۳۳۴۱۸۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

ممنوعیت تولید سوسیس تاج‌ خروسی

در پی مطرح شدن استفاده از بافت‌های غیرمجاز همچون تاج خروس و پوست مرغ در تولید سوسیس و کالباس در مراکز زیرزمینی و غیرقانونی، مدیرکل نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی اعلام کرد که هیچ مجوزی بابت تولید این فرآورده‌های گوشتی از تاج خروس صادر نشده است.

خبرگزاری ایسنا: در پی مطرح شدن استفاده از بافت‌های غیرمجاز همچون تاج خروس و پوست مرغ در تولید سوسیس و کالباس در مراکز زیرزمینی و غیرقانونی، مدیرکل نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی اعلام کرد که هیچ مجوزی بابت تولید این فرآورده‌های گوشتی از تاج خروس صادر نشده است.

عباس عباسی اظهار کرد: تولید فرآورده‌های گوشتی حرارت‌دیده تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظارت بر تامین فرآورده‌های خام دامی این واحدهای تولیدی از منابع داخلی و یا واردات تحت نظارت سازمان دامپزشکی قرار دارد و اگر واحد تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی مجاز یا غیرمجاز اقدام به تولید سوییس و کالباس از تاج خروس کرده باشد، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به نظارت و برخورد با این تخلفات است.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی هیچ مجوزی برای تولید فرآورده‌های گوشتی مانند سوییس و کالباس از تاج خروس صادر نکرده و از نظر این سازمان یک تخلف محسوب می‌شود، افزود: سازمان دامپزشکی و شبکه‌های نظارت آن در کشور ناظر بر تامین فرآورده‌های خام دامی برای واحدهای تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی است و اگر واحدی در این زمینه تخلف کند این سازمان براساس قانون به وظیفه‌مندی خود، واحد متخلف را به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: ممکن است برخی واحدهای زیرزمینی که خارج از شبکه رسمی و مجاز تولید فرآورده‌های گوشتی هستند، چنین تخلفاتی را انجام دهند که در این زمینه وزارت بهداشت موظف به برخورد کردن با این واحدها است.

عباسی تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که برای تامین و مصرف فرآورده‌های خام دامی یا فرآورده‌های حرارت دیده گوشتی مانند سوییس و کالباس حتما به آرم و نشان سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و درمان آموزش گوشتی دقت کنند و از برندهای معتبر و تایید شده نیازمندی‌های خود در این زمینه را تهیه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      متولی کنترل کیفی مواد غذایی در ایران واقعا کیست

    • بدون نام

      کدوم از چیزایی ما کیفیت داره که حالا سوسیس کیفیت داشته باشه این از ابلیمو که از اسید درست میشه با کاه ، یا روغن خوراکیمون که همه اش اشغاله بنظرم همه محصولات ما بی کیفیت هستن و نیاز به رسیدگی دارن که متاسفانه صحابی نیس!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج