۳۳۴۹۲۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تیرخلاص بر پیکر بی‌جان استقلال

سومین فصل متوالی بدون جام برای استقلال به پایان رسید تا هواداران تیم بار دیگر خواستار تغییرات روی نیمکت و حتی در مدیریت این باشگاه شوند.

روزنامه شهروند: سومین فصل متوالی بدون جام برای استقلال به پایان رسید تا هواداران تیم بار دیگر خواستار تغییرات روی نیمکت و حتی در مدیریت این باشگاه شوند. آبی‌پوشان که چند هفته قبل صحبت از دوگانه انجام می‌دادند، حالا بدون جام به کارشان پایان دادند و معلوم نیست چه کسی ناجی این تیم در فصل‌های بعدی خواهد بود. به نظر می‌رسد روندی که پرسپولیس درچند ‌سال اخیر درپیش گرفته بود و هوادارانش دایما به دنبال تغییرات بودند، حالا برای استقلال تکرار شده و حتی مربیان محبوب میان هواداران آبی‌پوش نیز دیگر جایی در دل آنها ندارند.

پایان پرویز در خرمشهر

پرویز مظلومی که در ماه‌های اخیر دایما در قبال انتقادات از نحوه بازی تیمش به فینالیست بودن در جام حذفی و صدرنشینی در لیگ اکتفا می‌کرد، ‌بعد از این‌که قهرمانی لیگ را از دست داد، در جام حذفی مقابل تیم خسته ذوب‌آهن هم کاری از دستش برنیامد. مظلومی در این دیدار بار دیگر نشان داد،‌ برخلاف لقب چند‌ سال قبلش که به برنده دربی معروف شده بود، دیگر مرد بازی‌های بزرگ نیست. به نظر می‌رسد کادرفنی آبی‌پوشان در فینال از انتخاب ترکیب تا تعویض‌ها و انتخاب پنالتی‌زنان تصمیم خوبی نگرفت و حالا روی لبه تیغ قرار دارد.

استقلال ناکام‌تر از قبل

آبی‌پوشان تهرانی که پرافتخارترین تیم جام حذفی و دومین تیم پرافتخار لیگ محسوب می‌شوند، ٣‌سال است که هواداران خود را در انتظار یک جام گذاشته‌اند اما این انتظار قطعا ٤ساله خواهد شد. در ٢‌سال اخیر امیر قلعه‌نوعی در این تیم نتیجه نگرفت و حالا پرویز مظلومی با بازگشت خود نتوانست حداقل قهرمانی در جام حذفی را برای آبی‌پوشان به بار بیاورد. به نظر می‌رسد استقلال بیمار شده و با این روند هم کسی نمی‌تواند این تیم را علاج کند اما هواداران این تیم طاقت این روزها را ندارند و به ‌خاطر فرا رسیدن روزهای خوب دایما به تغییر فکر می‌کنند.

کدام گزینه روی نیمکت؟

با شکست استقلال در فینال جام حذفی احتمال خروج مظلومی از جمع آبی‌پوشان با وجود داشتن قرارداد ٢‌سال بیش ازپیش شد. هیأت‌مدیره آبی‌پوشان امروز جلسه‌ای را تشکیل می‌دهد و قرار است درباره وضع کادرفنی تصمیم‌گیری کند. گزینه‌های نزدیک به نیمکت هم مثل قبل علیرضا منصوریان و دراگان اسکوچیچ هستند اما شاید هم از میان این ٢نفر هیچ‌کدام نتوانند رأی اکثریت را در هیأت‌مدیره به دست آورند.

احتمال تغییر مدیریت

درحالی که بحث‌ها حول تغییر کادرفنی استقلال است، برخی از احتمال تغییر در مدیریت باشگاه استقلال خبر می‌دهند. درصورتی که قرار باشد وزارت ورزش ترکیب هیأت‌مدیره آبی‌پوشان را دستکاری کند، قطعا به این زودی تکلیف سرمربی مشخص نخواهد شد. بهرام افشارزاده با توجه به سمتی که در وزارت ورزش دارد و ثبت نامش در فدراسیون ژیمناستیک شانس کمی برای ماندن روی صندلی مدیرعاملی آبی‌پوشان دارد و باید دید گزینه جدید چه شخصی خواهد و چه سرمربی ازسوی وزارت ورزش به وی پیشنهاد می‌شود.

فریبا: استقلال اواخر فصل کم می‌آورد

بهتاش فریبا، پیشکسوت استقلال درباره دلایل ناکامی چند ‌سال اخیر این تیم در فوتبال ایران به «شهروند» می‌گوید: «هواداران تیم‌های بزرگ مثل استقلال همواره از آنها انتظار قهرمانی دارند، به همین خاطر یک مربی حتی درسال اول حضورش روی نیمکت این تیم نیز باید به جام قهرمانی فکر کند. البته معتقدم اگر مظلومی مثل برانکو در ابتدای فصل موفق نبود و در انتهای فصل وضع بهتری داشت، می‌توانست بیشتر دل هواداران را به دست بیاورد. این اتفاق دقیقا‌ سال ٧٤ که من در کادرفنی استقلال بودم، رخ داد و با این‌که قهرمان نشدیم، هواداران ما را تشویق کردند. در سال‌های اخیر استقلال همواره تا نیمه‌های فصل در صدر بوده و درپایان کم آورده است.» وی همچنین می‌افزاید: «این تیم استقلال در ابتدای فصل توقعات را بالا برد اما نباید از بدشانسی‌های این تیم و میدان دادن به چند بازیکن جوان در این فصل چشم‌پوشی کرد. بازیکنانی چون برزای، اسماعیلی، رمضانی و... قطعا در سال‌های بعد به درد استقلال می‌خورند. البته کادرفنی فعلی استقلال هم اشتباهاتی داشته؛ یک نمونه آن هم در بازی فینال بود که ٣٠ دقیقه با تیم خسته ذوب‌آهن مدارا کرد. شاید بد نباشد به مظلومی یک‌سال دیگر فرصت بدهند اما اگر قرار به تغییر است، باید شخصی بیاید که به فضای این تیم آشنا باشد.»

اولیایی: افشارزاده توقع هواداران را برآورده نکرد

کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق استقلال درباره تاثیرات مدیریت روی ناکامی سال‌های اخیر آبی‌پوشان به «شهروند» می‌گوید: «فوتبال حرفه‌ای درکشور چالش عجیبی پیدا کرده و در بلاتکلیفی قرار گرفته که نخستین ترکش‌های آن به استقلال و پرسپولیس برخورد می‌کند. در تمام دنیا باشگاه‌ها هسته مرکزی توسعه‌یافتگی فوتبال به شمار می‌آیند اما ما در ایران تعریفی از باشگاه نداریم و به خاطر همین خیلی نمی‌شود افراد را متهم کرد. وقتی مدیرعامل باشگاهی مثل استقلال فرمایشی می‌شود و از وزارت ورزش استقلال را اداره می‌کند، عدم موفقیت این تیم عجیب نیست.» وی همچنین می‌افزاید: «با این‌که افشارزاده در یک‌سال اخیر چندبار بیشتر به ساختمان باشگاه نرفته اما اگر می‌رفت‌، بازهم تفاوتی نمی‌کرد چون خودش تصمیم‌گیرنده نبود. از نظر نتیجه اگر منطقی به قضیه نگاه کنیم، شرایط استقلال از‌ سال گذشته بهتر است اما توقعی که مردم از پرافتخارترین تیم آسیا دارند، خیلی بیشتر است. بنابراین وزارت ورزش و شخص افشارزاده نتوانستند در ٢‌سال اخیر این تیم را خوب مدیریت کنند.»

استقلال را از نو بسازید

خروج برخی چهره‌های باتجربه که کمتر برای استقلال کارآمد بودند، در ابتدای‌ سال‌جاری خبر خوبی برای هواداران بود اما به نظر می‌رسد مشکل اصلی آبی‌پوشان به هم‌ریختگی در مدیریت این باشگاه استقلال که مسائل را با روزمرگی جلو می‌برد. افشارزاده به‌ دلیل مشغله زیاد کمترین زمان ممکن را برای مدیریت استقلال دارد و به همین دلیل کار به دست کسانی افتاده که از پشت پرده این تیم را مدیریت می‌کنند. به نظر می‌رسد برخی مهره‌های ناکارآمد چه در زمین و چه در بخش مدیریت باید از استقلال جدا شوند تا این تیم با یک خون تازه مسیر جدیدی را آغاز کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج