جاباما
۳۳۴۸۴۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

بنابر اعلام شرکت گوگل، نسخه نهایی اندروید ان به همراه تمامی قابلیت‌های جدید آن از پاییز آینده پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. با این توضیح، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۱۱ قابلیت جدیدی که در اندروید ان گوگل مشاهده خواهید کرد.

وب سایت فارنت - حسن کریمی: با در نظر گرفتن زمان رونمایی از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید در ماه مارس و عرضه نسخه سوم پیش‌نمایش ویژه توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل، نباید اندروید ان آن را نسخه جدیدی به حساب آورد اما شرکت گوگل در کنفرانس اخیر I/O ۲۰۱۶ از قابلیت‌های جدیدی از اندروید ان سخن به میان آورده که اطلاع از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

این در حالی است که بنابر اعلام شرکت گوگل، نسخه نهایی اندروید ان به همراه تمامی قابلیت‌های جدید آن از پاییز آینده پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. با این توضیح، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۱۱ قابلیت جدیدی که در اندروید ان گوگل مشاهده خواهید کرد.

تنوع بیشتر در شکلک‌ها

شرکت گوگل به طور رسمی اعلام کرده که اندروید ان از یونیکد ۹ پشتیبانی خواهد کرد. این پشتیبانی به منزله امکان استفاه از اموجی‌ها یا همان شکلک‌های جدید و متنوع‌تر در نسخه جدید اندروید خواهد بود. علاوه بر این، اندروید N شاهد اضافه شدن ۱۳ شکلک جدید خواهد بود که نمایشی گرافیکی از زنان حرفه‌ای خواهد بود.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

بهبود کارایی

در چند نسخه اخیر سیستم‌عامل اندروید، تمرکز گوگل همواره روی بهبود عملکرد بوده است. این در حالی است که تا مدت‌ها پیش، از اندروید به عنوان سیستم‌عاملی با سرعت پایین و پر از ایرادات و اشکالات مختلف یاد می‌شد. با عرضه اندروید ان، کامپایلر JIT جدید با قابلیت فعال‌سازی در زمان‌های مشخص به کار گرفته خواهد شد که بنابر اعلام گوگل، عملکرد باتری دستگاه‌های اندرویدی را به مراتب بهبود خواهد بخشید. علاوه بر این، سرعت نصب برنامه‌ها با افزایش ۷۵ درصدی همراه خواهد شد و حجم مورد نیاز برای نصب نرم‌افزارها نیز تا ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

رابط نرم‌افزاری Vulkan نیز که تا پیش از این در بازی‌های ویدئویی عرضه شده برای رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار می گرفت به اکوسیستم اندروید اضافه خواهد شد. اضافه شدن این رابط نرم‌افزاری، به منزله بهبود عملکرد گرافیکی در بازی‌ها و برنامه‌های اندرویدی خواهد بود.

هوشمندسازی تنظیمات

شاید بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در این قسمت از نظر بسیاری تغییر عمده و چشمگیری به حساب نیاید اما باید پذیرفت که قسمت تنظیمات در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با تغییراتی موثر روبرو خواهد شد. با این تفاسیر، در قسمت بالایی بخش تنظیمات گوشی می‌توانید منوهای پیشنهادی را مشاهده کنید. منوهایی که با گذشت زمان، تغییر خواهند یافت و هدف از به‌کارگیری آن‌ها، کمک به استفاده کامل از تمامی قابلیت‌های دستگاه همراه شما خواهد بود. علاوه بر این، منوی لغزشی و بازشونده نیز از قسمت سمت چپ در دسترس قرارگرفته که مراجعه سریع به قسمت‌های مختلف را برای شما امکان‌پذیر خواهد ساخت. در قسمت تنظیمات، اطلاعات مربوط به هر بخش را در صفحه اصلی آن مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال، در زیر سربرگ وای‌فای می‌توانید نام شبکه‌ای که به آن متصل هستید را مشاهده کنید و یا در قسمت Data Usage می‌توانید اطلاعات مرتبط با داده‌های تبادل یافته را مشاهده کنید.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

DayDream

همان‌طور که در کنفرانس Google I/O عنوان شد، اندروید ان به واسط تعامل با اکوسیستم DayDream، سیستم‌عاملی آماده بهره‌گیری از قابلیت‌های ارائه شده برپایه تکنولوژی واقعیت مجازی است. با این وجود، استفاده از امکانات عرضه شده در قالب این تکنولوژی برای تمامی دستگاه‌های مجهز به اندروید ان میسر نبوده و گوگل، خط مشی مخصوص به خود را در بهره‌گیری از پلتفرم DayDream دارد. این در حالی است که در حال حاضر نکسوس ۶P از پلتفرم یادشده پشتیبانی می‌کند و گوشی‌های همراهی که در ادامه راه از شرکت‌هایی مانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، شیائومی، هواوی، ZTE، ایسوس و آلکاتل روانه بازار خواهند شد نیز سازگاری کاملی با دی‌دریم خواهند داشت.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

اگرچه شاید این موضوع کمی فراتر از گستره پوشش اکوسیستم اندروید باشد اما گوگل در تلاش است تا امکان استفاده از قابلیت‌های واقعیت مجازی در یوتیوب، استریت ویوو و نرم افزار Photos نیز میسر شود. در این زمینه، گوگل با شرکت‌هایی مانند یو‌بی‌سافت، الکترونیک آرتس و نت‌فیلیکس نیز همکاری‌هایی داشته تا نرم‌افزارهای شرکت‌های یادشده را نیز به تعامل با پلتفرم DayDream تجهیز کند.

بهینه‌سازی تنظیمات زبانی

گوگل با به‌کارگیری تمهیدات ویژه، استفاده از چندین و چند زبان مختلف را در اندروید ساده‌تر کرده است. با بهره‌گیری از قابلیت جدیدی که از آن با عنوان Multi Locale یادشده، اندروید ان امکان تغییر خودکار زبان در موارد مورد نیاز کاربر را فراهم خواهد کرد. این راهکار، باب میل افرادی خواهد بود که از چند زبان مختلف در نوشتن و یا صحبت کردن استفاده می‌کنند.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

شکل و شمایل زیباتر صفحه‌کلید گوگل

این به‌روزرسانی تنها به اندروید ان محدود نخواهد بود بلکه جدیدترین نسخه نرم‌افزار صفحه‌کلید گوگل حالا به تم‌های جدید و چشم‌نواز مجهز شده است. در واقع نسخه ۵.۱ این نرم‌افزار از ۱۳ تم بهره مند شده و امکان استفاده از تصویر شخصی کاربر به عنوان پس‌زمینه را نیز فراهم خواهد کرد.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

دسترسی بهتر به هشدارها

اگرچه در اندروید ۵.۰ و یا حتی اندروید ۶.۰ مرکز هشدارها با تغییر چندان زیادی در نمایش و استفاده از تمام صفحه روبرو نشد اما در اندروید ان، این روند تغییر خواهد یافت. در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، به جای تعامل با مرکز هشدارهایی متمرکز و با دکمه‌های بزرگ، در قسمت سمت چپ شاهد گزینه‌های دسترسی آسان خواهید بود و ابعاد گزینه‌ها نیز کاهش خواهد یافت. البته این کاهش ابعاد در حدی نخواهد بود که لمس آن‌ها را دشوارتر کند.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

علاوه بر این، گوگل گزینه پاسخگویی سریع به پیام‌های دریافتی را نیز به عنوان قابلیتی جدید در اندروید ان ادغام کرده است. قابلیتی که سال‌هاست در سیستم‌عامل iOS و نرم‌افزارهای طرف ثالث اندرویدی وجود دارد. به این ترتیب، نرم‌افزارهایی مانند هنگ‌اوتز امکان ارسال مستقیم پاسخ از مرکز هشدار را بدون نیاز به بازکردن برنامه فراهم خواهند کرد. علاوه بر این، رابط نرم افزاری دیگری نیز در اندروید ان عرضه شده که امکان مجزا کردن هشدارهای صادر شده از سوی یک نرم‌افزار خاص را فراهم خواهد کرد. به عنوان مثال، در صورتی که ۷ ایمیل در نرم‌افزار جی‌میل دریافت کنید، به جای مراجعه به برنامه و حذف همه آن‌ها می‌توانید این عمل را یکی یکی و از طریق مرکز هشدارها مدیریت کنید.

به‌روزرسانی یکپارچه

از زمان عرضه اولین نسخه سیستم‌عامل اندروید، دریافت به‌روزرسانی‌های جدید به مشکلی لاینحل برای کاربران این سیستم‌عامل تبدیل شده است. به همین دلیل و با هدف برطرف کردن این مشکل، گوگل برنامه‌‌ریزی برای عرضه به‌روزرسانی‌های یکپارچه را در اندروید ان در دستور کار قرارداده تا دستگاه شما همواره به جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید تجهیز شود. اگرچه این راهکار، از هم گسیختگی و تنوع نسخه‌های اندروید نصب شده روی دستگاه‌های کاربران را به‌طور کامل برطرف نخواهد کرد اما به هر ترتیب کمک‌حال کاربران خواهد بود.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

مالتی‌تسکینگ مدیریت‌شده

در زمینه مالتی تسکینگ و مدیریت چندین برنامه در حال اجرا نیز شاهد بهبودهایی در اندروید ان خواهیم بود. در این قسمت، بزرگ‌ترین تغییر در Recent UI یا رابط کاربری مربوط به برنامه‌هایی که اخیرا توسط کاربر مورد استفاده قرارگرفته، مشاهده خواهد شد. این قسمت به‌گونه‌ای تغییر یافته که دیدی بهتر از برنامه‌های اخیری که توسط کاربر مورد استفاده قرارگرفته را پیش روی کاربر قرار می‌دهد اما تعداد این برنامه‌ها حالا به ۷ مورد محدود خواهد شد. علاوه بر این، گوگل گزینه Clear All را نیز به منظور بستن سریع تمامی برنامه‌های در حال اجرا در این رابط کاربری جای داده است.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

تغییرات این قسمت به همین‌جا محدود نشده و گوگل راهکاری برای جابجایی و انتقال سریع کاربر میان برنامه‌ها را نیز به این بخش افزوده است. با دوبار لمس کلید نمایش برنامه‌های اخیر می‌توانید جابجایی میان برنامه‌هایی که در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنید و آخرین برنامه‌های مورد استفاده را در دستور کار قراردهید.

نمایش چند پنجره‌ای

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که کاربران اندرویدی سال‌هاست منتظر اضافه شدن آن به نسخه‌های جدید اندروید هستند، قابلیت مالتی ویندو یا نمایش چند پنجره‌ای است که بالاخره در اندروید ان پیش روی کاربران قرار خواهدگرفت. به منظور استفاده از این قابلیت کافی است کلید نمایش برنامه‌های اخیر را به مدت طولانی نگه‌داشته تا این قابلیت فعال شود. گوگل اعلام کرده در حال حاضر تمامی برنامه‌ها از قابلیت تقسیم صفحه‌نمایش یا نمایش چندپنجره‌ای پشتیبانی نمی‌کنند. با این وجود، اکثر نرم‌افزارها، عملکرد قابل قبولی را در بهره‌گیری از این ویژگی به نمایش گذاشته‌اند. با به‌کارگیری مالتی ویندو می‌توانید اندازه پنجره‌ها را نیز با بالا و پایین بردن خط مرزی تنظیم کنید (این عمل در حالت نمایش لندسکیپ به صورت جابجایی به سمت چپ و راست خواهد بود). این راهکار، به‌طور ویژه برای دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش بزرگ مانند پیکسل سی و نکسوس ۶P کاربردی خواهد بود.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

تخم‌مرغ عید پاک

اگرچه اندروید ان هنوز به هویت کامل و نسخه و نام دقیقی مجهز نشده اما این امر مانع از ادغام تخم‌مرغ سنتی عید پاک در جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید نشده است. اگر اطلاعات کاملی از این گزینه ندارید، بدنیست بدانید که در هر نسخه از سیستم‌عامل اندروید می‌توانید با لمس سریع و چندباره نسخه سیستم‌عامل در قسمت تنظیمات سیستمی، نمایشی گرافیکی و جذاب که مرتبط با نسخه مورد استفاده اندروید است را مشاهده کنید.

قابلیت های برتر و جدید اندروید N

در حال حاضر گزینه‌ای که شبیه به حرف N به‌نظر می‌رسد پیش روی شما قرار خواهد گرفت اما مطمئنا با گذشت زمان و انتخاب نسخه و نام مناسب برای این سیستم‌عامل، شاهد گزینه‌ای گرافیکی‌تر و البته جذاب‌تر خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج