۳۳۵۱۴۲
۵۲۰۹
۵۲۰۹
پ

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (۴)

همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

برترین ها : همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید برخی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. رکوردهای عجیب در کتاب گینس تعداد کمی ندارند و بسیار متنوع اند، با ما همراه باشید تا در این بخش جدید در مجله اینترنتی برترین ها، جدید ترین و متفاوت ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مشاهده کنید و از آن ها باخبر شوید.

مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.

****

بیشترین توپی که توسط یک سگ گرفته شده!

بیشترین توپی که توسط یک سگ با پنجه هایش گرفته شده ۱۴ تا در یک دقیقه است که این رکورد توسط پورین و صاحبش ماکوتو کوماگی (Makoto Kumagai) که هر دو ژاپنی هستند در ساکورای ژاپن در سال ۲۰۱۵ به دست آمده است. پورین یک سگ ماده بیگل ۹ ساله است.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (4)


بیشترین همبرگر خورده شده!

بیشترین همبرگر خورده شده در 3 دقیقه 12 تاست که توسط تاکرو کوبویاشی (Takeru Kobayashi) ژاپنی در میلان ایتالیا در جولای سال 2014 به دست آمده است. هر پتی همبرگر دقیقا 113 گرم و نان آن 50 گرم وزن داشتند. همچنین کوبویاشی سس مایونز را به عنوان چاشنی همبرگرهایش انتخاب کرد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (4)


سنگین ترین دوقلوها!

بیلی لئون و بنی لوید، دوقلوهای متولد ۱۹۴۶ با نام مستعار مک گوایر از ایالات متحده تا شش سالگی وزن نرمالی داشتند. اما در نوامبر ۱۹۷۸ وزن بیلی و بنی به ترتیب به ۳۳۷ و ۳۲۸ کیلوگرم رسید و دور کمر هر کدام ۲.۱۳ متر شد. گفته می شود آنها به ۳۴۹ کیلوگرم هم رسیدند.

بیلی که در 7 دسامبر 1946 متولد شده بود در آبشار نیاگارا ایالت اونتاریو بر اثر افتادن از موتور سیکلت و سکته قلبی در ژانویه 1979 درگذشت. بنی هم بر اثر سکته قلبی در سال 2011 فوت کرد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (4)


بیشترین دندان در دهان!

بیشترین دندان که ۳۷ تاست در دهان ویجی کومار (Vijay Kumar) هندی قرار دارد که در سپتامبر سال ۲۰۱۴ مورد تایید قرار گرفت. ویجی ۵ دندان بیشتر از تعداد دندان های معمول در دهان سایر افراد بالغ دارد. او اولین بار در اواخر نوجوانی خود متوجه شد که قدرت بیشتری نسبت به دیگران در دهانش حس می کند.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (4)


بیشترین چوب کبریتی که روی هم چیده شده!

بیشترین چوب کبریتی که به شکل یک برج روی هم چیده شده 74 تاست که توسط سیلویو سابا (Silvio Sabba) در ایتالیا در جولای 2012 به دست آمد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (4)


گران ترین خاویار جهان!

گران ترین خاویار و در واقع گران ترین غذای جهان «خاویار الماس» از ماهی بلوگای ایران است. یک کیلوگرم از این طلای سیاه ۳۴۵۰۰ دلار به فروش می رسد. «الماس» از تخم ماهی خاویار آلبینوی کمیاب ۶۰-۱۰۰ ساله که در مناطقی از جنوب دریای خزر که کمتر آلوده شده شنا می کند، تولید می شود.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (4)


رکورد بیشترین کشش پوست!

گری ترنر (Garry Turner) از انگلستان می تواند پوست شکمش را تا 15.8 سانتیمتر بکشد و این به علت بیماری نادری است که سندروم اهلرز دانلوس نامیده می شود. یک اختلال بافت پیوندی که روی پوست، رباط و ارگان های داخلی بدن تاثیر می گذارد. در این بیماری تولید کلاژن که پوست را تقویت و خاصیت ارتجاعی آن را باعث می شود، دچار نقص می شود و در نتیجه آن شل شدن پوست و بیش تحرکی مفاصل اتفاق می افتد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (4)


کوتاه ترین زن جهان!

کوتاه ترین زن زنده جهان (Jyoti Amge) هندی متولد دسامبر ۱۹۹۳ است که قد او ۶۲.۸ سانتیمتر در سال ۲۰۱۱ یعنی در ۱۸ سالگی اش در ناگپور هند اندازه گیری شد. او قبلا رکورد کوتاه ترین نوجوان را داشت.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (4)


بزرگترین دومینوی تشک!

بزگترین دومینوی تشک انسان از 1200 نفر تشکیل شده و توسط Aaron در بندر ملی، مریلند در ایالات متحده در مارس 2016 به دست آمد. این تلاش در مجمع کنفرانس ملی Aaron و در مرکز کنفرانس و تفریح «Gaylord» انجام شد. تشک ها به یک سازمان غیر انتفاعی که به نیازمندان منطقه واشنگتن دی سی کمک می کند اهدا شده بودند. 34 نفر ناظر این تلاش بودند که 13 دقیقه و 38 ثانیه طول کشید.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (4)


جوانترین بازیکن حرفه ای بازی های ویدئویی!

لیل پویسون (Lil Poison) متولد ۱۹۹۸ در امریکاست. او کنترل درم کست را در دو سالگی برای بازی «NBA ۲K» برداشت. او برای اولین بار در سن چهار سالگی وارد اولین رقابتش در نیویورک شد و یک سال بعد در بازی های لیگ اصلی شرکت کرد. در سال ۲۰۰۵ لیل که تنها ۷ سال داشت یک قرارداد انحصاری با سازمان دهندگان بازی های لیگ برتر امضا کرد و جوان ترین بازیکن حرفه ای بازی های ویدئویی شد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (4)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج