۳۳۵۱۶۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تلاش تازه برای استرداد پولانسکی به آمریکا

ظاهراً دردسرهای کارگردان صاحبنام سینما پایان ندارد؛ این بار وزیر دادگستری لهستان برای استرداد او به آمریکا وارد عمل شده است.

هنرآنلاین: ظاهراً دردسرهای کارگردان صاحبنام سینما پایان ندارد؛ این بار وزیر دادگستری لهستان برای استرداد او به آمریکا وارد عمل شده است.

رومن پولانسکی کارگردان سینما با یک تلاش تازه برای استرداد او به ایالات متحده در ارتباط با محکومیت در پرونده اتهام ارتباط غیرقانونی با دختری ۱۳ ساله در دهه هفتاد میلادی، روبرو شده است.

به گزارش ورایتی، دولت لهستان تصمیم گرفته است به حکم اکتبر ۲۰۱۵ دادگاهی در کراکوف که درخواست ایالات متحده درمورد استرداد پولانسکی به این کشور را رد کرده بود، اعتراض کند. دادیارانی که به نمایندگی از آمریکا در پی دریافت حکم استرداد بودند، پیش از اعلام کرده بودند به رأی دادگاه اعتراض نمی‌کنند.

تلاش تازه برای استرداد پولانسکی به آمریکا

زیبیگنیف ژابرو وزیر دادگستری لهستان روز سه‌شنبه گفت: من تصمیم گرفته‌ام درمورد حکم صادره، از دیوان عالی کشور فرجام‌خواهی کنم، حکمی که برابر با آن دادگاه تصمیم گرفت آقای پولانسکی را به اتهام تجاوز به یک کودک به ایالات متحده مسترد نکند.

پولانسکی که تابعیت دوگانه فرانسوی-لهستانی دارد، آپارتمانی در کراکوف در جنوب لهستان دارد، اما بیشتر وقت خود را در فرانسه می‌گذراند.

پولانسکی گفته است قصد دارد در لهستان از روی رمان "یک افسر و یک جاسوس" نوشته رابرت هریس فیلمی بر مبنای ماجرای دریفوس بسازد که یک رسوایی سیاسی بود و بیش از یک قرن پیش فرانسه را شوکه کرد، اما این فیلم را در شرایطی خواهد ساخت که با تهدید استرداد روبرو نباشد. این پروژه ۳۵ میلیون یورویی یک تولید بین‌المللی خواهد بود و به زبان انگلیسی و با حضور بازیگران انگلیسی و آمریکایی ساخته می‌شود.

پولانسکی در ۱۹۷۷ به خاطر ارتباط غیرقانونی با دختری ۱۳ ساله در یک عکاسی مدلینگ که با مشروبات الکلی و مواد مخدر همراه بود، مجرم شناخته شد. او در قالب بخشی از معامله اتهام، ۴۲ روز را در زندان گذراند و تحت آزمایش‌های روانی قرار گرفت، اما سال بعد، پیش از کامل شدن پرونده از این کشور گریخت، برای اینکه فکر می‌کرد قاضی دادگاه او را سال‌ها به زندان محکوم می‌کند.

پولانسکی دیگر هیچگاه به لس آنجلس بازنگشت، شهری که شارون تیت همسر باردارش سال ۱۹۶۹ به دست پیروان چارلز مانسن به قتل رسید. او در سال ۲۰۰۹ در حالی که قرار بود جایزه افتخاری جشنواره فیلم زوریخ در سوییس را دریافت کند، به درخواست وزارت دادگستری ایالات متحده در فرودگاه این شهر بازداشت شد تا پس از استرداد به آمریکا محاکمه شود.

او پس از بازداشت حدود دو ماه را در زندان گذراند و سپس بیش از شش ماه در کلبه خود در تفریحگاه کوهستانی گشتاد، در حبس خانگی بود تا مقامات سوییس درمورد استرداد او به آمریکا تصمیم بگیرند. پولانسکی در نهایت در ۲۰۱۰ به دنبال مخالفت دولت سوییس با استرداد او آزاد شد.

این پایان ماجرا نبود. پولانسکی اکتبر ۲۰۱۴ برای شرکت در مراسم افتتاح یک موزه یادبود در ورشو که به ۱۰۰۰ سال تاریخ زندگی یهودیان لهستان اختصاص دارد، به این کشور سفر کرد. او بعداً به کراکوف رفت، شهری که در آغاز جنگ جهانی دوم همراه خانواده‌اش در آن زندگی می‌کرد.

همان زمان مقامات قضایی لهستان به درخواست همتایان آمریکایی خود از او بازجویی کردند و سخنگوی دادیاران دادستانی کراکوف اعلام کرد او برای تحقیقات بیشتر در دسترس خواهد بود.

پولانسکی در سطح بین‌المللی با فیلم‌هایی چون "محله چینی‌ها" و "پیانیست" مشهور است. او برای "پیانیست" برنده اسکار شد، اما هریسن فورد بجای او جایزه را گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج