جاباما
۳۳۴۰۹۸
۱۹ نظر
۵۰۰۴
۱۹ نظر
۵۰۰۴
پ

عادل الجبیر دوباره حاشیه ساز شد

عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان سعودی که در آلمان به سر می برد ایران را متهم کرد که در تلاش احیای "امپراطوری فارس" است.

پایگاه خبری انتخاب: عادل الجبیر وزیرخارجه عربستان سعودی که در آلمان به سر می برد ایران را متهم کرد که در تلاش احیای "امپراطوری فارس" است.

وی در مصاحبه با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه گفت: ایران سودای احیای امپراتوری فارس را رها کند.

وی افزود: ایران به جای دخالت در امور دیگران به فکر حل مشکلات داخلی خود باشد و با همسایگان خود رفتاری دوستانه پیش گیرد.

عادل الجبیر به دعوت فرانک والتر اشتاین مایر وزیرخارجه آلمان به برلین سفر کرده است. وی همراه با همتای آلمانی خود در یک کنفرانس خبری مشترک حضور یافت و سپس در مصاحبه ای با فرانکفورترالگماینه دیدگاه های خود را درباره مسائل خاورمیانه و سوریه و مناسبات کشورش با ایران برشکافت.

جبیر، همچنین گفت که برای انتقال قدرت سیاسی و برکناری بشار اسد در سوریه باید گروه های اپوزیسیون تقویت شوند و بدون ورود نیروی زمینی به خاک سوریه، نابودی داعش عملی نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کاش در تلاش برای این کار بود...
      ولی افسوس
      ایرانیها تو کشور خودشون غریبند.

    • بدون نام

      کورش کجائی که ببیبنی. . .؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کوروش جان همونجایی که هستی بمون.
        خدا رو شکر ما فرزندانت با تمام قوا مشغول " افتخار کردن " هستیم.... پس اصلاً جای نگرانی نیست!!!!

    • بدون نام

      کوروش بلند شو که دیگه دیره

    • user

      لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
      در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

      نام:

    • بدون نام

      فارس نه پارس....فارسی نه پارسی

    • بدون نام

      عربستان وقتی توتمام عرصهای سیاسی واجتماعی خودش شکست خورده.وقتی به خاطر حملات یازده سپتامبر متهم اصلی شناخته شد .راهی جزبه فرار به جلو نداره .دیگه دست عربستان برا دوستاشم روشده وفهمیدن عربستان کارخانه تروسیست درست کردنه...تاریخ مصرف ال سعود تمام شده ....حالا فقط خدامیدونه ما میریم عربستانو روسرال سعود خراب میکنیم .یاامریکا غرب بلای صدامو سرشون میارن ومثل سگ میکشنشون...

    • بدون نام

      امپراطوری ما حدود 200-300 سال هست که افول کرده و انشاالله روزی دوباره احیا خواهد شد. ان روز وقتی فرا میرسد که ما فارسی زبانان ، ایران و امپراطوری سابق را تنها متعلق به خودمان ندانیم.دست از دل چرکین کردن هموطنان خود برداریم و این توهم که ایران و امپراطوری ایران فقط متعلق به فارس ها بوده را کنار بگذاریم. و قبول کنیم که ما تنها یک بخش از ان امپراطوری بودیم. اقوام مختلف هر کدام بخشی از این امپراطوری بودند.این تاریخ و فرهنگی هم که به ما ارث رسیده حاصل تلاش همه گذشتگان ماست نه فقط فارسها
      روزی این امپراطوری حاکمانی فارس مثل (اشکانیان) داشت روز دیگر از تاجیک ها (سامانیان) و روز دیگر از آذری ها (صفوی - افشار)
      اما هر کدام که زمام این امپراطوری را در دست داشتند هدفشان یکسان بود.استقلال ایران شکست دشمنان ایران و پیشرفت.
      بنا بر این قدم اول ان است که اقوام مختلف ایرانی که حتی از مرز های کنونی ایران هم بعضا بیرون هستند گرامی بداریم و کشور و حکومت و .... را هم متعلق به تمام مردم فلات ایران.
      مثلا باید شرایط تجارت تحصیل و ... را برای افغانستانی ها تاجیکستانی ها مردم جمهوری اذربایجان اقلیم خودمختار کردستان عراق در ایران انچنان فراهم کنیم که همه اینها ایران را بخشی از خودشان بدانند.احساس ازادی و رفاه کنند در ایران در اینده هم بتوانند به پست و منسب ها حکومت در ایران مثل مجلس ریاست جمهوری و ... برسند.

    • داریوش

      جنابی که گفتند امپراطوری پارس منحصر به قوم پارس و پارسی زبانان نبوده کافیه کمی تاریخ رو مطالعه کنند تا دیگه بدونه مدرک حرف نزنن.کوروش که از اقوام آریایی پارس یا همون فارس بوده حدود 2500 ساله پیش سلسله ی هخامنشیان رو تاسیس کرد که میشه گفت اولین حکومت قدرتمند و مرکزی در جهان است که حدود دو سوم دنیای اون روز تحت حکومت امپراطوری پارس بوده.قابل ذکر است که تمام مناطق تحته تصرف امپراطوری پارس از قوم پارس یا همون فارس نبودن و شامل قومیت مختلفی بوده اند که خوده هخامنشیان و پارس ها به اون مناطق سرزمینه پارس نمیگفتند و آن سرزمین را به نام قوم ساکن در آن جا میشناختند.ولی یونانیان و رومیان تمام سرزمین ها ی تحت حاکمیت امپراطوری پارس رو به نام persis یا همون سرزمین پارس میشناختند.که این نشون میده قدرت و هسته ی مرکزی امپراطوری پارس متعلق به مردم پارس یا فارس و تمام فارس زبان هاست.همانطور که تمام حاکمان و والی ها که در سرزمین پارس حکومت میکردند از قوم پارس بوده اند و نه از قومه دیگری و در سپاه کوروش بزرگ و داریوش اول تا سوم تمام سرلشگرها و سردارها از قوم پارس است مانند سپاه جاویدان داریوش که نگاره هایش در پرسپولیس وجود دارد.لطفا تاریخ رو تحریف نکنید!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما احتمالا فقط چند خط اول نظر من را خوندید چون من در مورد تمام امپراطوری های ایران از جمله صفوی و سامانی و ... نوشته بودم نه فقط امپراطوری هخامنشی و ساسانی.
        بله شاهنشاه هخامنشی و ساسانی فارسها بودن . شاهنشاه صفوی آذری ها بودن شاهنشاه سامانی هم تاجیک ها بودن اما همگی در روزگار خودشون امپراطوری ایران زمین را تشکیل دادن.
        من میگم ما فقط باید به دنبال احیای یک امپراطوری مجدد باشیم ولی نه الزاما امپراطوری که شبیه به هخامنشی یا ساسانی باشه.

    • linchan

      این آدم احمق رو شخصا باید به حسابش برسم

    • علی

      بیشین سر جات جوجه.شماها زبونتون برای کسی مثل آقای ظریف تنده,هنوز موقعی که رهبر این مملکت اون سخنرانی رو در نوشهر شمال در مورد منا انجام داد و شماها به پت پت کردن افتاده بودید رو یادمون نرفته.هر چی ما دیپلماتی میکنیم,برای ما انقلابی گری میکنن.ظاهرا باید یک بار اقدام سخت و خشن جمهوری اسلامی رو ببین و الا سخن گنده تر از دهانشون تمامی نداره.

      لینچان جان,بنازمت داداش که هنوز غیرت از این مملکت نرفته.

    • Behzad

      عادل جون امپراطوری فارس نه بگو پارس....خخخخ

    • اکبرر

      اخه وزق تو اول دهانت را ابکشی کن بعد کلمه فارس و پارسی را به زبان بیاور ,جاهل از جاهلیت جا مانده,,

    • کاوشگر فضایی

      ان شاالله به امید ایران بزرگ ...

    • بدون نام

      به امید روزی که نوادگان ابوسفیان را از روی زمین محو
      ونابود کنیم

    • مهدی گرگان

      خیلی غلط کردی بچه پرو نزار به سردار بگم گوشمالیت بده حواست جمع کن برو

    • بدون نام

      چی میگی برا خودت. ایران قراره امپراتوری بزرگ بیکاران تحصیل کرده تشکیل دهد.
      این حرفا را کیسینجر بهشون تلقین میکنه که اسلحه بیشتر بخرند. اکثر مردم در رعب و وحشت قطع یارانه اشان هستند

    • ابي

      اختيار داري آقاي الجبير داعش از خودتونه اين حرفا چيه ، شما بريد كشورهاي كوچولو موچولو رو با جمعيت ده دوازده هزار نفري تشويق كنيد و كلي هزينه كنيد كه روابطشونو با ايران قطع كنن ، مردك بيشعور فكر كرده ايران رو ميتونه با نوكران خودشون مقايسه كنن ، شما كه با تفكرات جاهليت كشور خودتونو دستي دستي داريد نابود ميكنيد و البته اون كشورهايي كه مثل آلمان چشمشون بازه ميدونن كدوم طرف مقصره بيش از اين خودتونو حقير نكنين ، خدا هم با ماست اگرچه فقط خانه اش با شماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج