جاباما
۳۳۴۰۸۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بازگشایی سینماهای عربستان پس از ۴۰ سال؟

بازگشایی سینماها در عربستان واکنش‌های متناقضی را در پی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان: بازگشایی سینماها در عربستان واکنش‌های متناقضی را در پی داشته است.

کمیسیون سرگرمی‌های عمومی عربستان سعودی بیستم ماه مه اعلام کرد پس از چهار دهه برای نخستین بار اقداماتی را در جهت بازگشایی سینماهای این کشور انجام می‌دهد. این بیانیه با واکنش‌های پیچیده‌ای روبرو شده است.

سینماهای این کشور از دهه ۷۰ تعطیل بوده‌اند، پیش از آن نیز شدیداً بر محتوای فیلم‌ها نظارت می‌شد. در برخی موارد سعودی‌ها در جده، ریاض و طائف در ازای دریافت پول به طور غیر رسمی فیلم‌های عربی، هندی و آمریکایی را به نمایش می‌گذارند.

بازگشایی سینماهای عربستان پس از 40 سال؟

کمیسیون سرگرمی‌های عمومی اخیراً در تلاش است تا انجمن‌های طنزی را در ریاض، جده و دمام تشکیل دهد که در آن جشنواره‌های فیلم و موسیقی برگزار شود. این کمیسیون اعلام کرده اقداماتش با احکام ملک سلمان و فرزندش محمد بن سلمان تناقضی نخواهد داشت.

این در حالیست که برخی از سعودی‌ها درخصوص فعالیت‌های این کمیسیون بدبین هستند. از نظر این افراد مشکلات شهروندان از نیاز آنها به سرگرمی فراتر می‌رود. آنها بیشتر به مسکن، خدمات بهداشتی و حمایت اجتماعی نیاز دارند.

کابینه ملک سلمان -پادشاه عربستان سعودی- در اقدامی بحث‌برانگیز قصد دارد شیخ سعد الشتری را به شورای عالی علمای ارشد بازگرداند و وی را به سمت مشاور دربار سلطنتی منصوب کند. الشتری در سال ۲۰۰۹ به دستور پادشاه وقت -عبدالله- به دلیل مخالفت با حضور مختلط زنان و مردان در رویدادهای اجتماعی و برگزاری جشنواره‌های موسیقی در دانشگاه علم و صنعت شاه عبدالله، از سمت خود برکنار شد.

رسانه‌های سعودی بدون اشاره به این دو تصمیم متناقض کابینه، طبق معمول به تمجید از اقدامات دربار سلطنتی می‌پردازند. دربار از طرفی به تأسیس کمیسیون سرگرمی‌های عمومی پرداخته و از برگزاری کنسرت‌ها، آغاز به کار سینماها و حضور مختلط زنان و مردان حمایت می‌کند. از طرف دیگر، دربار الشتری را که موسیقی و حضور مختلط زنان و مردان را ممنوع می‌داند، به شورای عالی علمای ارشد باز می‌گرداند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج