۳۳۴۸۶۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

دبیر کل یکی از نهادهای مروج وهابیت در عربستان:

همه مسلمان ها ایران را سرزنش می‌کنند

دبیر کل یکی از نهادهای مروج آموزه‌های فرقه وهابیت روز دوشنبه مدعی شده «مسلمانان در همه جا» نقش عربستان سعودی در آنچه به گفته وی مبارزه با تروریسم است را مورد ستایش قرار می‌دهند.

خبرگزاری فارس: «عبدالله بن عبد المحسن الترکی»، دبیر کل یکی از نهادهای مروج آموزه‌های فرقه وهابیت با دلارهای نفتی ریاض، روز دوشنبه ادعا کرده «مسلمانان در همه جا» - به تعبیر او- تلاش‌های عربستان سعودی در زمینه آنچه به گفته وی «مبارزه با تروریسم» را می‌ستایند، ضمن اینکه ایران را به دلیل امضا نکردن توافق حج، سرزنش می‌کنند.

دبیر کل «اتحادیه جهان اسلام» که نهاد تحت امرش به دلیل ترویج آموزه‌های افراطی وهابیت مورد سرزنش قرار گرفته با بیان اینکه سازمان‌دهی امور حج در اختیار عربستان سعودی است ادعا کرده هر گونه دخالت در این امور، نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود.

سازمان حج و زیارت ایران روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد حج تمتع سال ۱۳۹۵ به دلیل کارشکنی عربستان سعودی و سیاسی کردن این مناسک معنوی برگزار نخواهد شد. جمهوری اسلامی ایران همچنین اقدام رژیم آل سعود را مصداق «صد عن سبیل‌الله» دانسته است.

«عبدالمحسن الترکی» در بخش دیگری از اظهاراتش بدون توجه به سرکوبگری‌های رژیم آل سعود علیه شهروندان شیعه این کشور از پادشاه عربستان، «ملک سلمان بن عبدالعزیر آل سعود» به دلیل آنچه به گفته وی «توجه زیاد به اقلیت‌های مسلمان» است، تقدیر کرد. وی مدعی شد پادشاه عربستان اقدام به احداث مساجد و مراکز مذهبی برای این گروه‌های اقلیت کرده است.

عربستان سعودی چند ماه پیش شیخ «نمر باقر النمر»، روحانی برجسته شیعه این کشور را اعدام کرد.

«الترکی» که بعد از اتمام کنفرانسی با موضوع «جوانان مسلمان در مواجهه با تروریسم» صحبت می‌کرد گفت که این نشست، تلاش‌های پادشاه عربستان سعودی و تمایل بالای وی برای مقابله با «تروریسم و افراط‌گرایی» را ستوده و به توضیح درباره «اسلام راستین» پرداخته است.

اظهارات وی را پایگاه اینترنتی «روزنامه الریاض» پوشش داده است.

اظهارات وی در حالی مطرح شده که رسانه‌های غربی در ماه‌های گذشته - به ویژه بعد از حملات تروریستی پاریس و تیراندازی‌های «سن‌برناردینو» در آمریکا - نقش وهابیت تحت حمایت رژیم آل سعود در گسترش افراط‌گرایی و شکل‌‌گیری گروه‌های تروریستی مانند داعش را در مدار توجه قرار داده‌اند. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز چند ماه پیش در یکی از صریحترین انتقادات، عربستان سعودی را با الفاظی مانند «داعش سفید» و «داعشی‌های شیک‌پوش» مورد حمله قرار داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نادر

      آنهایی که ایران را سرزنش میکنند اصلا مسلمان نیستند صرف نوشتن اسلام درشناسنامه که نشانه مسلمانی نیست باید منش وشعور ومعرفت اسلامی داشته باشی تا مسلمان خطابت کنند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج