۳۳۴۹۱۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

رای لاريجانی و احترام عارف

برخي از فعالان عرصه سياست با نگاه سياه و سفيد به انتخابات هيات رئيسه موقت نگاه مي‌كنند. درحالي كه بايد از ساير جهات نيز به اين موضوع نگاه كرد. آقاي لاريجاني درانتخابات مجلس دهم هزينه زيادي داد و با اصلاح‌طلبان ائتلاف كرد.

روزنامه آرمان - محمدصادق جوادي حصار: برخي از فعالان عرصه سياست با نگاه سياه و سفيد به انتخابات هيات رئيسه موقت نگاه مي‌كنند. درحالي كه بايد از ساير جهات نيز به اين موضوع نگاه كرد. آقاي لاريجاني درانتخابات مجلس دهم هزينه زيادي داد و با اصلاح‌طلبان ائتلاف كرد.

او در انتخابات اخير در ليستي قرارگرفت كه اصلاح‌طلب بودن آن كاملا مشخص بود و اين ليست تحت نظر اصلاح‌طلبان به بدنه اجتماعي معرفي شد. زماني كه آقاي لاريجاني با اصلاح‌طلبان ائتلاف مي‌كند به اين معناست كه نقاط مشترك پررنگي با اردوگاه اصلاح‌طلبان دارد و حاضر است با حفظ مواضع اصولگرايانه خود، در كنار اصلاح‌طلبان قرار گيرد، بنابراين اكنون كه نمايندگان مجلس به آقاي لاريجاني راي داده‌اند بايد به راي آنها احترام گذاشت و نبايد نوع نگاه نمايندگان مجلس به لاريجاني را برابر با شكست جريان اصلاحات تفسير كرد؛ زيرا اصلاح‌طلبان تلاش زيادي انجام دادند كه اين نمايندگان به مجلس راه يابند.

حدود صد نفر از نمايندگان درفراكسيون اميد عضويت دارند. اصلاح‌طلبان كه تصميم گرفتند اصولگرايان در ليست خود استفاده كنند، تصميم گرفتند با اشخاصي از جناح مخالف ائتلاف كنند كه از حوزه منافع ملي درك مناسبي دارند. واقعيت اين است اولويت بسياري از اصلاح‌طلبان درخارج از مجلس اين بود كه آقاي عارف رئيس مجلس شود كه حدود ۱۰۵ نفر از حدود۱۵۰ نفري كه به وسيله حضور در ليست اميد وارد مجلس شدند به آقاي عارف راي دادند.

حدود ۴۰ نفر از اصولگرايان يا مستقلين در ليست اميد بودند كه خلاف ميثاق نامه تصميم گرفتند كه تصميم آنها قابل احترام است. نمايندگان مجلس يك مجموعه انساني معتقد به وظيفه نمايندگي هستند و سوگند ياد كرده‌اند كه منافع ملي را در نظر بگيريم. حتي اگر آقاي لاريجاني رئيس مجلس شود هم اصلاح‌طلبان پيروز هستند؛ زيرا از كسي حمايت كردند كه اشتراكات زيادي با اصلاح‌طلبان دارد. آقاي لاريجاني يك اصولگراي معتدل و منطقي هستند كه زبان ديپلماسي و منافع ملي را درك مي‌كند.

جایگاه آقاي عارف در مجلس نيز شأني است كه در هر صندلي تكيه زند به آن مكان ارزش مي‌دهند. حال كه وي از كانديداتوري براي رياست دائمي مجلس كنار رفته است از شأن و شخصيت ايشان كاسته نخواهد شد. زماني كه آقاي عارف ديگر قصد كانديداتوري براي جلوس بر كرسي رياست را ندارند، وظيفه دوچنداني درسطح مجلس دارند و مي‌توانند راهبرد‌هاي اصلاح‌طلبي در مجلس با دقت نهادينه كنند و منافع ملي را به طور دقيق و شفاف دنبال كنند. آقاي عارف اين ظرفيت را در دوران گذشته و در مسئوليت هاي ديگر به خوبي از خود نشان داده است.

او مي‌تواند از همه ظرفيت‌هاي خود براي بسيج كردن نيروهاي اصلاح‌طلب استفاده كند. نعمت آقاي عارف درجهت بسيج افكار اصولگرايان و اصلاح‌طلبان حول منافع جمعي جاي شكر‌گذاري دارد. آقاي آيت ا...هاشمي كانديداي رياست مجلس خبرگان نشدند و اين تصميم چيزي از ظرفيت و جايگاه ايشان كم نكرد. همه مي‌دانند كه ظرفيت آقاي هاشمي در خبرگان به گونه ای است كه مي‌تواند در صندلي بي‌مسئوليت در خبرگان بنشينند و به ميزان تمامي اعضاي خبرگان تاثير‌گذاري داشته باشند. آقاي عارف نيز چنين جايگاهي در مجلس دهم دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آقای عارف الگوی اخلاق هستند

    • بدون نام

      درست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج