۳۳۴۵۹۶
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

سوسیس با گوشت سگ؛ شایعه یا واقعیت

در پی مطرح شدن استفاده از بافت‌های غیرمجاز همچون تاج خروس و پوست مرغ در تولید سوسیس و کالباس، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی این موضوع را رد و تصریح کرد: شایعاتی درباره استفاده از مواد غیرمجاز مانند استفاده از گوشت سگ در تولید سوسیس و کالباس در فضای مجازی مطرح شده که برای مشخص شدن مسببان، موضوع از سوی پلیس فتا در حال پیگیری است.

خبرگزاری ایسنا: در پی مطرح شدن استفاده از بافت‌های غیرمجاز همچون تاج خروس و پوست مرغ در تولید سوسیس و کالباس، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی این موضوع را رد و تصریح کرد: شایعاتی درباره استفاده از مواد غیرمجاز مانند استفاده از گوشت سگ در تولید سوسیس و کالباس در فضای مجازی مطرح شده که برای مشخص شدن مسببان، موضوع از سوی پلیس فتا در حال پیگیری است.

مجید افلاکی با بیان این‌که هیچ‌گونه تخلفی در استفاده از مواد اولیه در واحد‌های عضو این اتحادیه وجود ندارد، اظهار کرد: نمی‌توان کل جامعه تولید در یک بخش را بدون ایراد دانست. اما قویا شایعاتی که مربوط به استفاده از مواد غیربهداشتی در محصولات سوسیس و کالباس است را رد می‌کنم.

وی با اشاره به شایعاتی که در فضای مجازی در این باره به وجود می‌آید، افزود: حتی در مواردی که شایعاتی درباره‌ استفاده از مواد غیرمجاز در این محصولات مانند استفاده از گوشت سگ که بازتاب گسترده در فضای مجازی داشته است، برای پیگیری به پلیس فتا مراجعه کرده تا مسببان این شایعات که با افکار عمومی و اعتبار تولید‌کنندگان بازی می‌کنند مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به فرآیندهای نظارتی بر کارخانه‌های تولید‌کننده فرآورده‌های گوشتی گفت: عملا جای تخلف در استفاده از مواد اولیه غیرمرغوب وجود ندارد، چرا که وضعیت نظارت در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی تحت پوشش اتحادیه بسیار سنگین است و سازمان استاندارد از استاندارد‌های اجباری برای تولید اینگونه محصولات غذایی استفاده می‌کنند.

افلاکی درباره هشدار مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو مبنی بر استفاده از بافت‌های غیرمجاز مانند تاج خروس و پوست مرغ در سوسیس و کالباس، اظهار کرد: مردم باید در انتخاب فرآورده‌های گوشتی دقت لازم را به خرج دهند. اطلاعات مربوط به مواد اولیه مصرف شده، نشان استاندارد، تاریخ مصرف و اطلاعات شرکت تولید‌کننده از جمله اطلاعاتی هستند که باید در هنگام خرید مورد توجه مردم قرار بگیرند.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به این‌که سرانه مصرف فرآورده‌های گوشتی برای هر ایرانی پنج کیلوگرم در سال است، ادامه داد: آمار مصرف در کشور آمار بسیار پایین است و براساس برنامه ۱۰ ساله‌ای که تا سال ۱۴۰۴ تدوین شده بنا داریم سرانه مصرف را به ۱۰ کیلوگرم در سال برای هر نفر برسانیم.

وی افزود: آمار صادرات فرآورده‌های گوشتی را در سال گذشته چهار تا پنج میلیون دلار بوده است که براساس برنامه‌ریزی‌ها و با افزایش مصرف داخلی و در نظر گرفتن میزان تولید این رقم تا پایان برنامه ۱۰ ساله به ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار ارتقا پیدا خواهد کرد.

افلاکی خاطر نشان کرد: حدود ۱۷۰ تولید‌کننده فرآورده‌های گوشتی در کشور فعال هستند که کمتر از ۱۰۰ تولید‌کننده عضو این انجمن هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه چندتاسگ توکشورداریم که سوسیس وکالباس بشن؟ولی باآشغال گوشت ،تاج خروس وپوست مرغ تهیه میشه شک نکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درصد پروتیین تاج خروس بالا تره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خوبه که

    • علی نظری

      خوبه اخبار نشون داد دارن با چی درست میکنن ادم حالش هم میخورد نگاه کنه چ برسه ب این ک بخوره

    • بدون نام

      حالا کدوم کارخونه ایه که روی سوسیس کالباسش بنویسه:تهیه شده از تاج خروس،پوست مرغ که
      مردم باید در انتخاب فرآورده‌های گوشتی دقت لازم را به خرج دهند. اطلاعات مربوط به مواد اولیه مصرف شده...

    • hossin

      خدمت حضرت عالی عرض کنیم که اگر یک نگاه منصفانه به میزان سرطان و انواع بیماریهای شایع در کشور بیندازی بخوبی درخواهی یافت که مشکل چیست . و تمامی این شایعات در 80 در صد واقعیت دارد

    • بدون نام

      بجای تکذیب کردن نظارت هارو بیشتر، یکی از آشناهای من تو همین شرکت کالباس و سوسیس کار میکرد: مقدار زیادی کالباس از طرف فروشنده مرجوع شده و تاریخشون گذشته بود، مسول اونجا گفت همرو برگردونید تو خمیر سوسیس ! یا یکی دیگه میگفت(وانت داشت) : من از رستوران ها پوست مرغ جمع میکنم میبرم فلان شرکت سوسیس و کالباس با بیل خالی میکنن تو شرکت

      پاسخ ها

      • مردم

        واقعیت داره ... وقتی مرغ میخری فروشنده اصرار داره واست پوست کنه ...خوب این آشغالا کجا میره؟؟؟

    • حسین دریس

      دستگاه های مسوال باید عرضه کنندهای محصولات پروتئینی به مردم رو ملزم به خرید از شرکتهای معتبر کنند که .مشتری با خیال راحت واعتماد کامل از فروشگاه ها خرید کنن.این دیگه قابل قبول نیست که هر چند وقت یک بار این اخبار منتشر بشه .و مسولین فقط در حد نظر .جوابگو باشن.دیگه شعار بسه.لطفا

    • بدون نام

      گوشت خروالاغ که قبلا کم وبیش مصرف وخورد ملت دادشد؟

    • بدون نام

      خیلی از قصابی ها مرغ و گوشت رایگان پاک می کنن برای فروش اشغال گوشت و مرغ کاملا واضح است ولی لطفا درباره داروهای هم پیگیری شدید کنید که باز هم کمه. یکی از دوستان قدیمون که پزشک و با وجدان می گفت تو داروهای گیاهی خاک اره می ریزن!! یا تو پنسیلین اگر چینی نباشه که اخرین بار 700 نفر رو کشت نشاسته می ریزن و بعدش می بینی بجای خوب شدن چرک تو گلو وبدن پخش میشه!!
      تمام کرم های فرانسه که پول فرانسه رو میدیم بیش از نود درصد شون تقلبی کی می خواد به داد سلامتی ما برسه؟؟!!

    • رادین

      من که کلا سه ساله سوسیس و کالباس رو تحریم کردم
      واقعا هیچ اعتمادی نیست به این شرکت های پول پرست

    • منصور اميريان

      سلام. اگر توليد كننده اي از تاج خروس و .. استفاده كرد آيا برايش سخت و غير ممكن است كه روي محصول خود نشان استاندارد حك كرده و چند شماره هم بنويسد كه مجوز بهداشت و .. هم دارد. لابد خريدار بايد با مراكز مربوطه شماره ها را چك كند . قبول كنيد كه نظارتها بسيار ضعيف است و اگر خطا كاري هم پيدا كنند مجازاتها خيلي خفيف است و اطلاع رساني ها نيز به موقع انجان نمي شود و هزار درد ديگر...

    • بهروز

      به فرض اینکه راست باشه کی قبول کنه کی بررسی کنه خود بهداشت فورا رد می کنه افرین به این غیرتتون مردم بدبخت چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج