۳۳۴۹۸۰
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

فیسبوک وطنی برای کره شمالی ها

روز جمعه وب‌سایت جدیدی به عنوان بهترین شبکه اجتماعی کره‌شمالی در دسترس قرار گرفت و مدت کوتاهی پس از آن هک شد.

zoomit.ir - مجتبی بوالحسنی: همانطور که احتمالا می‌دانید، در کره‌شمالی افراد کمی به اینترنت دسترسی دارند و محتوای اینترنت این کشور نیز به شدت سانسور می‌شود. اما ظاهرا این کشور قصد دارد شبکه اجتماعی مخصوص به خود را ایجاد کند. روز جمعه وب‌سایت جدیدی به عنوان بهترین شبکه اجتماعی کره‌شمالی در دسترس قرار گرفت و مدت کوتاهی پس از آن هک شد.

فیسبوک وطنی برای کره شمالی ها

به نظر می‌رسد کره شمالی در حال ساخت یک شبکه اجتماعی شبیه به فیسبوک است و به محض اینکه خبر راه‌اندازی این وب‌سایت اعلام شد مورد هک قرار گرفت.

وب‌سایت StarCon در واقع یک وب‌سایت اجتماعی است که به شبکه اجتماعی مشهور فیسبوک شباهت زیادی دارد، اما با این تفاوت که به عنوان بهترین شبکه‌‌ی اجتماعی کره شمالی شناخته می‌شود.

همانند غول شبکه‌های اجتماعی دنیا، وب‌سایت کره‌شمالی نیز به افراد سراسر جهان اجازه می‌دهد تا در آن ثبت‌نام کرده و سپس تصویر پروفایل مخصوص به خود را آپلود کنند. امکان ارسال پیام‌، آپلود ویدیو و ... نیز مانند اکثر شبکه‌های اجتماعی در وب‌سایت کره‌ شمالی وجود دارد.

بنا به اعلام Dyn Research، کره‌شمالی به عنوان کشوری شناخته می‌شود که اینترنت را سانسور می‌کند و نیز اکثر مردم این کشور دسترسی به وب ندارند، اما آن ظور که پیداست این وب‌سایت بر روی سرورهای داخلی این کشور میزبانی می شوند. Dyn Research در واقع یک شرکت تحلیل و بررسی اینترنت است که خبر راه‌اندازی وب‌سایت شبکه اجتماعی کره‌شمالی را در روز جمعه اعلام کرد.

فیسبوک وطنی برای کره شمالی ها

دامنه این وب‌سایت بعد دامنه ارائه دهنده خدمات اینترنتی کره‌شمالی، به ثبت رسیده است و درحالی که مشخص نیست این سایت توسط چه کسی راه‌اندازی شده، اما از اسکریپت PHP Dolphin برای راه‌اندازی آن بهره گرفته شده که اساسا یک سیستم آماده برای ایجاد وب‌سایت‌های شبکه اجتماعی است.

Madory در گفتگو با وب‌سایت Motherboard اینگونه بیان کرده: «این وب‌سایت همانند نامش جدید به نظر می‌رسد. وب‌سایت‌های کمی وجود دارند که از پسوند مخصوص کره‌شمالی بهره می‌برند و این وب‌سایت نیز یکی از آن‌ها است.»

مارتین ویلیامز که یکی از نویسندگان وبلاگ‌های فناوری کره‌شمالی است می‌گوید: «این وب‌سایت احتمالا به صورت آزمایشی فعال شده و به طور غیر عمدی در معرض دید عموم قرار گرفته است.»

نیازی به گفتن نیست که مدت کوتاهی پس از آنلاین شدن این وب‌سایت، حساب کاربری کیم‌جونگ‌اون، در آن نمایان شد.

فیسبوک وطنی برای کره شمالی ها

اما همانطور که در ابتدا مطلب نیز اشاره کردیم، پس از اینکه وب‌سایت شبکه اجتماعی کره‌شمالی در روز جمعه آنلاین شد، مورد هک قرار گرفت. Andrew McKean که یک نوجوان اسکاتلندی است، در گفتگو با Mortherboard اعلام کرده که او با استفاده از نام‌کاربری admin و رمزعبور password براحتی توانسته به بخش مدیریت این وب‌سایت نفوذ کند.

این کار باعث شده تا این نوجوان ۱۸ ساله امکان کنترل تمامی بخش‌های وب‌سایت مورد اشاره را داشته باشد که از جمله می‌توان به حذف کاربران، تغییر نام وب‌سایت، سانسور کلمات مشخص و مدیریت تبلیغات اشاره کرد. علاوه بر این وی قادر به دیدن ایمیل تمامی اعضای این وب‌سایت هم بوده است.

اگر شما هم برای ثبت نام در این وب‌سایت کنجکاو شده‌اید باید بگوییم که آدرس این وب‌سایت www.starcon.net.kp است که تا چند روز پیش با مراجعه به آن به یک ویدیو در وب‌سایت یوتیوب منتقل می‌شدید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوسف حسنی

      باسلام وخسته نباشید خیلی خوب می باشد تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج