۳۳۴۵۵۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آتوسا دختری که اغواگر نیست

«آتوسا در فیلم «خنده های آتوسا» شخصیت بسیار مستقلی داشت و از سن کم راه پول درآوردن را یاد گرفته بود. برعکس آنچه که بعضی ها درباره شخصیت آتوسا می گویند به نظر من اصلا شخصیت منفی نداشت و در کل به ارتباط گرفتن با افراد علاقه داشت.»

روزنامه بانی فیلم: «آتوسا در فیلم «خنده های آتوسا» شخصیت بسیار مستقلی داشت و از سن کم راه پول درآوردن را یاد گرفته بود. برعکس آنچه که بعضی ها درباره شخصیت آتوسا می گویند به نظر من اصلا شخصیت منفی نداشت و در کل به ارتباط گرفتن با افراد علاقه داشت.»

بهار نوحیان با بیان این موضوع به بانی فیلم گفت:«آتوسا همان قدر که علاقمند بود با مردها ارتباط بگیرد با خانم ها نیز دوست داشت رابطه برقرار کند و شخصیتش به شدت خونگرم و اجتماعی بود».

آتوسا دختری که اغواگر نیست

بازیگر نقش آتوسا مهم ترین عاملی که باعث شد علیرضا فرید از او برای این کار دعوت کند را بازی درتئاترهایی که به تازگی با آقای نعیمی کار کرده بود دانست و گفت: «درخشش در ساعت مقرر» و«سقراط» کارهای خیلی خوبی بودند که فکر می کنم بازی در این نقش ها تاثیر زیادی برای پیشنهاد در این پروژه داشتند.
بازیگر فیلم «شوخی» همچنین با بیان اینکه این کار مجموعا در چهار روز فیلمبرداری شد گفت: با توجه به زمان محدودی که داشتیم کمی کار نسبت به کارهای دیگر سخت تر بود و ما ۴ تایم ۲۱ ساعت به صورت پشت سر هم کار کردیم.

نوحیان که ۳۸ سال دارد، ۲۰ سال است وارد عرصه تئاتر،سینما و تلویزیون شده و تا الان در سریال ها و فیلم هایی مثل «شوخی» کار همایون اسعدیان،«سیاه سفید خاکستری» سیامک شقاقی،«گاو زخمی» کار سعید دولت خانی و… ایفای نقش کرده است.

 نام فیلم خنده های آتوسا است، ولی آتوسا نقش اول نیست و داستان تقریبا حول زندگی مرجان «باران کوثری » می گذرد،بالاخره نقش اول این داستان کدام شخصیت است؟

- نه من نقش اول هستم نه باران کوثری یا پژمان بازغی.همه ما مسافران یک قطار هستیم و به اندازه هم نقش داریم.هیچکس نقشش کلیدی تر یا مهم تر نیست و همه ما در روند داستان به یک اندازه نقش داریم.

 نقدی که خیلی ها درباره شخصیت آتوسا دارند، این است که خوب پردازش نشده و گنگ به نظر می رسد. مشخص نیست کارکرد این کاراکتر در فیلم دقیقا چیست و دنبال چه هدفی است؟

- اتفاقا فکر نمی کنم شخصیت آتوسا گنگ باشد و یقین دارم تنها کسی که تکلیفش با خود و زندگی اش روشن به نظر می رسد، آتوسا است.پژمان بازغی دنبال گمشده اش می رود و نمی داند قرار است کجا برود. باران کوثری دارد فرار می کند و فقط می خواهد ایران نباشد که بلیت استانبول گرفته. در این میان فقط آتوسا است که به شدت هدف دارد و می داند چه کار قرار است بکند.او نزدیک به صد بار به این سفر رفته و به خوبی کار خودش را بلد است.

 یعنی شخصیت اغواگرانه و مرد فریبش را تایید نمی کنی؟

- من فقط کمی شیطنت شخصیت آتوسا را تایید می کنم، ولی اصلا منفی نیست.او به شدت اجتماعی و خونگرم است و دقیقا همان قدر که دوست دارد با مردها ارتباط بگیرد، دلش می خواهد با کاراکتر باران کوثری هم دوست شود.جنسیت برای او تفاوتی ندارد،او بیشتر دنبال پیدا کردن دوست است تا ارتباط گرفتن با مردها.

 پس آن سکانسی که نشان داد او با یک مسافر مرد رفت رستوران و شام خورد، می خواست چه چیزی را نشان بدهد؟

- او فقط با یک مسافر رفت شام خورد که تنها نباشد؛ اصلا ربطی به زن یا مرد بودن نداشت و به محض اینکه آن آقا بحث رفاقت یا شماره تلفن گرفتن را پیش می کشید، آتوسا حرف را عوض می کرد. اگر قصد بدی داشت باید دوست می شد یا حداقل شماره می داد، ولی این کار را نکرد چون آتوسا دختری بود که به همه چیز به صورت تفریح و فان نگاه می کرد.

 کمی درباره محدودیت های این پروژه بگو،گویا در چهار روز فیلمبرداری شده است؟

- این کار دقیقا چهار روزه بسته شد.ما چهار روز کار کردیم و به شدت کم خوابی داشتیم و کمتر فرصت استراحت پیش می آمد. به هر حال آدم یک سفر یک روزه با قطار هم می رود کلی خسته می شود، چه برسد به اینکه چهار روز پشت هم در قطار در حال حرکت باشی و بازی هم بکنی.

 تمام همبازی هایت بیشتر بازیگران سینمایی بودند،بازی در کنار آنها چطور بود؟ واکنش شان در مقابل فردی که بیشتر بازیگر تلویزیونی محسوب می شود چگونه بود؟

- همه نسبت به من لطف داشتند و مشکلی از این نظر اصلا نداشتم. ضمن اینکه بدون اغراق بگویم بازیگری به شخصیت و مهربانی و البته حرفه ای بودن باران کوثری تا الان ندیده ام.به شدت حرفه ای،مسلط و مهربان می آید کارش را انجام می دهد و می رود. در خیلی جاها کمک می کرد و اگر نکته ای به ذهنش می رسد درباره بازی ام بهم می گفت.

 این فیلم را در سینما و کنار مردم دیده ای؟واکنش مردم بعد از دیدن فیلم چه بود؟

- در سینماهای اریکه، کوروش و آزادی فیلم را دیدم و مردم بعد از فیلم به شدت رفتارشان مهربانانه بود و به من لطف داشتند.تبریک می گفتند و بازی ام را دوست داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج