۳۳۳۷۹۱
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

هنری که قلعه‌نویی و گل‌محمدی نداشتند

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و تراکتورسازی درشرایطی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند که نقش گل خورده در زمین خودی در حذف هر دو تاثیرگذار بود و سرمربیان دو تیم برنامه‌ای برای گل نخوردن نداشتند.

خبرگزاری مهر: ذوب آهن هم حذف شد تا بیش از پیش متوجه شویم که کی‌روش همینکه تیم ملی ایران را به جام جهانی رسانده کار بزرگی انجام داده است چرا که باشگاه‌های ما در بین ۱۶ تیم برتر آسیا حذف شده‌اند و باز هم بالاتر نرفته‌اند اما تیم کی‌روش در رنکینگ اول آسیاست و سال هاست به هیچ تیم آسیایی حتی ژاپن و کره نباخته است.

منتقدان کی‌روش اما بزرگترین نقدشان را چنین عنوان می کنند: تیم کی‌روش دفاعی بازی می‌کند. صرف نظر از اینکه دفاعی بازی کردن چه شاخصه‌هایی دارد و آیا یک نقد است یا تصمیمی با توجه به داشته‌های فوتبال ایران، باید بپرسیم چطور کی روش می‌تواند تیمش را ۹۰ دقیقه مقابل آرژانتین بدون گل خورده هدایت کند و در دقیقه ۹۲ دفاعش از هم باز شود، یا مقابل نیجریه و شیلی که قهرمان آمریکای جنوبی شد و یا حتی سوئد می‌تواند آبروداری کند اما ذوب آهن و تراکتورسازی که نباید اجازه گلزنی به حریف خود می‌دادند، دادند و با همان گل‌های خورده از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

گل محمدی البته منتقد کی‌روش نبود اما امیر قلعه نویی یکی از منتقدها بوده است و حالا بابت همان یک گل که در ورزشگاه خانگی دریافت کرد تیم قدرتمند و شایسته تراکتور سازی را حذف شده می‌بیند.

دفاع کردن هنر و علم است، هنر و علمی که بسیاری از مربیان ما با آن بیگانه هستند و آن را نمی‌شناسند که اگر می شناختند شاید امروز هم ذوب آهن و هم تراکتورسازی در آسیا مانده بودند و حذف نشده بودند.

ساختن یک دژ دفاعی قدرتمند شاید اولین کاری است که یک مربی باید انجامش بدهد. با این وجود باید تاکید کرد نه تراکتور سازی، نه ذوب آهن نتوانستند از دریافت گل اجتناب کنند و بدتر از این آن است که در میان مربیان ایرانی بخش بزرگی از آنها از کی‌روش انتقاد می‌کنند در حالی که او از نداشته های فوتبال ایران دفاعی ساخته سرسخت و صخره ای.

در واقع او در سئول و در برزیل ثابت کرد ما نیروی انسانی دفاع کردن را هم داریم اما علم و توانایی‌اش را در اکثر مواقع نداریم.

در واقع منتقدان کی‌روش به چیزی انتقاد می‌کنند که خودشان آن را ندارند. به راستی اگر کی‌روش همین نتایج را مقابل تیم‌های آسیایی می‌گرفت با او چه برخوردی می‌کردیم؟ آیا او را دلیل اول و آخر این حذف‌ها نمی‌دانستیم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      جام ملتها هم دیدیم کی روش چیکار کرد؟؟؟!!! این دیگه از اون حرفا بودا

      جلو عراق ضعیف شکست خوردیم!!

    • سید

      خدایش کی روش چیکار کرد
      حیف این همه پول که میگیره
      تو جام جهانی خدایش چندم شدیم

    • علی

      اره واقعا با این همه امکانات که داره کاری نکرده بهترین زمین های تمرین بازیهایی تدارکاتی با برزیل. اسپانیا البسه عالی

    • فرید

      سلام دوستان خدایی بی انصافی میکنید حداقل این بنده خدا سالی یه ماه تو ایران هست اگه نبود کی این پول بی زبون ملت رو میبرد باهاش حال میکرد

    • علی

      کیروش مربی باکلاس بین االمللی وامتحان پس داده است خواهشاانتقادروبزاریم برای مربیهای ایرانی که تواسیاگل کاشتن

    • امین

      تا اونجایی که می تونید مربی های وطنی رو بکوبید ! انشاءالله که موفق باشید ! چرا بازی بوسنی رو مثال نمی زنی ؟ تیم دو قدم اومد جلو 3 تا خورد !!! اگه آخرین بازی تیم ملی با آرژانتین بود شاید اتفاق دیگری می افتاد ! بعد از جام ملتهای آسیا که به عراق باختیم در کدام دیدار رسمی مقابل ژاپن و کره قرار گرفتیم که اینقدر محکم میگی به اونها نباختیم ! چرا نمیخواهیم قبول کنیم که همه برای فوتبالشون هزینه می کنن و استادیوم می سازن برای تیم های پایه هزینه می کنن ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم این از وضعیت ورزشگاه هامون اون هم از تیم های پایه مون ! دلمون رو به رنکینگ فیفا که به هیچ دردی نمیخوره خوش کردیم که اولیم !!!

    • سجاد

      عاقا اگه کیروش نبود ن جام جهانی رفته بودیم و مقابل آرژانتین اونجور میدرخشدیم ن کره رو میبردیم کره ای ک تا قبل از کیروش همیشه مارو میبرد عزیزانم دولت ک ب ما پولی نمیده بزار اون بخوره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج