جاباما
۳۳۴۵۸۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پیش‌ بینی رشد اقتصادی در سال ۹۵

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه بالا بودن نرخ سود، نفعی برای بانک‌ها ندارد، گفت: احتمال رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال‌جاری وجود دارد.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه بالا بودن نرخ سود، نفعی برای بانک‌ها ندارد، گفت: احتمال رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال‌جاری وجود دارد.

حسین قضاوی حسین قضاوی اظهارداشت: با برآورد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، رشد اقتصادی در کشور ما در سال جاری رقم مثبتی خواهد بود و ممکن است به ۵ درصد هم برسد.

معاون امور بانک بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد گفت: محدودیت های حاکم بر اقتصاد ناشی از موانع خاصی است که بر اقتصاد تحمیل شده است. اگر موانع وجود نداشته باشد و تولید کننده با کارمزد منطقی از بستر گشایش اعتبار بانک استفاده کند و کالای خودش را به دست مصرف کننده برساند فرآیند تولید و صادرات به سهولت انجام می شود.

معاون وزیر اقتصاد افزود: خوشبختانه با تلاش مقامات سیاسی کشور بسیاری از موانع بزرگ برطرف شده و ما امسال را با چشم اندازی روشن شروع کردیم، با وجود اینکه قیمت نفت پایین است اما اتکا بودجه دولت به نفت کاسته شده است.

وی درباره بورس گفت: در حال حاضر بورس روند رو به رشدی را طی می کند، این نشان می دهد که بازار تصورات مثبتی را نسبت به تحولات اقتصادی و همچنین در سطح اقتصاد کلان پیدا کرده است. قضاوی با بیان اینکه از بخش هایی که خیلی زود تحولات مثبت را به خود دید، حوزه نفت بود تصریح کرد: با توجه به اینکه صادرات نفت افزایش پیدا کرده و به ۲ میلیون بشکه در روز رسیده امیدواریم صادرات غیرنفتی هم روند بهتری را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

قضاوی ادامه داد: در سال گذشته اقتصاد کشور برای اولین بار بعد از ۴ دهه تراز تجاری مثبت را تجربه کرده است. بانک مرکزی امسال به دنبال آن است تا تعدد نرخ ارز را از میان بردارد. اگر این اتفاق بیفتد برای صادرات غیرنفتی و کسب و کار خبر خیلی خوبی خواهد بود و امکان برنامه ریزی مناسب و رقابت پذیری را براساس شرایط، شفاف خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه نرخ اسمی ارز در سال گذشته ۵ درصد افزایش پیدا کرده که به مراتب کمتر از نرخ تورم است، گفت: ثبات سطح عمومی قیمت ها در کشور به طور نسبی فراهم شده و نرخ تورم رقم کاهنده ای را به خود گرفته است. بالا بودن نرخ سود بانک نفعی را عاید بانک نمی کند و این شرایط نیاز به اصلاح دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      اقتصاد ایران سقوط کرده و نابود شده است

      با این دروغ ها نیز نمی توانید مردم را فریب دهید

      آینده ایران تاریک است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج