۳۳۴۹۲۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اولین خط و نشان پايداری برای لاريجانی

جبهه پايداري خيلي زود مي‌خواهد طلب خود بابت راي رياست را با علي لاريجاني صاف كند. هنوز ٢٤ ساعت از انتخاب مجدد او به رياست مجلس نگذشته كه جواد كريمي قدوسي، نماينده نزديك به جبهه پايداري مي‌گويد: «لاريجاني خلاف مواضع ما عمل كند، مثل گذشته با او برخورد مي‌كنيم.»

روزنامه اعتماد: جبهه پايداري خيلي زود مي‌خواهد طلب خود بابت راي رياست را با علي لاريجاني صاف كند. هنوز ٢٤ ساعت از انتخاب مجدد او به رياست مجلس نگذشته كه جواد كريمي قدوسي، نماينده نزديك به جبهه پايداري مي‌گويد: «لاريجاني خلاف مواضع ما عمل كند، مثل گذشته با او برخورد مي‌كنيم.»

از اول هم معلوم بود كه گروه‌هاي مخالف و منتقد دولت همينطور رايگان راي خود را خرج رياست علي لاريجاني نمي‌كنند. همانطور كه معلوم بود طيف علي لاريجاني و همفكرانش هم بدون دادن امتياز نمي‌توانند نظر مثبت اين جريان را براي همراهي جلب كنند. به هر حال خرج گرفتن راي گروهي كه تا سه ماه پيش اصلي‌ترين رقبا و حتي مخالفان لاريجاني در صحنه سياسي بودند، براي او و اطرافيانش بالا است. چيزي كه جواد كريمي قدوسي در كمترين فاصله از برگزاري انتخابات هيات رييسه آن را روشن كرده است.

سخنان ديروز او هم خبر از معامله سياسي دو طرف داشت و هم علامت‌هايي از خط و نشان پايداري‌ها براي لاريجاني. او از يك سو گفت كه «درجلسه‌اي كه با لاريجاني داشتيم، انتقادهاي‌مان را به عملكرد ايشان به‌صورت صريح و شفاف بيان كرديم و ايشان هم اين خطوط قرمز را پذيرفتند» و از سوي ديگر تاكيد كرد: «اگر احساس كنم، مواضع آقاي لاريجاني برخلاف اصول، خطوط قرمز و مباني نظام باشد، از ايشان انتقاد خواهم كرد. جوهر مجلس اين است كه همه حرف بزنند و نظر بدهند و ما قطعا در اين دوره هم به همان روال سابق كار خواهيم كرد.»

لاريجاني البته كسي نيست كه اين خطوط قرمز را نداند. او هيچگاه جريان ٢٢ بهمن ٩١ قم را فراموش نخواهد كرد. آنجا طيف‌هاي حامي احمدي‌نژاد و مخالف روحاني به واضح‌ترين شكل ممكن خطوط قرمزشان را براي رييس مجلس ترسيم كرده بودند و تا امروز هم از آن عقب ننشسته‌اند. لاريجاني البته خيلي بيشتر از اينها خطوط قرمز گروه‌هايي مانند جبهه پايداري را به چشم ديده است. اما گويا حتي اينها هم كافي نبوده چرا كه كريمي قدوسي گفته «در جلسه خصوص كه به‌همراه چند نفر ديگر از دوستان با آقاي لاريجاني داشتيم، صريح و روشن و شفاف، مواضع و انتقادهاي خودمان را نسبت به عملكرد ايشان مطرح كرديم.

به آقاي لاريجاني تاكيد كردم، از ابتدا تا الان و از اين پس، شما يك چهره اصولگرا هستيد و آشنايي من با شما به سپاه پاسداران بازمي‌گردد كه كنار يكديگر بوديم و از نظر بنده، آقاي لاريجاني يكي از قوي‌ترين روساي مجالس شوراي اسلامي است اما به برخي مواضع ايشان در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ و همچنين برخي مسائل در مجلس هشتم، ايراد داشته و دارم و امروز هم اگر چنين مسائلي پيش بيايد و ايشان برخلاف مواضع ما عمل كنند، ما همچنان همان رفتار گذشته را با او خواهيم داشت.»

هر چند كريمي قدوسي از ياد نبرده كه فعلا تنها گزينه اصولگرايان همين علي لاريجاني است و با تمجيد از او گفته «آقاي لاريجاني به‌درد نظام، كشور و مردم مي‌خورند»، اما ادامه كار مجلس دهم با خط و نشاني كه جبهه پايداري براي او كشيده، شايد خيلي هم آرام نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازابن جماعت نباید بیش از انتطار داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج