۳۳۴۸۳۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

۸۰ درصد سارقان معتاد هستند

رئیس سازمان زندانها از شناسایی ۱۷۹ زندانی مبتلا به ویروس HIV در زندانهای استان تهران خبر داد و گفت: ۸۰ درصد سارقانی که وارد زندان می‌شوند، معتاد هستند.

خبرگزاری تسنیم: اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانها در بدو بازدید رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی از زندان بزرگ تهران در نخستین روز بازدید آیت‌الله آملی لاریجانی از محاکم قضایی و سازمانهای تابعه قوه قضائیه در تهران به بیان گزارش عملکردی از زندانهای تهران پرداخت و گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار و ۲۷۷ زندانی در تهران داریم و طبق آمارهای موجود مواد مخدر، سرقت، و جرائم علیه اشخاص سه جرم اول استان تهران است.

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی افزود: از مجموع زندانیان استان تهران ۱۴ هزار نفر محکومان مواد مخدر، ۹۵۰۰ نفر سارق، و ۲۴۰۰ نفر نیز جرائم علیه اشخاص هستند.

جهانگیر با بیان اینکه از تعداد کل زندانیان استان تهران ۲۰ هزار و ۲۹۷ نفر محکوم و ۱۰ هزار و ۸۰۲ نفر متهم هستند، گفت: از این تعداد متهمان دارای قرار دیه‌ای یک هزار و ۷۹۸ نفر و میزان اعزام به مراجع قضایی روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۳۰ مورد است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث زندان تهران بزرگ در سال ۱۳۸۰ آغاز شد، افزود: این زندان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار ساخته شده است که در سال ۹۱، ۵۰ درصد آن به بهره‌برداری رسید.

جهانگیر اضافه کرد: زندان شماره یک ندامتگاه تهران بزرگ ۲ هزار نفر ظرفیت دارد که هم اکنون ۲۸۰۰ نفر سارق در آن نگهداری می‌شوند. زندان شماره دو این ندامتگاه نیز ۵۰۰ نفر ظرفیت دارد اما بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر محکومان کلاهبرداری در آن نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: زندان شماره ۳ نیز به قرنطینه اختصاص دارد که ظرفیت آن ۵۰۰ نفر است اما بیش از ۱۷۰۰ نفر موجودی دارد. در زندان شماره ۴ نیز با ۲ هزار نفر ظرفیت هم اکنون ۳۳۰۰ نفر محکومان مرتکب با جرائم سرقت نگهداری می‌شوند.

جهانگیر کل سارقان زندان تهران بزرگ را ۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۳ هزار نفر از این تعداد زیر ۳۰ سال سن دارند و اکثرا نیز سارقان خرد محسوب می‌شوند.

به گفته وی از مجموع ۸ هزار زندانی مرتبط با سرقت ۴ هزار و ۹۰۰ نفر محکوم و ۳۱۰۰ نفر نیز متهم هستند.

رئیس سازمان زندانها ادامه داد: ۲۱۲ نفر زندانی بازداشت موقت در تهران وجود دارد که میانگین ماندگاری آنها در زندان بالای ۳۴۰ روز است. همچنین ۲۸۰۰ نفر زندانی وثیقه‌ای وجود دارد که میانگین ماندگاری آنها نیز ۱۸۹ روز است.

جهانگیر پرسنل زندانهای استان تهران را ۲۷۱۳ نفر خواند و گفت: از این تعداد ۴۹۲ نفر در زندان تهران بزرگ مشغولند و تقریبا ۱۲۰۰ پست خالی معادل ۳۰ درصد پست‌ها در زندان تهران بزرگ بلاتصدی است.

وی در ادامه به اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده در سطح زندانهای استان تهران در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ هزار بسته بهداشتی در زندانهای استان در سال گذشته توزیع کردیم و بیش از ۱۴۰ هزار نفر از زندانیان نیز مورد واکسیناسیون قرار گرفتند. همچنین بیش از ۶۰ هزار پرونده بهداشتی در سال گذشته برای زندانیان تشکیل شده است و ۲۳ هزار مورد بیماریابی در مرحله قرنطینه در سال گذشته داشتیم.

رئیس سازمان زندانها تعداد ویزیت‌های انجام شده در سال گذشته توسط پزشک عمومی را ۲۳۰ هزار مورد، متخصصین عفونی ۷۶۰۰ مورد و متخصصان داخلی را ۵ هزار و ۳۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین در سال گذشته ۲۷۰۶ مورد خودزنی یا دیگرزنی در زندانهای استان تهران داشتیم که از این تعداد ۱۷۰۶ نفر در بهداری داخل زندان یا بیمارستانهای خارج از زندان بستری شدند. البته تلاش کردیم که این آمار کاهش یابد اما با توجه به ازدحام جمعیت در زندانها این کار قدری مشکل است.

جهانگیر همچنین از صدور ۲۳۰ هزار مورد نسخه دارویی برای زندانیان استان تهران در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشتته ۲۰۹ نفر فوتی، در سطح زندانهای استان داشتیم که از این تعداد ۵۷ نفر داخل بند، ۴۸ نفر بهداری زندان، ۴ نفر در مسیر اعزام به بیمارستان و ۱۲۰ نفر در بیمارستانهای خارج از زندان فوت کردند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد سارقانی که وارد زندان می‌شوند معتادند، گفت:‌ یکی از دلایل بالا رفتن آمار فوتی‌ها در زندان به خاطر اعتیاد محکومان است که البته در سال گذشته در سطح زندانهای استان تهران ۳۵۲۸ مورد درمان با متادون و ۲۹۸۲ مورد نیز ترک اعتیاد داشتیم.

جهانگیر همچنین از شناسایی ۴۶ زندانی مبتلا به سل و ۴۷۵ زندانی مبتلا به هپاتیت در سال گذشته در زندانهای تهران خبر داد و گفت: همچنین ۱۷۹ مورد ابتلای به HIV (ایدز) در سال گذشته شناسایی کردیم که از این تعداد ۷۳ مورد مربوط به زندان تهران بزرگ بوده است.

پس از ارئه گزارش عملکرد زندانهای استان تهران توسط رئیس سازمان زندانها، آیت‌الله آمالی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به همراه غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه و حجةالاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور از تعدادی از بندهای زندان تهران بزرگ بازدید کردند و از نزدیک در جریا ن مشکلات کمبودها و کاستی‌های این ندامتگاه مددجویان قرار گرفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پسرم پلیس پیشگیری است و بنابر تجربه اش می گوید معتادی سرقت می کند که هنوز جانی در بدن دارد معتادهای بیجون چنین کاری نمی کنند در توانشان نیست بلکه پلاستیک و شیشه و ضایعات را فروشند و یا دست به گدایی می زنند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج