۳۳۴۱۱۷
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

صادرات از واردات پیشی گرفت

گمرک ایران گزارش عملکرد تجارت خارجی کشور را در ماه های فروردین و اردیبهشت سال ‌جاری منتشر کرد که براساس آن صادرات از واردات پیشی گرفته و یک میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار مازاد تراز تجاری برای کشور ثبت شده است.

خبرگزاری ایرنا: گمرک ایران گزارش عملکرد تجارت خارجی کشور را در ماه های فروردین و اردیبهشت سال ‌جاری منتشر کرد که براساس آن صادرات از واردات پیشی گرفته و یک میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار مازاد تراز تجاری برای کشور ثبت شده است.

در این مدت ۱۸ میلیون و ۱۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۸۵۹ میلیون دلار از طریق گمرکات اجرایی به خارج از کشور صادر شد.

این میزان صادرات در مقایسه با دو ماه نخست سال گذشته از لحاظ وزن ۱.۴۸ درصد و از نظر ارزش ۱۴.۶۸ درصد کاهش داشت.

در همین مدت چهار میلیون و ۵۶۰ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۴۹۷ میلیون دلار وارد کشور شد که از لحاظ وزن ۱۸.۸۵ درصد کاهش و از نظر ارزش ۱۳.۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

در این مدت میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ۸۸ میلیون دلار، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع به ارزش ۲۷۲ میلیون دلار، محصولات آهن یا فولاد غیرممزوج با ۲۴۷ میلیون دلار، پروپان مایع شده با ۲۳۷ میلیون دلار و قیر نفت با ۲۰۱ میلیون دلار عمده‌ترین کالاهای صادراتی و کشورهای چین، امارات متحده عربی، عراق، جمهوری کره و هند پنج کشور عمده مقصد صادرات کالاهای غیرنفتی ایران بودند.

براساس این گزارش، در دو ماهه نخست امسال، ذرت دامی با ۱۸۰ میلیون دلار، لوبیای سویا با ۱۳۳ میلیون دلار، کنجاله سویا با ۱۲۹ میلیون دلار، قطعات منفصله برای تولید اتومبیل سواری به استثنای لاستیک با ۱۱۶ میلیون دلار و برنج با ۱۰۴ میلیون دلار عمده‌ترین کالاهای وارداتی بودند و کشورهای چین، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، ترکیه، جمهوری کره، آلمان و هند کشورهای عمده صادرکننده کالا به کشورمان بوده‌اند.

میانگین قیمت هر تن کالای صادراتی در این مدت ۳۷۹ دلار و کالای وارداتی یک هزار و ۲۰۶ دلار بوده است.

بررسی آمار مقدماتی گمرک ایران در فروردین ماه ۱۳۹۵ حاکی است؛ صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی با احتساب میعانات گازی (بدون احتساب نفت، گاز و تجارت چمدانی) در این ماه در مجموع هشت میلیون و ۱۸۳ هزار تن بوده است که در مقایسه با زمان مشابه پارسال (یعنی پنج میلیون و ۹۳۴ هزار تن) ۳۷.۸۹ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین، واردات کالاهای غیرنفتی در فروردین ماه امسال از نظر وزنی یک میلیون و ۹۲۵ هزار تن و از نظر ارزش یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار بوده که در همسنجی با فروردین ماه ۱۳۹۴ به ترتیب منفی دو صدم درصد و هفت صدم درصد تغییر نشان می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنده بر این باورم که هرچی هست این دولت از دولت قبلی بهتره ، ولی مسئله ای که هست اینه که چی صادر میکنیم و چی وارد ؟ اگر نفت مفت صادر کنیم و به جای وارد کردن تجهیزات جهت تولید ، اجناس تولید شده ی بی کیفیت وارد کنیم چه فایده

      پاسخ ها

      • علی

        قاچاقچی ها، حمال خارجی ها شده اند اینجا تولید میکنند با قیمت ارزان میدن خارجی ها اما خودمون از گرانی نمیتونیم بخریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج