۳۳۴۳۶۰
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

هشدار وزارت بهداشت درباره تب مالت

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از برگزاری ۱۳۰ هزار کارگاه و جلسه آموزشی مقابله با تب مالت در سال ۹۴ خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از برگزاری ۱۳۰ هزار کارگاه و جلسه آموزشی مقابله با تب مالت در سال ۹۴ خبر داد.

دکترمحمدمهدی گویا با اعلام این خبر در همایش ملی تقدیر از مربیان مردمی آموزش تب مالت که در سالن امام جواد (ع) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: در سال گذشت ۱۰ استان هدف از نظر شیوع تب مالت مورد بررسی قرار گرفته و ۱۳۰ هزار کارگاه و جلسه آموزشی برای آموزش یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مردم تشکیل شد.

وی با اشاره به این که تب مالت در صورت بروز و عدم کنترل، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و زندگی دامداران را مختل می کند، اظهار داشت: تنوع عوارض بیماری تب مالت از تمام بیماری‌های عفونی بیشتر است و این بیماری گاهی با عوارض روانی، مننژیت و حتی عوارض قلبی همراه است و موجب ناتوانی‌های مزمن و بی سروصدا می‌شود.

وی افزود: تب مالت یک بیماری مزمن، مرموز، آزاردهنده و خسارت بار برای جامعه است و مردم، تولیدات، موادغذایی و دام‌ها را دچار آسیب می‌کند. این بیماری به سادگی قابل تشخیص نیست و بعد از تشخیص هم به سادگی قابل درمان نخواهد بود، این بیماری زندگی بخش مولد کشور را دچار اختلال می‌کند.

وی ادامه داد: تب مالت با رعایت نکات بهداشتی قابل پیشگیری است و باید در روند تولید، نگهداری، لبنیات‌سازی و ذبح دام موارد بهداشتی را حتما رعایت کرد. این بیماری با تعیین کننده‌های اجتماعی سر و کار دارد، بنابراین برای کنترل این بیماری نیازمند همکاری بین بخشی هستیم.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی از انعقاد تفاهمنامه با سازمان عشایر و روستایی به منظور بهبود فعالیت‌های آموزشی خبر داد و گفت: ارتقای بهداشت جایگاه‌های دام‌های سنتی به عنوان یکی از کانون‌های تب مالت یکی از مهم‌ترین اقدامات امسال است که امیدواریم منجر به کاهش ابتلا به تب مالت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • توتو

      دنیا کجا میره ما کجا

    • دكتر بختياري

      جناب آقاي دكتر گويا
      گويا شما كلا رشته دامپزشكي و نقش مهم آنرا در جلوگيري از گسترش اين بيماري خانمان برانداز فراموش كرده ايد و همچنين كه خودتان اذعان داريد قسمت اعظم رخداد اين بيماري از دام به انسان منتقل ميشود اعتبار مقابله با اين بيماري را شما دريافت ميكنيد و خرج دوره هاي آموزشي ميكنيد كه توسط خودتان برگزار ميشود و دامپزشكان را كه در خط مقدم مبارزه با اين بيماري هستند را به امان خدا و بدون اعتبار رها ميسازيد و منتظريد تا معجزه اي از سوي خدا رخ بدهد تا بيماري كنترل شود جناب معاون وزير بيماري با دوره آموزشي كنترل نميشود اقدام عملي لازمست
      شما به ازاي هر شهروند مظلوم اين كشور فقير كه به اين بيماري مبتلا ميشود مسئوليد جناب معاون وزير

    • امیر لار

      سلام
      130هزار کارگاه برای 1800000نفر یعنی هر کارگاه آموزشی به 11نفر آموزش داده تعداد نفرات آموزش دیده خیلی خیلی کم هست با این جمعیت اصلا جوابگو نیست ولی ای کاش بیشتر اطلاع رسانی شده بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج