۳۳۵۴۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تقسیم مجلس به برجامیان و نابرجامیان؟!

احمد توکلی معتقد است: تقسیم بندی مجلس دهم به برجامیان و نابرجامیان یک نوع مطلق سازی است و طرح این گونه مسایل باعث اختلاف نظر و دعوا در کشور می شود.

خبرگزاری ایرنا: احمد توکلی معتقد است: تقسیم بندی مجلس دهم به برجامیان و نابرجامیان یک نوع مطلق سازی است و طرح این گونه مسایل باعث اختلاف نظر و دعوا در کشور می شود.

نماینده دوره های اول، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که در ترکیب مجلس دهم کدامیک از جناح های سیاسی بیشترین کرسی را در اختیار دارند، گفت: نتیجه انتخابات هیات رئیسه دائم برای من کاملا قابل پیش بینی بود چرا که معتقدم هیچ کدام از گروه ها در اکثریت مطلق نیستند.

وی افزود: پس از انتخابات هیات رئیسه موقت، در یادداشتی درمورد ترکیب مجلس به صراحت گفتم که در مجلس دهم اکثریت قاطع وجود ندارد، انتخابات هیات رئیسه دائم و میزان آرای آقای مطهری و پزشکیان حرف های من را ثابت کرد.

نماینده پیشین مجلس ادامه داد: به طور مشخص در خصوص ترکیب مجلس دهم گفته بودم که اصولگرایان هر چند در مقام اکثریت قرار گرفته‌اند اما اختلاف آنها با منتخبان فهرست امید خیلی هم زیاد نیست و تاکید کرده بودم مستقلان در مجلس آینده تصمیم گیر هستند.

توکلی خاطرنشان کرد: امروز وقتی آرای انتخابات هیات رئیسه دائم را مشاهده می کنیم به درستی متوجه خواهیم شد که با یک اکثریت مطلق روبرو نیستیم بلکه این مستقل ها هستند که نقش جدی را در تغییر آراء مجلس دهم ایفا می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان مجلس دهم با دو فراکسیون روبرو خواهیم بود و آیا فراکسیون ولایت دچار انشقاق خواهد شد، گفت: لازم است برای مطالعه روند حرکت مجلس دهم، رفتار نمایندگان و فراکسیون ها در مجلس حضور داشته باشیم.

وی افزود: تا وقتی شناخت کافی نسبت به فضای مجلس نداشته باشیم، بی تردید بحث کردن در مورد اینکه در نهایت مجلس دهم چند فراکسیونی خواهد بود بی فایده است. باید در درون مجلس حضور داشته باشیم و رفتار گروه های سیاسی و فراکسیون ها را ببینیم.

وی تاکید کرد معتقدم هنوز برای پیش بینی این که در نهایت چند فراکسیون در مجلس دهم تشکیل می شود، زود هنگام است.

این فعال سیاسی درمورد رفتار نمایندگان و گرایش کلی مجلس دهم اظهارداشت: از آنجا که اکثریت منتخبان مجلس دهم برای اولین بار به مجلس راه یافته اند، نمی توانیم در مورد رفتار آینده آنها هیچ گونه قضاوتی داشته باشیم.

توکلی یادآور شد: پیش بینی سیاسی منطقی دارد و باید اطلاعاتی مقدم بر آن برای ما مهیا باشد، باید آنقدر در مورد رفتار نمایندگان مجلس اطلاعات داشته باشیم که بتوانیم در خصوص رفتار آنها حدث عقلایی بزنیم. بیشتر از آنچه که از مجلس دهم و ترکیب آن فهمیدم در خصوص رفتار سیاسی نمایندگان پیش بینی داشته باشم .

نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این پرسش که چطور برخی فعالان سیاسی مجلس دهم را به برجامیان و نابرجامیان تقسیم می کنند، گفت: این گونه تقسیم بندی ها یک نوع مطلق سازی است. این نوع تقسیم بندی های مطلق را نمی پسندم چرا که طرح این مسئله خودش باعث اختلاف نظر و دعوا در کشور می شود. ما باید از این نوع تقسیم بندی ها پرهیز کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج