۳۳۴۱۰۰
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

قیمت مرغ افزایش می یابد

عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: افزایش تقاضا در ماه رمضان تاثیر مستقیم در روند قیمت ها در بازار خواهد داشت که قاعدتا این روند تا دهه اول ادامه می یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان: عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: افزایش تقاضا در ماه رمضان تاثیر مستقیم در روند قیمت ها در بازار خواهد داشت که قاعدتا این روند تا دهه اول ادامه می یابد.

عظیم حجت عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با اشاره به نوسانات قیمت مرغ اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۵۰۰ الی ۴ هزار و ۶۰۰ تومان و برای مصرف کننده بین ۶ هزار و ۵۰۰ الی ۶ هزار و ۷۰۰ تومان در نقاط مختلف متغیر است.

وی با اشاره به پیش بینی قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان گفت: افزایش تقاضا در ماه رمضان تاثیر مستقیم در روند قیمت ها در بازار خواهد داشت که قاعدتا این روند تا دهه اول ادامه می یابد اما می توان گفت که این افزایش قیمت از نرخ مصوب که از سوی وزارت جهاد تعیین شده، فراتر نخواهد رفت.

حجت ادامه داد: باتوجه به میزان موجودی شرکت پشتیبانی نگرانی در خصوص افزایش بی رویه قیمت ها وجود ندارد چرا که نرخ هر کیلو گرم مرغ برای مصرف کننده از کیلویی ۷ هزار تومان تخطی نخواهد کرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ بیان کرد: افزایش قیمت مرغ تا نرخ مصوب آن موجب شده که تولید کننده در ایام عادی نیزی با قدرت بیشتری به تولید ادامه دهد چرا که جرای نرخ مصوب مرغ برای تولید کننده و مصرف کننده مقرون به صرفه است.

گفتنی است که اگر میزان عرضه مرغ در بازارمناسب باشد، نرخ مصوب هر کیلو مرغ تحقق پیدا خواهد کرد.

عضو هئیت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به تخصیص مشوق های صادراتی به صادرکنندگان گفت: در حال حاضر سالانه باحدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار تن مازاد مرغ در کشور مواجه هستیم ، که با توجه به زیر ساخت ها امکان تولید بیش از این وجود دارد که بارها از وزارت جهاد کشاورزی پیگیر مشوق های صادراتی شدیم تا بتوانیم با تخصیص یارانه صادراتی مازاد تولید را به بازارهای هدف صادر کنیم.

نرخ مرغ با قیمت واقعی فاصله معناداری دارد

همچنین محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: اکنون قیمت مرغ زنده به صورت نقدی ۳ هزار و ۷۰۰ الی ۳ هزار و ۹۰۰ تومان و مدت دار ۳ هزار و ۹۰۰ الی ۴ هزار تومان ، عمده فروشی ۵ هزار و ۵۰۰ الی ۵ هزار و ۷۰۰ تومان و خرده فروشی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه نرخ مرغ با نرخ واقعی فاصله معناداری گفت: قیمت هر کیلو مرغ برای مصرف کننده باید کیلویی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان باشد تا تولید کنندگان کمتر دچار زیان های متعدد شوند.
یوسفی با اشاره به وضعیت صادرات گفت: میزان صادرات حدی نیست که جوابگوی مازاد تولید باشد، هر چند که قرار است شرکت پشتیبانی امور دام صرفا بخشی از خرید های خود را برای تعادل بازار صادر کند.

وی با اشاره به راهکار مناسب تعادل قیمت در بازار گفت: چاره ای نسیت جز اینکه مرغداران بخشی از ظرفیت های خود را خالی نگه دارند تا گرفتار تولید مازاد و ضرر و زیان مالی نشوند.
گفتنی است که طی دو سال گذشته صادرات و ذخیره سازی پشتیبانی امور دام نتوانست به تعادل قیمت در بازار کمک کند تا تولید کنندگان به سود منطقی دست یابند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به تخصیص مشوق های صادراتی به امر صادرات یادآور شد: با توجه به مازاد تولید و افزایش قیمت تمام شده نمی توانیم در بازارهای هدف با رقبا به رقابت بپردازیم که دراین میان به کارگیری سازو کارهای صادراتی می تواند منجر به رقابت میان رقبا بازارهای صادراتی شود چرا که ما در کیفیت هیچ مشکلی نداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی ارزانه .که مرغ گرون نشه

    • بدون نام

      اینم شد مملکت .

    • جواد

      آخه مرغ بی خاصیت چرا باید قیمتش این باشه

    • ژکس

      مگه چند وقت پیش نگفتید تو ماه رمضان مرغ گران نمیشود !!!؟
      کی مسئول پیگیریه !!!؟ واقعا هرکی به هرکیه

    • بدون نام

      کی میگه توکشورما گرونیه .خوش بحالمون

    • بدون نام

      بجای اینکه ماه مبارک رمضان به فکر پایین آوردن قیمتها باشیم جهت خرید مردم ما عکس این کارمیکنیم

    • بدون نام

      همه گرونی ها تقصیر ماست مقصر خوده ملتن چرا ؟ فقط و فقط یک ماه مرغ نخریم ببینید قیمت مرغ به سه چهار هزارتومن می رسد یا خیر ؟ آنگاه دولت و تولید کننده به التماس خواهند افتاد برای خرید مرغ پس از ماست که بر ماست . (با نخوردن یک ماه مرغ ونخریدن آن کسی نمرده و دچار سوء تقضیه هم نخواهد شد ) پس از ماست که بر ماست حالشو ببریم.

    • اکبر

      روحانی اگه .... داشت. مسکن مهر مردم بیچاره را تحویل می داد .گرونی مرغ هورمونی که پیشکش

    • جمشید

      منم موافقم واقعا یک ماه مرغ نخوریم

    • سیدسجاد

      باسلام خدمت دوستان شما که میگی یک ماه مرغ نخوریم فکر ما تولید کننده هارو اصلا کردی فک کردین هرکی تولید کننده مرغ هستش نونش تو روغنه نه جانم اینطور نیس اگه اینطور ادامه پیدا کنه اکثر مرغداری ها ورشکست میشن اونوقت شما راضی هستی یه عده از نون خوردن بیفتن الان نزدیکه چندوقته که همه مرغداری ها دارن ضرر میکنن خواهشا یه خورده منطقی باشین اگه تولید کننده تولید نکنه همینم که هس رو باید بعد کیلویی ده هزار بخری به جای اینکه که بگی دان مرغ رو ارزون کنن میگی مرغ ارزون شه برادر من اگه در جریان نیستی بهتره در جریان باشی الانشم مرغی که داری میخوری صلواتیه مفت مفته چون همش داریم ضرر میکنیم ماتولید کنندگان امیدوارم روزی بشه دخل و خرج مرغداری باهم بخونه نه دودش تو چشم مردم بره نه تو چشم تولید کننده یا حق

    • میرزا

      هیچ غم تون نباشد، بگذار این مرغ های هورمونی را گران کنند تا آن درصد پایینی که هم از این قضیه هورمونی بودن آن خبردار شوند و انشاءالله به روزی برسیم که مرغ مرغوب را با جایزه ویژه ورایگان هم نگیرند، به امید آن روز که مرغ ها همه در خاک مدفون شوند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج