۳۳۴۷۵۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تهدید کارکنان فروشگاه‌های اپل به مرگ

آیا تا به حال به شرایط کاری در فروشگاه‌های اپل فکر کرده‌اید؟ به نظر شما کارکنان فروشگاه‌های اپل از لحاظ روحی چه وضعی دارند و آیا از شرایط خود راضی هستند؟

وب سایت تک شات - منیره لطفی: آیا تا به حال به شرایط کاری در فروشگاه‌های اپل فکر کرده‌اید؟ به نظر شما کارکنان فروشگاه‌های اپل از لحاظ روحی چه وضعی دارند و آیا از شرایط خود راضی هستند؟ وب سایت Business Insider دیروز مصاحبه مفصلی را با کارمند یکی از فروشگاه‌های اپل در بریتانیا منتشر کرد که اطلاعات جالبی را درباره کار کردن در یک اپ استور ارایه می‌کند.

تهدید کارکنان فروشگاه‌های اپل به مرگ

این گزارش کاملا غیرعادی است زیرا تمامی کارمندان اپل در اولین روز کاری خود قراردادی را امضا می‌کنند و متعهد می‌شوند که استخدام خود را در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی اعلام نکنند و به صورت عمومی در این باره حرف زنند. با توجه به این قرارداد کارمندان اپل حتی حق ندارند زمانی که تی شرت‌های آبی اپل را به تن دارند، از خود سلفی بگیرند.
به گفته این کارمند با سابقه، که از ترس شکایت قانونی ناشناس باقی مانده است، اپل در بریتانیا در هر ساعت 11.80 دلار به کارمندان فروشگاه هایش حقوق می‌دهد و کارمندان به ازای میزان فروش هیچ پورسانتی دریافت نمی‌کنند و به این ترتیب بسیاری از کارمندان اپل قادر به خرید محصولاتی که می‌فروشند نیستند.

تهدید کارکنان فروشگاه‌های اپل به مرگ

این کارمند مدعی شده اگرچه جایگاه افراد در این فروشگاه اهمیت زیادی دارد، ارتقای شغلی در کار نیست و مطابق با سیاست‌های اپل کارمندان نمی‌توانند از حالت پاره وقت به تمام وقت ارتقا پیدا کنند. طی مدت زمان فعالیت این کارمند در فروشگاه اپل، بین ۵ تا هشت مدیر فروشگاه مشغول به کار بودند و تنها یکی از آنها کار خود را از اپل آغاز کرده است و باقی افراد از بیرون استخدام شده‌اند. اپل سعی دارد با برنامه‌ای به نام Lead and Learn، این نقص را جبران کند و از کارمندانش می‌خواهد بدون اینکه مدیر باشند، نقش یک مدیر را ایفا کرده و به دیگران آموزش دهند. به این ترتیب برخی از کارمندانی که ۵ سال از حضور آنها در فروشگاه می‌گذرد و بهتر از تمامی کارمندان فروش دارند، تنها به رتبه "متخصص" یا "کارشناس" ارتقا پیدا می‌کنند که دو مورد از پایین‌ترین رتبه‌های سازمانی در اپل هستند.

تهدید کارکنان فروشگاه‌های اپل به مرگ

این کارمند در ادامه اضافه کرد که هنوز با این افراد در تماس است و هیچ کدام از آنها مدیر نشده‌اند. برخی از شغل‌ها در فروشگاه درآمد بالاتری دارند اما فنی هستند و این کارشناسان فنی باید به صورت پیوسته با مشتریان عصبانی سر و کار داشته باشند.

کارمندان اپل به صورت پیوسته از سوی مشتریان شاکی تهدید به مرگ می‌شوند و این کارمندان حتی در صورت عقد یک قرارداد شرکتی با یک مشتری تجاری به ارزش صدها هزار دلار، باز هم هیچ پاداشی دریافت نخواهند کرد.

تهدید کارکنان فروشگاه‌های اپل به مرگ

در این مصاحبه به مزایای کار کردن در اپل استور هم اشاره شده است، برای مثال کارمندان می‌توانند محصولات اپل را با تخفیف قابل قبولی بخرند، سهام اپل نیز برای این افراد ۱۵ درصد تخفیف دارد و می‌توانند در برخی مواقع به صورت مستقیم به تیم کوک دسترسی داشته باشند. اپل از اظهار نظر درباره این مصاحبه خودداری کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج