۳۳۴۶۸۰
۵۱ نظر
۵۰۰۳
۵۱ نظر
۵۰۰۳
پ

روحانی: اجازه نمی دهم بین کرد، لر، ترک و فارس فرق گذاشته شود

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم وحدت و همکاری میان همه اقوام، مذاهب و ادیان موجود در کشور، گفت: دولت یازدهم اجازه نخواهد داد که در ایران اسلامی فرقی میان کرد و لر و ترک و فارس وجود داشته باشد؛ چرا که همه ما شاخه‌های یک درخت تنومند به نام ایران اسلامی هستیم.

خبرگزاری ایسنا: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی در جمع مردم ارومیه با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور شکوهمند مردم در این دو انتخابات و به ویژه در منطقه آذربایجان نشان‌گر اعتماد مردم به مجریان کشور در انتخابات و وجود رقابت سالم انتخاباتی در سرزمین ما است.

وی اظهار کرد: اگر اعتماد مجریان وجود نداشته باشد و اگر رقابت سالم برقرار نباشد، بی‌تردید انتخابات شکوهمند نخواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات اخیر، خاطرنشان کرد: مردم ما با ۶۲ درصد در سراسر کشور و ۶۶ درصد در آذربایجان غربی پای صندوق‌های آراء آمدند و این بدان معناست که کشور ما و مردم ما گرچه یکصدایی را نمی‌پسندند و صداهای متنوع در این کشور جاری است، ‌در عین حال حاکمیت واحد ملی سراسر کشور را فرا گرفته است.

روحانی با بیان اینکه مردم در انتخابات اخیر آری‌ها و نه‌هایی اعلام کردند، اظهار کرد: مردم سرزمین ما در این انتخابات مانند انتخابات سال ۹۲، اعلام کردند که در این سرزمین خواهان بهبود معیشت‌اند. آری آنها به این بود که خواهان همصدایی و وحدت مسئولین برای توسعه و رونق اقتصادی سرزمینشان هستند.

وی اضافه کرد: مردم به این آری گفتند که در این سرزمین به دنبال فرهنگ و هویت اسلامی و ملی هستند. همچنین نه آنها به خشونت و افراطی‌گری بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم در جریان انتخابات اخیر اعلام کردند که خواهان رشد و ترقی هستند و نه شعارهای بی‌محابایی که بتواند رابطه مردم را با جهانیان با شکاف مواجه کند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه هنر نیست که ما به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان و رقبایمان در سراسر جهان را علیه خود متحد کنیم،‌ اظهار کرد: این هنر نیست که شرایطی را فراهم کنیم که کشورهایی که به طور سنتی سال‌ها با ما سابقه دوستی داشتند در شورای امنیت سازمان ملل در کنار خصم ما با آمریکا دست به تحریم ملت بزرگ ایران بزنند.

روحانی با بیان اینکه دنیای سیاست عرصه امتیاز دادن نیست، بلکه عرصه امتیازگرفتن و فراهم کردن شرایط مناسب برای کار و ‌اشتغال مردم و حرکت آنها به سمت تعالی است،‌ اظهار کرد: چرا کاری کنیم که مردم ما از حقوق مسلم خود محروم بمانند؛ چرا در استانی مانند آذربایجان غربی با این‌ همه عظمت و همسایگی با سه کشور و در شرایطی که از آن به عنوان دروازه ایران به اروپا و غرب یاد می‌شود، همچنان جوانان تحصیلکرده و دانشگاهی باید نگران اشتغال و کار خود باشند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در گذشته برخی بی‌تدبیری‌ها در کشور اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: زمانی در کشور وفور درآمد نفتی بود و نفت ۱۴۷ دلار فروخته می‌شد و سالیانه بیش از ۸۰ میلیارد دلار صرف واردات کالا به کشور می‌شد، اما برای مردم اشتغال فراهم نشد.

وی با بیان اینکه مردم در این مقطع تاریخی به فکر گشوده شدن مسیر برای صادرات کالاهی داخلی به کشورهای جهان و منطقه هستند، تصریح کرد: اولین گام دولت یازدهم این بود که دروازه‌هایی که دشمن بر روی ملت ایران بسته بود و راه صادرات و رونق اقتصادی را با اعمال تحریم‌ها مسدود کرده بود، با برداشتن تحریم گشود.

روحانی در ادامه به حضور شرکت‌های مختلف خارجی در ایران و رایزنی‌ آنها برای سرمایه‌گذاری در کشور اشاره کرد و گفت: مردم به خوبی آگاه‌ هستند که برای آنکه گام‌های لازم را برای حرکت اقتصادی در کشور برداریم، نیازمند زمان هستیم با این وجود می‌بینیم که کشورهای دیگری که در سال‌های گذشته سهم ما را از نفت و میعانات گازی گرفته بودند و ما را تحریم کرده بودند، امروز قدم به قدم در حال حرکت به سمت شرایط قبل از تحریم هستند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه به لطف خدا امسال دارای رشد اقتصادی مناسبی خواهیم بود، اظهار کرد: در ایران به فکر اشتغال جوانان به عنوان مهمترین هدف هستیم و مردم نیز پای صندوق‌های رأی انتخابات مجلس با رأی به نمایندگان از آنها خواسته‌اند که دولت و ملت و قوای سه‌گانه همه دست به دست هم بدهند تا اهداف ملی به ثمر برسد.

روحانی همچنین با تأکید بر اینکه امروز روزی نیست که به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم، ادامه داد: مردم نمی خواهند که این جناح یا ‌آن جناح به مسائل دست دوم یا دست سوم بپردازند، بلکه همه آنها می‌خواهند به مسأله اول کشور که رونق اقتصادی و اشتغال جوانان است بپردازند.

رئیس جمهور در بخشی از صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم وحدت و همکاری میان همه اقوام، مذاهب و ادیان موجود در کشور، اظهار کرد: دولت یازدهم اجازه نخواهد داد که در ایران اسلامی فرقی میان کرد و لر و ترک و فارس وجود داشته باشد؛ چرا که همه ما شاخه‌های یک درخت تنومند به نام ایران اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون در نقطه عطف تاریخی قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز توانسته‌ایم از پیچ تاریخی و توطئه‌هایی که سال‌های قبل صهیونیست و استکبار علیه ما انجام می‌دادند و به دلیل برخی بی‌تدبیری‌ها کشورمان را در چاله و چاه تحریم انداخته بودند، عبور کنیم.

روحانی با تأکید بر اینکه امروز در سراسر ایران اسلامی امنیت برقرار است، گفت: امروز شاهدیم که امنیت و ثبات به بهترین وجه در ایران برقرار است و این در شرایطی است که همه اطراف ما را ناامنی، هشدار، بی‌ثباتی و افراطی‌گری فرا گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از این خبر ها زیاد شنیدیم

    • بدون نام

      پس عرب چی؟اشکال نداره؟

    • بهروز

      وطنم پاره ی تنم

    • بهنام برادران

      خیلی فقط هست فرق افتاده...

    • zibaazizi

      عالی بود .... خوشحالیم که وضع کشور روبه بهبودی است.

    • رها

      جناب رییس جمهور شما وعده های قبلیو عملی کنید وعده های جدید پیش کش..هیچ چیزی تغییر نکرد..گرانی سرسام آور زندگی مردمو فلج کرده..

    • بدون نام

      فعلا که با انتخاب رئیس مجلس و خبرگان از گروه مخالف بین شما و مردم داره شکاف میافته برای 96

    • بابک

      اقای رئیس جمهور محترم اگر فرق بین اقوام وجود ندارد شما با یک مقایسه میتوانید جواب بهدهید 1چند درصد کار خانجات تبریز تعطیل شوده وچند درصد در اصفهان 2درقول های که در سفر اول به تبریز داشتید چند درصد عمل شده3 از اول دولت تدبیر و امید به غیر از فارس زبانان به بقییه اقوام ایرانی چه امکانات فراهم کردی و.....؟؟ اگر واقعا می خواهی درد مردم را بدانی در سف های استانی بدون دوربین ومسئولین بطور سرزده از چند خانه اهالی دیدن کنید

    • سید محسن سجادیان

      بسیاربسیار برنامه خوبی هست دست همه برادران که زحمت این برنام روکشیدن درد نکنه ممنون از همتون زنده باشید

    • یک عرب

      اقای روحانی یادش رفته که قوم بلوچ وعرب وبقیه اقوام دراین گشور وجود دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلی گفتن، ولی مطمئن باشید همه اقوام مد نظرشون بوده. چون همه اقوام ایرانی برای همه ایرانی ها مهم هستن.

    • رسول

      وطنم ایران

    • بدون نام

      سیستان وبلوچستان وترکمن را یادت رفت .

    • نادر

      خیر. آیا اگرمن به یک وام چندمیلیونی برای رفع گرفتاریم نیاز داشته باشم ودرعین حال یکی ازشخصیتهای محترم بالا به یک وام چندصدمیلیونی برای تعویض خانه واتومبیل ودکوراسیون منزلش یا سفرتفریحی به خارج ازکشور و... نیازداشته باشندریاست محترم بانک با ما برخوردوعملکرد یکسان دارد؟خیر.اینها واقعیاتی است که وجوددارند ونمیتوان منکر آن شد!حال چگونه ودرچه مدت میتوانید سایه شوم ونکبت بار تفاوت وتبعیض را که مثل خوره به جان مردم افتاده کناربزنید.حقیقت این است که ما ملت فهیم وقدر دان و وطن پرستی داریم که درجهان تمثیلی نداردملتی که پایبند به نظام و ولایت فقیه هستندواز اعماق وجود، رهبرشان را دوست دارندوجان را درراهش نثارمیکنندکه اصولا امنیت کشورمرهون همین اعتقادواتحاداست اما متاسفانه عده ای در کنارمان خواسته یا ناخواسته خود را ازمردم جدا میدانند واین منشا تبعیض است.امید که شما بت شکن این مسیر باشید.درود بر شما

    • بدون نام

      به امید فردا که پرونده های دولت روحانی هم رو بشه.

    • بدون نام

      چرا اون موقع از این که فروش نفت بالاس و کاری انجام نمیشه صحبتی نکردید/؟؟

    • حسین

      اون عزیزانی که میگن عرب چی شد.واقعا براشون متاسفم

      پاسخ ها

      • محمد

        گویا شما تا حال خوزستان نرفتید یا رفتید و فقط نفتش را میشناسید ایران بیش از 4 میلیون عرب داره و مانند دیگر اقوام ایرانی هم شهید دادند و هم در سرزمین خودشون ساکن هستند . حال برای خودت متاسف باش

    • الهام

      قومه اصیله سیستانی که از اقوام اصیله پارسی هست رو هم نگفت

      پاسخ ها

      • جبار

        خب این قوم اصیل پارسی بودن چی هست حالا؟ قوم اصیل ترکی بودن خوبه یا بده؟ بابا دست بردارین از این عقاید کهنه و پوسیده تان.

    • بدون نام

      اقای روحانی نمی دونست که باید اسم همه اقوام ایران و در یک سخنرانی بیاره، شما به بزرگی خودتون ایشان را عفو بفرماید ای والا مقامان

      پاسخ ها

      • محمد

        چرا اقایان فقط اسم لوج و عرب و ترکمن رو یادشون میره

    • بدون نام

      تورکمن ها چی جناب روحانی ؟ ما جزو تنه درخت جمهوری اسلامی نیستیم

    • هانی مزرعه

      من افتخار میکنم که عرب هستم چون زبان اسلام وقرآن زبان من است

    • بدون نام

      چرامسولین برای تصمیم گیری فقط طهران رامدنظر قرارمیدهند گویا همه ایران بایددرخدمت تهران باشد.

    • aidin

      انتخابات 96 نزدیک است!!!........؟

    • موسوی از خوزستان

      اقای رئیس جمهور پس قوم عرب ایران چی؟ فراموش کردید این تاسف دارد.

    • بهنام

      ببخشید پس قوم عرب و بلوچ چی؟ چرا اسمی از قوم عرب ایرانی نیاوردید؟ متاسفم برای کسانی که منفی میزنند برای کسایی که این اعتراض را دارند

    • حسین

      باعرض سلام، و خسته نباشید به جناب رئیس جمهور محترم، امیدوارم که ایشان جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند و ما شاهد افزایش قیمت هیچ کالایی نباشیم. وگرنه باز هم مانند گذشته شاهد تورم خواهیم بود، توی این چند سال اخیر فقط شعار داده شده، امیدواریم در عمل ببینیم،جناب آقای رییس جمهور، تنها راه برون رفت از این وضعیت، کنار گذاشتن شعار مرگ بر این و آن است،ما باید با رافت اسلامی و دوستی و محبت مردم جهان را به سمت خودمون جذب نماییم، اگه این شعارها نتیجه داشت، می‌بایست نتیجه گرفته باشیم، لذا، هر چه ارتباط کشور عزيزمان با دنیا بیشتر شود، رونق اقتصادی و کسب و کار نیز افزایش پیدا میکند، و دیگر امکان ندارد، یه کشوری که تا چند سال قبل، بز چرانی میکردند، و هنوز هم به قرون وسطایی زندگی میکنند، به ما دهن کجی کنند،مطمئن باشید، مردم ایران اسلامی، جانشان را برای اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی ایران میدهند، ولی تحمل ظلم و ستم و فساد و تورم و بیکاری و گرانی را ندارند، و چنانچه ریالی به قیمت‌های کالاها، از جمله، بنزین و گاز و آب و برق و...... اضافه شود، جنابعالی توفیقی در مطالبی که فرمودید، پیدا نخواهید کرد، به امید پیروزی جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه های جهانی و برافراشته شدن پرچم اسلام ناب محمدی، یا علی

    • بدون نام

      دمت گرم پس ما عربهای خوزستان ......

    • بدون نام

      به نظرمن فرقی نداره

    • بدون نام

      نه درست کردن اوضاع تو 100 روزو می خوایم
      نه سیمان کردن راکتورا
      نه بستن تولیدیا
      نه اشتغال زایی جوونا
      نه مهار تورم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس چی میخای؟؟؟؟؟؟
        اورانیوم20% با کیک زرد و آب سنگین؟؟؟؟؟
        منتظر باش!!! محمود همه رو میاره سر سفرتون!!! مثل نفت که آورد سر سفرهای مردم. بعد همه رو با هم میل کنید!!!!!! نوش جان.
        حیف که دلم میسوزه و گرنه دعا میکردم دوباره به مصیبت محمود دچار بشید تا قدر عافیت رو بدونید.

    • بدون نام

      سه سال گذشت. از صدروز دیگر بس است .

    • رهگذر

      آقاي ريس جمهور كليد ساز شما كه شعار تورم تك رقمي ميديد آيا ميدانيد كه به چه قيمتي اين تورم تك رقمي شده محض اطلاع عالي ميرساند به قيمت 1 - بيكاري جوانان و عدم اشتغال كافي در دولت محترمتان 2 - اقزايش بهاي زندگي مردم 3 - تعطيلي كارخانجات در استانهاي غير از استان طهران و .... شايد اقتصاد دان نباشم و از مسايل اقتصادي سر در نميارم اما آقاي ريئس جمهور من در بين مردم زندگي ميكنم همه مان نياز به امكانات داريم نميشه كه ما ها شكممان را با هوا پر نميكنيم حداقل توي خانوارهاي پنج نفره ايراني سه تا بيكار وجود دارن به جاي اينكه به برخي از ما بهتران چندين شغل بدهيد و به جاي اينكه به مديران شايسته تان حقوقهاي چن صد ميليوني برابر با 100 سال حقوق كارگر بدبخت بديد آنها را از ازما بهتران بگيريد .و خدا را خوش نمياد كه جواني كه بالاي سي سال سن دارد نه شغل دارد و نه خانواده برسيد پس به نظر شما عمر متوسط آدمي چقدر است كه بعد از سي سال هم شغل پيدا كنه هم خانواده تشكيل بده و هم خونه بخره و هم خيلي چيزهاي ديگه ....
      آقايان اين جوانها هيچي نميخوان فقط يك شغل كه بتوان امورات را بگذرانند اين جوانها به خدا نه آرزوي خريد جزيره دارن و نه آرزوي ماشينها ميلياردي . پس به فكر فقط و فقط به فكر جوانهاباشيد اونايي كه سنشان بالاي 30 است و در سرازيري عمر قرار دارن .

    • وزین

      و بلوچ ....

    • محمود

      چرا نظرها رو نمیزارید

    • کاکا

      یک میلیون ترکمن داریم احتمال یادشون رفته مگر نه میگفت جناب روحانی.

    • داوود

      كليد عمو حسن كارى نكرد و كلنگ محمود خوب خراب كرد

    • داریوش محمدی

      آقای روحانی رفتیم تو سال چهارم وهیچ کاری نکردی فکر نمیکنی داره دیر میشه...اگر دولت قبل نفت باقیمت بالا فروخت فراموش نکن پلهایش را در دولت شما گرفتید ..تاکی فکرمیکنید مردم باید تحمل کنن

    • صفر محمد خدمتگزار

      مرسي رئیس جمهور ایران زنده باد روحانی دوستت دارم

    • سیدعلی هاشمی

      باسلام وخسته نباشیدبه همه همکاران زحمتکش..به نظرمن رییس جمهورباجمله بااحساسی که درمورداقشارمردم ایران گفته بازموردانتقادعرب زبانان سرتاسرخوزستان وایران جای دارن قرارمیگیردوچه بهترآقای روحانی دربین اقشارمردم چندزبانه ایران کلمه عرب هم راجای میدادتاهیچ تفرقه ای وبهانه ای به کسی داده نشود

    • بدون نام

      خود شما که دارید فرق میذارید. ایشان از بلوچ، ترکمن وعرب گفتن ولی شما سانسور کردین. عجبا!!!!

    • شایان متینی

      جناب روحانی حالا کی خواسته فرق بذاره باز داره یواش یواش بوی انتخابات میاد؟مطمئن باش اگر دولت وخود شما فرق نذارید دیگه کیه که بخواد فرق بذاره؟از ان جناب مستطاب انتظار میرود که بقول معروف زتعارف کم کن و بر مبلغ افزا لطفا به معیشت وکار و بار مردم وقشر مستضعف جامعه برسید مردم جه گناعی دارن که رکود ارمغان دولت شما وفقر انها را عاصی دارد میکند .از کانال محترم خبرهای داغ انتظار میرود مرا سانسور نکنند وگرنه هم لیو میدم وبه کسانی هم که می شناسم خواهم گفت ومستقل بودنتان زیر سوا خواد رفت.

    • بهنام مهریار

      سلام.تا کی بین ضعیف و غنی تبعیض خواهد بود؟

    • به افتخار عرب و بلوچ و ترکمن ایران

      اقای حسن روحانی شما بعنوان خدمتگزار مردم ایران هستید و لاغیر پس وقتی از قومیت ها سخن می گویید فراموش نکنید بیش از چهار میلیون عرب ایرانی در خوزستان و ایلام و خراسان و قم و قوم بلوچ در سیستان،این ها گوشه ای از فرهنگ ایران هستند پس اقای روحانی اصلاح کن و بگو لر و عرب و ترک و بلوچ و تات و ترکمن..
      یا علی

    • بدون نام

      همونطوری که به تمام وعده هاش عمل کرده وتمام مشکلات مملکتو حل کرده .این مشکلو هم حل می کنه.مطمین,باشید.!!!!!!

    • سید امیر

      عرب حق داره یکی هم نوشته بود بلوچی والا ما جوک درباره ی اغوام بلوچ نشنیدیما

    • دکتر موسوی

      روحانی هیچ وقت قوم بلوچ و عرب و ترکمن را نادیده نگیر، شما خدمتگزار ملت هستید، درضمن اقایی که نوشتند عرب حق داره اما بلوچی ها... شما بهتره خودتان را اصلاح کنید و بفکر نحوه فکر خودتان باشید.

    • سیروس

      سلام.ـــــــــــ
      اخه ی جوانی که حالا سنش رسیده به ۳۰ سال وهنوز ازدواج نکرده دلیلش چه بوده چرا تا حالا ازدواج نکرده ....؟

    • حمیدعلوی

      آقا منظوری نداره بیخیال بشید ما همه برادریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج