جاباما
۳۳۴۲۹۸
۱۳ نظر
۵۰۱۰
۱۳ نظر
۵۰۱۰
پ

ایرانی ها همچنان عشق ترکیه را دارند

کاهش آمار ورود توریست های خارجی به ترکیه، در حالی است که آمارها حاکی از افزایش نسبی ورود توریست های خاورمیانه ای در طی دوره مورد بحث به ترکیه است . در این راستا ورود گردشگران ایرانی و سعودی به ترکیه در ماه های گذشته شاهد افزایش به ترتیب ۱.۵ و ۱.۸ درصدی بوده است.

عصر ایران: آمار ورود توریست های خارجی به ترکیه در ماه آوریل سال جاری میلادی در مقایسه با آوریل سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۳۰ درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ این کاهش آمار ورود توریست در ۱۷ سال گذشته بی سابقه بوده و مقامات ترکیه را نگران کرده است.

بر اساس آمار وزارت گردشگری ترکیه در ماه آوریل سال جاری میلادی ۱.۷۵ میلیون توریست خارجی وارد این کشور شده اند که این رقم ۲۸.۵ درصد کمتر از آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی است.

مهم ترین دلیل کاهش ورود توریست های خارجی به ترکیه به هم خوردن روابط میان روسیه و ترکیه از سویی و نیز حملات تروریستی ماه های گذشته به شهرهای مهم و توریستی ترکیه بوده است.

بر اساس آمار وزارت گردشگری ترکیه آمار ورود توریست های روسی به ترکیه از زمان به هم خوردن روابط سیاسی دو کشور در نوامبر سال گذشته (پس ازساقط کردن جنگنده روسی از سوی ترکیه) ، ۷۹.۳ درصد کاهش داشته است. در سال های گذشته به طور میانگین ترکیه میزبان حدود ۴ میلیون توریست روسی بوده است.

آمار ورود دیگر توریست ها نیز به دلیل نگرانی های امنیتی ماه های گذشته از احتمال انجام حملات تروریستی از سوی داعش یا گروه پ.ک.ک کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

در ماه های گذشته آمار ورود توریست آلمانی به ترکیه ۳۵ درصد و آمار ورود توریست های بریتانیایی ۲۴ درصد کاهش داشته است.

اتحادیه هتلداران ترکیه نیز اخیرا اعلام کرد در ماه آوریل سال جاری میلادی تنها ظرفیت ۵۲ درصد از هتل های ترکیه پر بوده است و این رقم ۲۲ درصد از آوریل سال ۲۰۱۵ کمتر است.

همچنین سفارت آمریکا در آنکارا در آوریل گذشته با صدور بیانیه هشدار به شهروندان آمریکایی هشدار داد در مکان های توریستی شهر استانبول و شهرهایی چون آنتالیا مراقب حملات تروریستی باشند و از حضور در اماکن شلوغ پرهیز کنند.

این هشدارها و ابراز نگرانی ها در ماه های گذشته ، آثار خود را در صنعت گردشگری ترکیه بر جای گذاشته و آمارها حاکی است بسیاری از کشورها در ارسال تورهای گردشگری به ترکیه جوانب احتیاط را رعایت می کنند.

کاهش آمار ورود توریست های خارجی به ترکیه، در حالی است که آمارها حاکی از افزایش نسبی ورود توریست های خاورمیانه ای در طی دوره مورد بحث به ترکیه است . در این راستا ورود گردشگران ایرانی و سعودی به ترکیه در ماه های گذشته شاهد افزایش به ترتیب ۱.۵ و ۱.۸ درصدی بوده است.

بر اساس اعلام وزارت گردشگری ترکیه این کشور در سال ۲۰۱۴ با پذیرا بودن بیش از ۴۱ میلیون توریست خارجی جزء ۱۰ کشور نخست توریست پذیر جهان بوده است.

ترکیه در سال گذشته میلادی از محل ورود توریست های خارجی بیش از ۳۱.۵ میلیارد دلار درآمد ارزی داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه صلاح میدونید یکم از این پولهاتون رو هم صرف فقرا،کودکان بی سرپرست، دختران بدون جهیزیه،... بکنید!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وا اسفا از این حرف بی ربط شما!!! مگه نمی دونی اونا که میرن ترکیه واسه تفریح میرن و خب حق دارن پولاشون واسه تفریحشون خرج کنند!!! کمک به فقرا به اونا چه آخه!
        بار آخرت باشه این حرف می زنی!!!!!!

      • بدون نام

        اتفاقا اونایی که میرن ترکیه ویا حج بعنی برا زندگیشون برنامه دارن واین ادمها بیشتر از شما به فقرا کمک هم میکنند ...شما بجز شعار دادن چیزی هم بارتون است ایا ؟!

      • user

        برادر من سه تا بچه قبول کرده
        ترکیه و مالزی هم میره هم این دنیاشو داره هم اون دنیا شما برین یه فکری به حال خودتون بکنین که با این همه تهمت و دخالت تو زندگی دیگران چی قراره به سرتون بیاد

    • بدون نام

      بابا ما خودمون داریم از شکممون میزنیم میریم ترکیه
      به خدا سوگند

    • بدون نام

      قدیم ترکیه جیب مسافر ایرانی رو میزد حالا شاخ شده من اصلا ترکیه رو دوست ندارم اما خوب رشد کرد درجا نزد اروپا هنوز جزو خودش نمیدونه نصفش اون توست جالبه

      پاسخ ها

      • ali

        تا اونجایی که من میدونم کمتر از 10 درصد خاک ترکیه تو اروپاست نه نصفش دوماً پیشرفت ی کشور رو با شاخ شدن اون کشور یکی دونستن خیلی جالبه سوماً ترکیه نیاز به دوست داشتن شما نداره :)))

    • صدرا

      چراغی ککه به خانه رواست به مسجد حرام است .هر وقت پول زیادی داشتیم کمک فقیر بیچاره ها رو میکنیم وظیفه مانیست کمک به مستمندان ،وظیفه دولته.در ضمن ما عشقمون میکشه پولامونو ببریم به کشورهای توریستی شما اقا یا خانم بدون نام هم میتونید به فقرا کمک کنید وقید تفریحاتو بزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاضرم شرط ببندم تا حالا پاتو از روستاتون بیرون نزاشتی خخخخ

      • بدون نام

        برو بابا شما هم فقط بلدین بگین کمک به فقرا کمک به فقرا چه در حج چه در تفریح ومسافرت ملت باید بگذرن چون فقی داریم ؟!! ...ما به فقیر هم کمک میکنیم اما حج وتفریح هم حق ماست ...خودت ایا تابحال به یک فقیر کمک کردی ؟!

      • بدون نام

        ببخشید اشتباه منفی دادم .

    • بدون نام

      ایرانیها به این دلیل میرن ترکیه که یک هفته بتونن آزاد زندگی کنن

    • بدون نام

      مرگ بر داعشیه ( ترکیه )

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج