای عجیبی هستیم ما ایرانیا

    • ندا

      با دیدن این عکس ،معنی واقعی کپ کردنو فهمیدم،دو دقیقه تمام میخکوب شدم،دنیا اینجوریه دیگه،امیدوارم هر چه زودتر سلامتیشون رو بدست بیارن و به سالهای اوجشون برگردن

    • هستی

      برای سینمای ایران متاسفم که اسطوره های خود را فدای تازه به دوران رسیده ها کرده که بخاطر ظاهر زیباشون گیشه ها رو پر میکنند؛ ابوالفضل پورعرب باهر شکلی همون ستاره سینماست، امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشه

    • زهرا خانوم

      اه چقدر اعصابم خورد شد بازیگرخوب و خوش سیما رو این شکلی دیدمش...انشالله خدا تالحظه مرگ به همه سلامتی بده و از پا نندازتشون...

    • بدون نام

      یا من اسمه دوا و ذکرهو شفاء

    • sara

      خیلی متاثر و متاسف شدم حیفه واقعا

    • sahar

      وقتی اطلاعات علمیتون صفر اظهار نظر نکنین لطفا.اولا هر کی سرطان داره شیمی درمانی نمیشه چون سرطان انواع مختلف داره که هر کدوم یه شیوه ی درمان داره عموی من سرطان داشتن و شیمی درمانی نمیشد و فقط داروی خوراکی میخوردن اما 1 ماه اخر دقیقا شبیه عکس الان اقای پور عرب شده بودن و از بین رفته بودن.پس وقتی چیزی نمیدونین حرف نزنین.از ته دل برای اقای پور عرب ارزوی سلامتی ذارم.

    • ليدي

      سلام دعا كنيد بهتر بشن.اقاي متوسلاني شما حق نداريد درمورد اقاي پور عرب اينجوري صحبت كنيد چرا مي خواهيد اين بازيگر محبوب خراب كنيد

    • ملیحه

      اگر از اعتیاد بود این طوری توی جمع حاضر نمیشد

    • هومن

      سلام دوستان
      با دیدن اینگونه چهره ها انسان متاثر میشه حالا هر کسی باشه
      ولی اونطور که معلومه خودش خواسته که اینطوری بشه زیاد نگران نباشید.

    • حبيب

      واقعا ناراحت شدم.اميدوارم خوب بشن.

    • مبین

      دعا کنید که که سلامتی به ان برگردد

    • sara

      واقعا برای مردم ایران متاسفم تا چیزی رو به چشم ندیدن درباره هر چیزی زود قضاوت میکنن.

    • بدون نام

      با آرزوی بهبودی آقای پورعرب، این آقای جهانگیری هم که فقط با گفتن کلمات قلمبه و سلمبه مثل مارلون براندو و .... فکر می کنه که سوادش بالا می ره ، همیشه از اینطور کلمات استفاده می کنه وطوری هم عنوان می کنه که هرکس ندونه فکر می کنه که پسرخاله مارلون براندو و از زبان خودش این جریان رو شنیده " این اتفاق برای مارلون براندو هم افتاد"........

    • homa

      ارزوی شفای کامل برای آقای پور عرب و همه ی بیماران

    • شهلا

      متاسفانه ما آدما فقط بلدیم قضاوت کنیم و به این فکر نمی کنیم که اگر ما هم جای این آقا و با شرایط ایشون بودیم ممکن بود به این بیماری مبتلا بشیم چقدر خوب بود که به جای نبش قبر دنبال راه حل می گشتیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج