۳۳۴۷۱۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مهمترین دلیل لغو کنسرت‌های موسیقی

دلایل بسیاری ممکن است موجب لغو کنسرت در آخرین ساعات باقی مانده به اجرای آن شوند. اعتراض های برخی مردم، ممنوع الکاری،عدم صدور مجوز از اداره اماکن، نوازندگی زنان، عدم تفکیک جنسیتی، ایجاد کمپین اعتراضی، عزای عمومی و فوت یکی از نمایندگان مجلس برخی از دلایلی هستند که مانع از اجرای کنسرت از سوی گروه های موسیقی شده اند.

روزنامه هفت صبح: دلایل بسیاری ممکن است موجب لغو کنسرت در آخرین ساعات باقی مانده به اجرای آن شوند. اعتراض های برخی مردم، ممنوع الکاری،عدم صدور مجوز از اداره اماکن، نوازندگی زنان، عدم تفکیک جنسیتی، ایجاد کمپین اعتراضی، عزای عمومی و فوت یکی از نمایندگان مجلس برخی از دلایلی هستند که مانع از اجرای کنسرت از سوی گروه های موسیقی شده اند.

مهمترین دلیل لغو کنسرت‌های موسیقی

- دستور دادستانی و برخورد اماکن بیشترین دلیل لغو کنسرت در دو سال اخیر است. به همین دلیل وزیر فرهنگ تا به حال چندین جلسه با وزیر کشور داشته و نامه نگاری‌هایی با رئیس قوه قضاییه انجام داده است تا شاید این مشکل یک بار برای همیشه رفع شود.

- در این میان حرف‌های وزیر ارشاد به نوعی مشخص کننده موضع رسمی این نهاد فرهنگی کشور است.علی جنتی در پاسخ به لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور گفت:« علت لغو کنسرت کلهر دخالتهایی است که دادستانی می کند و آنها با تشخیص خودشان اقداماتی را انجام می دهند. » جنتی در این باره گفت: البته قوه قضاییه اینگونه اقدامات را جزو حقوق خودشان می دانند.به طوری که حتی یک دادیار می تواند فردی را دستگیر، کاری را توقیف و جایی را مهر و موم کند و خودشان را مستقل از قوه مجریه می دانند.»

- جنتی ادامه داد:«لغو کنسرتهای موسیقی در استان خراسان رضوی بیشتر از نقاط دیگر نقاط کشور رخ می دهد.وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای کنسرتهای موسیقی در خراسان رضوی مجوز می دهد و حمایت هم می کند لذا از استانداران و فرمانداران تقاضا داریم حمایت کنند تا این کار به نحو مطلوب انجام شود.تلاش های وزیر ارشاد برای اصلاح قوانین تاکنون به نتیجه نرسیده و موجب شده لغو کنسرت ها همچنان در شهرهای مختلف ادامه داشته باشد.»

- در پایان بد نیست نگاهی به فهرست کنسرت‌هایی که با وجود دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعضا در آخرین ساعتها لغو شدند،بیاندازیم.بر اساس این فهرست از ابتدای سال ۹۳ تا به حال ۴۵ کنسرت در شهرهای مختلف کشور لغو شده اند که در میان شهرهای کشور، شهر مشهد در ممانعت از اجرای کنسرت پیشتاز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج