۳۳۵۰۱۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پاتک لیبرال‌ ها به ترامپ

بیلی کریستول، سردبیر مجله ویکلی استاندارد در توییتی یک زلزله سیاسی ایجاد کرده است. به گزارش سی‌ان‌ان، سردبیر این مجله در توییتی نوشته است که محافظه‌کاران به دنبال معرفی فردی مستقل از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ هستند. این در حالی است که غول املاک و مستغلات ایالات‌متحده توانسته تاکنون آرای وکالتی ۱۲۳۹ هیات نمایندگی را کسب کند و از حد لازم هم عبور کند.

روزنامه دنیای اقتصاد: بیلی کریستول، سردبیر مجله ویکلی استاندارد در توییتی یک زلزله سیاسی ایجاد کرده است. به گزارش سی‌ان‌ان، سردبیر این مجله در توییتی نوشته است که محافظه‌کاران به دنبال معرفی فردی مستقل از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ هستند. این در حالی است که غول املاک و مستغلات ایالات‌متحده توانسته تاکنون آرای وکالتی ۱۲۳۹ هیات نمایندگی را کسب کند و از حد لازم هم عبور کند.

برخی می‌گویند کلید عبور از ترامپ از سوی برخی جمهوری‌خواهان زده شده است. با توییت بیلی کریستول فضای مجازی تبدیل به محل تبادل نظر شده است. دونالد ترامپ، نامزد مفروض جمهوری‌خواهان در توییتی مملو از عصبانیت و ناراحتی نوشت: فقط یک آدم بازنده و احمق می‌تواند چنین نوشته‌ای را توییت کند. او در این توییت نوشت: وحدتی که در جمهوری‌خواهان به‌دست آمده بود حالا هدف گرفته شده است. همچنین وی در توییتی دیگر نوشت: اگر اعضای حزب جمهوری‌خواه قصد دارند تا در انتخابات نوامبر پیروز شوند باید باهوش و قوی باشند.

نباید اجازه بدهند که آدم‌های سبک وزن رویه موجود را خراب کنند. البته دونالد ترامپ به این دو توییت بسنده نکرد و با توییت دیگر بیلی کریستول را مورد هدف قرار داد. او در توییتی دیگر نوشت که بیلی کریستول به مدت دو سال است که نقش بازنده را ایفا می‌کند، اگر جمهوری‌خواهان اعضای خود را کنترل نکنند دیگر آنها را نمی‌شود یک حزب خواند. بیلی کریستول هنوز نام فردی را اعلام نکرده است؛ اما می‌گوید فرصت بزرگی برای جمهوری‌خواهان ایجاد شده و تیم بزرگی پشت سر این نامزد قرار دارد.

کریستول بی‌آنکه به‌طور مستقیم با دونالد ترامپ وارد فاز مجادله شود، در توییتی نوشت: منتظر آخر هفته باشید: نامزدی مستقل در کار است، یکی از تاثیرگذار‌ترین‌ها، با یک تیم قوی و بخت و اقبالی بالا. گفته می‌شود بیلی کریستول همواره یکی از منتقدان دونالد ترامپ بوده است. او در این مدت در مرکز حملات به ترامپ قرار داشته و چند صباحی است که تلاش می‌کند تا یک نامزد مستقل را برای جمهوری‌خواهان انتخاب کند. او اوایل ماه مه سال جاری با میت رامنی، دیگر منتقد ترامپ دیدار کرد تا درخصوص شانس حضور یک نامزد مستقل در انتخابات گفت‌وگو کنند. هر چند که هنوز طرفین سعی کرده‌اند نام شخص خاصی را نبرند؛ اما در این بحبوحه بازار شایعات داغ است.

«اِلای واتکینز» خبرنگار سی‌ان‌ان در گمانه‌زنی‌های خود نامی آشنا را مطرح می‌کند که محافظه‌کاران او را دوست دارند: «گری جانسون» فرماندار سابق نیومکزیکو که از سال ۱۹۹۳ تا سال ۲۰۰۱ مشغول به خدمت بوده است. کارشناسان می‌گویند او کسی است که روی بسیاری از مباحث دونالد ترامپ، نامزد مفروض جمهوری‌خواهان ایراد وارد کرده است. عمده ایرادهای او به‌عنوان یک «لیبرتارین» به مباحث مهاجرتی بوده که ترامپ در کمپین انتخاباتی خود اعلام کرده است. چندی پیش گری جانسون در توصیف خط مشی‌های دونالد ترامپ، وی را یک نژادپرست خوانده و گفته بود برنامه اخراج ۱۱ مهاجر غیرقانونی دونالد ترامپ نشات گرفته از افکار نژادپرستانه وی است.

برای همین منظور هفته گذشته در کنوانسیون حزب در اورلاندو، نام جانسون به‌عنوان نامزدی مستقل مطرح شده تا در برابر هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ قرار گیرد و به‌عنوان نامزدی مستقل در انتخابات شرکت کند. فعالان آزادی‌خواه (لیبرتارین) می‌گویند گری جانسون بلیت گردش انتخابات سال ۲۰۱۶ است و وی می‌تواند دو نامزد مفروض دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را از دور خارج کند.

ترامپ هدف اصلی آزادی‌خواهان آمریکایی است. او در جلسه آخر هفته هم بارها مورد حمله این افراد قرار گرفت. آنها خط‌مشی‌های ترامپ را برای امنیت ملی و تجارت بین‌الملل خطرناک می‌دانند. لیبرتارین‌ها می‌گویند که خط‌مشی‌های ترامپ درباره مالیات، محدودیت‌های مهاجرتی و مسائل نظامی چندان با منافع آمریکا همخوان نیست.

استین ژترسون کسی که نامزدی را به گری جانسون باخت در توصیف ترامپ می‌گوید: او یک فاشیست است. برخی هشدار می‌دهند با اعلام نام گری جانسون و افرادی که از وی حمایت می‌کنند باید منتظر حملات ترامپ بود. ترامپ پس از پایان جلسه کنوانسیون لیبرتارین‌ها به آنها تاخت و یکی از افراد شاخص این گروه، به نام «وِلت» را یک الکلی محض خواند. نام جانسون در سال ۲۰۱۲ هم از سوی جناح آزادی‌خواهان جمهوری‌خواه مطرح شده بود؛ اما در نهایت میت رامنی، نامزد نهایی حزب شد و جانسون مورد تایید حزب قرار نگرفت. از این رو وی در همان سال به‌عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرد. وی در آن انتخابات یک درصد آرای مردم ایالات‌متحده را کسب کرد.

در روز یکشنبه جلسه لیبرتارین‌ها با نام جانسون گره خورد. ولت از این نام حمایت کرد و خود جانسون هم گفت: «دست‌کم فکر می‌کنم ما در مسیر مباحث انتخابات ریاست‌جمهوری قرار گرفته‌ایم.» زیرا در این روز بین اعضای این گروه انتخاباتی برگزار شد و جانسون توانست آرای ۵/ ۴۹ درصدی به دست آورد. رقبای او همچون پترسون و جان مک‌کافی به ترتیب ۲۱ و ۱۴ درصد به‌دست آوردند. اما چون آرای جانسون به حد نصاب نرسید دوباره رای‌گیری شد و این‌بار وی توانست آرای ۸/ ۵۵ درصدی را به‌دست آورد. پس از آن هم بین اعضای این گروه برای معاون اولی رای‌گیری شد و «ولت» توانست بیشتر از ۵۰ درصد آرای اعضای این گروه را به دست آورد. ولت در بین لیبرتارین‌ها به دلیل قانون کنترل اسلحه و افزایش بودجه محلی خوشنام است.

برخی از لیبرتارین‌ها برای انتخابات پیشرو خوش‌بین هستند. آنها می‌گویند درست است که جانسون در انتخابات سال ۲۰۱۲ یک درصد رای مردم را به دست آورده اما وی برای این دوره شناخته شده‌تر است و می‌تواند رای قابل‌توجهی به دست آورد. در یک نظرسنجی که از سوی افراد ثبت‌نام‌کننده برای انتخابات صورت گرفته جانسون توانسته است رای ۱۰ درصدی کسب کند. لیبرتارین‌ها به‌عنوان حزب سوم آمریکا شناخته می‌شوند؛ هر چند که اشتراکاتی هم در برخی نقاط با خط‌مشی‌های جمهوری‌خواهان دارند.

دانشگاه ترامپ زیر ذره‌بین

پس از اینکه نام ترامپ به‌عنوان نامزد مفروض جمهوری‌خواهان مطرح شد، حملات علیه وی شدت یافته است. او در زمانی که در مناظرات جمهوری‌خواهان شرکت می‌کرد، همواره به‌دلیل ساخت دانشگاه ترامپ مورد حمله رقبا قرار گرفته بود. حتی تد کروز در آن ایام وی را کلاهبردار معرفی کرد.دانشگاه ترامپ در حالی که هنوز پروسه تکمیل شدن خود را طی نکرده اقدام به جذب دانشجو و تبلیغ برای جذب آنها کرده است. حالا قضات می‌گویند که قصد دارند تا مدارک موجود را در پرونده‌ای که علیه این دانشگاه به راه افتاده است، منتشر کنند. به گزارش خبرگزاری رویترز ترامپ متهم است که برای برگزاری یک کنفرانس از مدعوین ۳۵ هزار دلار دریافت کرده تا در باب رازهای موفقیت خود در تجارت سخنرانی کند. گفته می‌شود که صدها نفر برای حضور در این سمینار شرکت کرده بودند. اینک اما قاضی پرونده به نام «گونزالس کوریل» دستور داده تا اسناد و مدارک موجود درخصوص این پرونده از مهر و موم خارج و منتشر شود.

این در شرایطی است که ترامپ به محض اعلام این دستور به قاضی کوریل واکنش نشان داد و این دستور را مورد انتقاد قرار داد. او گفت: قاضی کوریل کسی است که از ترامپ متنفر است. او جزو کسانی است که تحمل ترامپ را ندارند. ترامپ این دستور را یک دستورکار سیاسی می‌داند و می‌گوید قاضی پرونده منسوب باراک اوباماست و این قاضی سیاسی‌کاری می‌کند. ترامپ تاکید کرد که قاضی کوریل یک مکزیکی است و احتمالا قصد انتقام گرفتن از وی را دارد.

با این حال آرتور هلمن، یکی از کارشناسان قضایی فدرال آمریکا به خبرگزاری رویترز می‌گوید که قضات این پرونده در موقعیت دشواری قرار گرفته بودند. این کارشناس تاکید می‌کند که ترامپ قصد داشته تا فضا را علیه این پرونده سنگین کند تا انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود. وی سخنان تند و تیز ترامپ را درخصوص این پرونده در این راستا ارزیابی می‌کند. هلمن می‌گوید: ترامپ حق ندارد قضات را به‌طور مستقیم مورد خطاب قرار دهد. او نباید با آنها این‌گونه رفتار کند. دستان قضات در این پرونده واقعا بسته است.ترامپ با جار و جنجال سعی دارد القا کند که رای قاضی پرونده برای افشای مدارک پرونده‌اش، به دلیل گفته‌های او درباره مکزیکی‌ها است.

بلوک لاتین‌تبارها یکی از قوی‌ترین بلوک‌های انتخابات ریاست‌جمهوری است و ترامپ با درک این موضوع قصد دارد تا رای این گروه را به‌رغم نفرت‌پراکنی‌هایش به دست آورد. برای همین وی چندی است که با انتقاد از فرماندار نیومکزیکو خواستار ایجاد شغل و درآمد بالاتر شده است.

این سخنان چندی بعد تاثیر مثبتی بر عملکرد ترامپ داشت و وی در میان زنان لاتین‌تبار بالاترین رای را در نظرسنجی نیومکزیکو کسب کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج