۳۳۴۱۶۵
۳۶ نظر
۵۲۵۵
۳۶ نظر
۵۲۵۵
پ

۱۰ جاذبه گردشگری تبریز که نباید از دست دهید!

تبریز، یکی از آن شهرهایی است که اتفاقات تاریخی زیادی را به چشم دیده است، فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و خلاصه این که این شهر یک تاریخ زنده است.

وب‌سایت چیدانه: تبریز، یکی از آن شهرهایی است که اتفاقات تاریخی زیادی را به چشم دیده است، فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و خلاصه این که این شهر یک تاریخ زنده است. تبریز همچنان به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران شناخته می شود که همین دلیلی شد برای این که این بار در اینجا جاذبه های گردشگری تبریز را به شما معرفی کنیم تا اگر خواستید برای تعطیلات بعدی به تبریز سفر کنید بدانید که به چه مکان های دیدنی سر بزنید. این مطلب جذاب را از دست ندهید که به شما جاذبه های گردشگری ای را معرفی خواهیم کرد که کمتر نامشان را شنیده اید.

۱. کویر قوم تپه تبریز

آدرس: شمال شرقی تبریز، صوفیان

۱۰ جاذبه گردشگری تبریز که نباید از دست دهید!
شاید برای تان عجیب باشد اما تبریز که تقریبا همه معتقد هستند جزو یکی از شهر هایی است که مناطق سرسبز و طبیعتی جذاب دارد، دارای یکی از زیباترین کویرهای ایران به نام کویر قوم تپه است. بافت این منطقه با دیگر مناطق تبریز تفاوت زیادی دارد. این منطقه به صورت طبیعی و به علت وزش بادهای منطقه و تجمیع خاک ها و گردو غبار منطقه به صورت تپه های شنی در آمده است. کویر قره تپه یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که حتما باید از آن دیدن کنید.


۲. قبرستان تاریخی پینه شلوار

آدرس: ۶ کیلومتری جنوب تبریز، روستای شادآباد مشایخ

۱۰ جاذبه گردشگری تبریز که نباید از دست دهید!

به نظر من که دیدن از این قبرستان را از دست ندهید. این قبرستان یکی از قدیمی ترین قبرستان هایی است که تقریبا قبل از اسلام به وجود آمده است. وجود سه دوره سنگ قبر در این قبرستان آن را به یکی از جاذبه های گردشگری پر طرفدار تبریز بدل کرده است. دوره اول سنگ قبر هایی هستند که با سنگ قبر های قبرستان خالد نبی چه از نظر دوره و چه از نظر شکل ظاهری یکی هستند، دوره دوم سنگ هایی هستند از جنس سنگ خارا و یک شکل با قبرستان ننه مارلان و دوره سوم سنگ قبرهایی هستند که با خط کوفی روی آن ها تاریخ وفات فرد دفن شده ذکر شده است.


۳. پارک ملی کنتال

آدرس: جاده جلفا به خدافرین بعد از شهر سیه رود

۱۰ جاذبه گردشگری تبریز که نباید از دست دهید!

پارک ملی کنتال یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که در آن جا می توانید عناصر جذابی از قبیل بقایای آسیاب های سنگی را مشاهده کنید. در اوایل بهار رویش لاله های رنگارنگ در دامنه های کنتال و قلعه علی بیگ به صورت مزرعه های لاله درمی آیند. برای دسترسی به این منطقه پس از گذر از شهر سیه رود و در امتداد رودخانه مرزی ارس در موازات نوار مرزی ارمنستان و آذربایجان و در دره کنتال پاسگاه محیط بانی کنتال قابل مشاهده است.


۴. جنگل ارسباران

آدرس: شمال کوه های قوشا داغ

۱۰ جاذبه گردشگری تبریز که نباید از دست دهید!
جنگل ارسباران یکی از مناطق بکر و دست نخورده تبریز است. جنگلی سرسبز که انواع گونه های جانوری و گیاهی را در دل خود جای داده است. این جنگل به نام های ارسبار یا آرازبار و قره داغ یا قراچه داغ هم شناخته می شود. جنگل های ارسباران با طبیعت زیبا و چشم اندازهای دلنشین و وجود اماکن و ابنیه تاریخی، توان بالقوه بالایی برای جذب گردشگر دارد در واقع این چنگل یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که هواداران زیادی دارد. از جمله آثار تاریخی این منطقه می توان به قلعه بابک، قلعه پشتو، قلعه جوشین، دژ قهقهه، بقعه شیخ شهاب الدین و بازار اهر اشاره کرد.


۵. بازار فرش تبریز

آدرس: خیابان امام تبریز

۱۰ جاذبه گردشگری تبریز که نباید از دست دهید!

بازار تبریز را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. راسته های این بازار یکی از ریشه های تاریخی کشورمان است. بوی اصالت و حفظ هنر گذشته در حجره حجره این بازار به مشام می رسد. هر بخش از بازار سنتی تبریز با توجه به کسب و کاری که در آن جریان دارد، به شکل خاصی ساخته شده و باعث شده تا «راسته بازار»، «سرا»، «تیمچه»، «دالان» و «گذر» به وجود بیایند تا هم کسبه و هم مردم به راحتی و با اطمینان به فعالیت و کسب و کار و خرید و فروش اقدام نمایند. تیمچه مظفریه بی شک زیباترین بخش بازار تاریخی تبریز است، تیمچه ای با سقفی بلند، پنجره های کوچک و بزرگ سفید و رنگی در حاشیه ها و وسط سقف و ردیف های منظم حجره ها.


۶. خانه علی مسیو

آدرس: تبریز.خیابان ارتش جنوبی، کوچه صدر، پلاک ۵۰

۱۰ جاذبه گردشگری تبریز که نباید از دست دهید!

کربلایی علی مسیو دومین شهردار شهر تبریز است. در باره زندگی علی مسیو، کمترین اطلاعات نسبت به دیگر چهره‌های تاریخی وجود دارد. علی مسیو یکی از برجسته‌ترین انقلابیون ایران در یک‌صد سال گذشته‌است. مبارز و متفکری خردمند و فداکار، که به حق پیشوای گمنام انقلاب مشروطه؛ که یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخ کشور است به شمار می‌آید. حالا خانه او تبدیل به موزه ای دیدنی شده است. موزه ای که می توان تک تک ردپاهای تاریخ را زندگی کرد.


۷. خانه مشروطه

آدرس: بازار تبریز، راسته کوچه

۱۰ جاذبه گردشگری تبریز که نباید از دست دهید!

حالا که صحبت از مشروطه و یکی از سردمداران مشروطه شد، بد نیست که همین جا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تبریز به نام خانه مشروطه را نیز به شما معرفی کنیم. خانهٔ مشروطه در یکی از محله های قدیمی شهر تبریز به نام راسته کوچه و در غرب بازار تبریز قرار گرفته . این بنا به سبک معماری دورهٔ قاجار ساخته شده و ملک شخصی حاج مهدی کوزه کنانی بوده.


۸. کلیسای کاتولیک ها

آدرس: تبریز، محله میارمیار

۱۰ جاذبه گردشگری تبریز که نباید از دست دهید!

کلیسای کاتولیک ها (عذرای توانا) متعلق به مسیحیان کاتولیک ایران است. این بنا در سال ۱۲۹۱ خورشیدی احداث شده و نمای آن آجری می باشد. طول کلیسای کاتولیک ها ۳۰ متر و عرض آن ۱۵ متر است و برج ناقوس کلیسا در بالای بالکن کوچکی قرار گرفته است. این کلیسا برای اجرای مراسم و جشن های کاتولیک ها مورداستفاده قرار می گیرد.


۹. ائل گلی تبریز

آدرس: بلوار ملکی، پارک ائل گلی

۱۰ جاذبه گردشگری تبریز که نباید از دست دهید!

مگر می شود به تبریز سفر کرد و شاه گلی یا همان ائل گلی را ندید؟ شاه گلی یکی از مهم ترین گردشگاه و جاذبه های گردشگری شهر تبریز است که در جنوب شرق تبریز و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده است. این مکان در زمان آق قویونلوها ایجاد شده و در دوره صفویان گسترش یافته . عمق دریاچه شاه گلی ۱۲ متر بوده و در محوطه آن قایقرانی انجام می شود. همچنین شهربازی (لوناپارک) و مسافرخانه های متعددی در داخل این گردشگاه وجود داره. با احداث هتل ۵ ستاره و بین المللی شاه گلی در مرکز این دریاچه، این گردشگاه جنبه جهانی پیدا کرده است.


۱۰. کندوان

آدرس: ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو

۱۰ جاذبه گردشگری تبریز که نباید از دست دهید!

کندوان هم که گفتن ندارد، اصلا یکی از اصلی ترین مکان هایی که در تبریز باید به دیدن آن بروید، روستای صخره ای کندوان می باشد. معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در دنیا به حساب می‌آید. چرا که دیگر در کاپادوکیه ترکیه و داکوتا آمریکا (که هر دو دارای معماری صخره‌ای هستند) کسی زندگی نمی‌کند. خانه های این روستا به مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده اند و جالب اینجاست که عسل یکی از مهمترین محصولات این روستا می باشد و وجه تسمیه این روستا نیز همین خانه ی کندو مانند است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سهند

      مرسی زیبا بود. باغ موزه قاجار - ربع رشیدی - ارک علیشاه - مسجد کبود - مسجد جامع سلجوقی - مقبره الشعرا - خانه بهنام - موزه سنجش- موزه آذربایجان - موزه عصرآهن - خانه پروین اعتصامی - عمارت موزه ساعت - روستای لیقوان سهند و زنوز مرند و خیلی جاهای دیگر هم را در نزدیکی تبریز باید دید

      پاسخ ها

      • بحیرا

        کلیبر
        قلعه بابک

      • بدون نام

        گجیل

    • کرمانشـاه شهر شیرین و فرهاد

      بسیار عالی.کرمانشاه هم دیدنیهای زیادی داره مثل طاقبستان-بیستون-بازارسنتی کرمانشاه-تکیه معاون الملک-تکیه بیگلربیگی-مراکز خرید کرمانشاه-باغ گلها کرمانشاه-باغ پرندگان کرمانشاه-پارک کوهستان-سراب نیلوفر-غارقوری قلعه-معبد آناهیتا و......
      کرمانشاه گهواره تاریخ وتمدن

    • ماندانا

      با سلام
      از صوفیان تبریز براتون مینویسم
      ما به خاطر معرفی این منطقه توسط سایت شما این همه راه خاکی رو اومدیم اما دریغ از یک کویر...
      اینجا کاملا صنعتی شده و اثری از عکس شما نیست
      لطفا اطلاعاتتون رو به روز کنین

    • سیدمحمد

      اهواز فقط گرمه....

    • علی

      من عاشق تبریز ام خیلی جای خوبی خنک ، زیبا، آرامش بخش،مردم خوب.....

    • شاهی

      به جز دو سه تا مکانی که نام بردید هیچ کدام شان مال تبریز نبود
      عنوان خبر رو اصلاح کنین لطفا
      درواقع جاذبه های استان آذربایجان شرقی هستن نه شهر تبریز
      خود تبریز جای خاصی نداره...!!!

    • بدون نام

      دوستی گفته خود تبریز جایی نداره شاید شما اطلاعاتتون کمه یا چشم دیدنشو نداری. بازار تبریز، پیاده راه تربیت، شاهگلی، عمارت شهرداری(موزه شهر)، موزه قاجار، موزه آذربایجان، مسجد کبود، ارک علیشاه، مقبره الشعرا، امامزاده سید حمزه، تفرجگاه عینالی، ربع رشیدی، خانه های تاریخی(خانه کمپانی، خانه حیدرزاده، خانه پروین اعتصامی و ...)، مراکز تجاری تفریحی مدرن(لاله پارک، ستاره باران، اطلس و....) اینها مواردی هستند که تو خود تبریزند.

    • علی

      سلام دوستان...منم با خانواده اولین باره ک میخوایم بیایم تبریز اگه از دوستان آذری کسی باشه ک جاهای دیدنی تبریزو نشونمون بده ممنونش میشیم..09

    • علی

      من خودم در تبریز زندگی میکنم تبریز بهترین جای است که در امرم دیده ام از گسی که این فیلم هارا گذاشته ممنونم این عکس ها ومتن ها باعث سربلندی تبریزو ایران است

    • امین

      تبریز بود یا آذربایجان شرقی؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      حالا تبریز یا آذربایجان،چه فرقی داره،مهم اینه،آذربایجان بهشت ایرانه،ممنون از دوستانی که تبریز رو معرفی کردن،تبریز ۲۰۱۸ پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی،،،یاشاسین آذربایجان،یاشاسین گوزل تبریزیم،

    • بدون نام

      برای اولین بار هست که می بینم از قوم تپه به عنوان جاذبه توریستی یاد می کنن ، چون اونجا هیچی نداره
      جالبه بدونین که در روستای قوم تپه شتر نگهداری می کنن ، البته شتر مناطق سردسیر
      ولی بعضی از اینها برای کل استان هست
      طرف های کلیبر بهتر از شمال ایرانه ، چون رطوبت شمال زیاده ، ولی ارسباران اینطوری نیست

    • اورمیه آذربایجان

      یاشاسین آذربایجان
      یاشاسین تبریز
      یاشاسین اورمیه
      فقط تراکتور

    • بدون نام

      تبریز خیلی دوره !از بندر به تبریز یا شیراز به تبریز ،حتما باید با هواپیما اومد

      پاسخ ها

      • وحید

        دوست عزیز مابه خاطر حافظوسع دی این راه و میایم ولی شما

    • داریوش

      چقدر کشور ما زیباست اخه.هر شهرش و هر روستاش زیبایی داره.نمیدونم از مازندران و گیلان و گلستان بگم یا از تبریز و ارومیه یا شیراز یا اصفهان یا کرمانشاه یا قزوین.کشور ما همه چیز برای بهترین شدن تو عرصه ی گردشگری رو داره.خدا لعنت کنه مسئولان بی سواد رو که فقط به فکر دزدین.ژاپن اگه سرمایه های مارو داشت،دنیا رو فتح میکرد

    • بدون نام

      شهر تبریز هیچی نداره، فقط موزه است که اونم بیشتر آثارش مال شهر تبریز نیست، جالبیش اینه که یه بار بری، خیابونا تمیزن، مردمش مهربونن ، کباب بناب هاش عالین ولی قشنگ نیست، حتی یه پارک جالب هم نداره. فقط شاه گلی قشنگه که اونم آدم یه بار نهایت دو بار بره بعد دیگه هیچ جا نیست.

      پاسخ ها

      • وحید

        حیف نمیدونم کدوم شهری توضیح میدادم

    • امیر

      تبریز بهترین شهر جهان اسلام انتخاب شد تبریک دوستان تبریزی

    • سیاوش

      کلا استان آذربایجان شرقی و اردبیل همه شهراش قشنگن ، طبیعت بکر و دست نخورده ، دشت های زیبا و پرگل با کندو های زنبور عسل ، کوه های سر به فلک کشیده سبلان و سهند و بزغوش ،چشمه های آب گرم طبیعی با خاصیت های مختلف ، روستاهای زیبا ، آب و هوای پاکیزه و خنک ،باغ های سیب و هلو و زردآلو و آلبالو ... ، بستان های هندوانه و خربزه و صیفی جات ، مردمان نجیب و مهربان ، اماکن تاریخی
      بییییییینظظظیییییییییره .

    • مهدی

      سلام دوستان من و همسرم و بچه هام اولین بار هست که از استان فارس قصد سفر به شهر تبریز رو داریم ولی واقعا احتیاج به راهنمایی دقیق تر دارم چون مسافتی رو که میخوایم بیایم طولانی است دلم میخواد بهترین تجربه رو از این سفر کسب کنیم لطفا دوستانی که تجربه دارن راهنمایی کنن ممنون

    • بتول

      سلام عالی بود ما اتفاقا تعطیلات عیدو فطر 97 رفتیم تبریز هم مردمان خوبی داره هم جاهای دیدنی خوبی داره

    • بدون نام

      همه جای ایران سرای ماست. ایران زیبا پایدار بمان

    • بدون نام

      تبریز هیچی نداره جز خیابون های پر چاله چوله چهارتا مسجد و موزه که نشد جاذبه . ارزش رفتن نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام، نمیدونم کی اومدین چه حسی داشتین؟ایشاالله سری بعد اومدین بهتون خوش میگذره. ممنون

    • محمد

      منم از تبریز زیاد شنیدم تا حالا یه بار رفتم ولی گذری بوده میخوایتیم بریم ارومیه ولی این بار میخوام بیام خود تبریز اگه دوستان تبریزی جاهای قشنگ دیگه ای رو میشناسن که ارزش دیدن داسته باشه معرفی کنن خواهشا

    • محسن

      آب و هوا در هفته اول شهریور چه گونه است؟

    • عطیه

      کاش مسافت های جاهای دیدنی رو نسبت به شهر تبریز اطلاع میدادید

    • بدون نام

      با سلام من بیشتر شهرهای ایران را رفتم ودوست دارم تمام شهرهای ایران را ببینم آنهایی که به شهر تبریز رفتند دیدند که شهر زیبایی است خانه های تاریخی در کنار مساجد زیبا، موزه های غنی، باغ وپارک همراه با مراکز خرید مجهز تمام شهر های ایران فارغ از چیزی داشتن ونداشتن زیبا هستند، مراکز تفریحی به روزی ساخته شده ولی متاسفانه تبلیغات کم است وخیلی ها حتی در تبریز آنها را نمی شناسند بهتر است نمایشگاه های گردشگری در تمام استانها برگزار شود تا همه با صنایع دستی محصولات وجاذبه های گردشگری آشنا شوند. امید به ایرانی آباد

    • پژمان

      من تبریز دانشجو هستم..بسیار شهر خوبیه با مردمی با فرهنگ..و البته خوشمزه..توصیه میکنم ببینید

    • حسین

      یاشاسن آذربایجان آنایوردم تبریز

    • محمدرضا

      من اولین بارسال ۹۳ رفتیم تبریزازاون موقع هرسال یکبارباهمسرم بایدبریم تبریز ولی توصیه میکنم لباس گرم همراه داشته باشیدچون هواش عالیه واحتیاجی به کولرنیست شهری تمیزبامرمانی بافرهنگ وباکلاس و غذاهای عالی تنهاشهری است که غذاروتورستورانهاش اصولی سرو میکنند برنج ایرانی باکره محلی

    • ریحانه

      سلام تبریز دانشجو هستم.شهر تمیز و خوبیه .هنوز وقت نکردم برم جاهای دیدنیشو ببینم.ی کم درباره یادگیری مسیرا و راه ها کمک می کنید

    • بدون نام

      خانه استاد شهریار رابجای خانه علی مسیو معرفی نکرده اید احیانا؟در ضمن شما استان اذربایجان شرقی را معرفی میکنید نه تبریز کلی از خانه های قدیمی را از قلم انداخته اید.مثل خانه پروین اعتصامی.خانه ستارخان خانه شربت اوغلی خانه نیکدل.خانه حریری خانه کرباسی.حمام نوبر.موزه محرم ( خانه صحتی)........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج