۳۳۵۵۶
۲۵۶ نظر
۲۲۴۸۷
۲۵۶ نظر
۲۲۴۸۷
پ

چرا هندی‌ها موهای پرپشتی دارند؟

یکی از تکنیک‌هایی که هند‌ی‌ها به آن اهمیت زیادی می‌دهند، روغن زدن به موهاست، آن‌ها می‌گویند باید حداقل هفته‌ای ۲ بار مو‌ها را روغن زد، البته بهترین حالت این است که قبل از شست‌وشو این کار را انجام دهیم. روغن به راستی می‌تواند روی مو‌های شما معجزه کند زیرا همچون لایه‌ای روی هر کدام از تار‌های مو می‌نشیند و درخشندگی خاصی به مو‌ها می‌دهد.

مجله سیب سبز: هندی‌ها از آن قوم‌هایی هستند که همیشه گیسوان بلند و پرپشت و درخشان‌ آنها زبانزد خاص و عام بوده است. کافی است فقط یکبار در زندگی خود فیلم هندی دیده‌ باشید تا برای همیشه یادتان بماند که هندی‌ ها چه موهای خارق‌ العاده‌ای دارند تا جایی که می‌توانند نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند اما واقعا چه رازی پشت این موهای زیبا و درخشنده وجود دارد؟ چرا همه آنها بدون استثنا موهایی پرپشت دارند؟ برای جواب دادن به این سؤال اولین چیزی که به ذهن‌مان رسید، این بود که سراغ طب سنتی هندی‌ها برویم تا ببینیم در این طب برای سلامت موها چه توصیه‌هایی شده است.

پیش از حمام موها را شانه کنید نه بعد از آن

هندی‌ها به شانه‌ کردن موها اهمیت زیادی می‌دهند، سرخط همه توصیه‌های آنها سفارش به شانه کردن موهاست، آنها می‌گویند وقتی موها به طور مرتب شانه شوند، احتمال شکننده شدن آنها کاهش می‌یابد. اما شانه کردن هم از نظر آنها اصول خاص خود را دارد؛ اول از همه می‌گویند که موهای خیس را نباید شانه کرد، زيرا وقتی مو خیس است بیش از هر زمانی ضعیف و شکننده مي‌شود و به همین دلیل نباید به هیچ‌وجه موهای خیس را شانه کرد. البته حواستان باشد بهتر است موها به‌طورطبیعی خشک شوند تا آسیب کمتری ببینند. از سشوار و خشک‌کننده‌ها تنها زمانی استفاده کنید که مجبورید در زمانی کوتاه موها را خشک کنيد یا بخواهید آنها را برای مراسمی خاص حالت دهید. البته باید گفت بهتر است موها را قبل از شستن، شانه کرده و گره‌های آن را باز کنید.

قدیمی‌ترین روغن‌های هندی‌ها

طب سنتی هندی اعتقاد فراوانی به قدرت روغن نارگیل در احیای مو دارد و در واقع این روغن، یکی از رایج‌ترین مواد طب آیورودا یا همان طب هندی است و چون مغذی است و خاصیت مرطوب‌کنندگی فراوان دارد، از آن اغلب به عنوان یک درمان برای کمک به رشد مو استفاده می‌کنند. برای مصرف روغن نارگیل باید آن را با روغن کرچک و عطر مخلوط كرده و به طور مرتب در ماساژ پوست سر به کار برد. قابل ذکر است که ماساژ دادن موها توسط روغن نارگیل می‌تواند شما را از شر شوره سر، موخوره و ریزش مو نیز نجات دهد. بيشتر محصولات تجاری مخصوص رشد موي آیورودا حاوی روغن نارگیل هستند. علاوه بر این هندی‌ها چند قرن است که از روغن نارگیل به عنوان ماده‌ای برای جلوگیری از پیری و رهایی از استرس استفاده می‌کنند. همچنين عطر نارگیل حس تازه‌ای را در شما متولد می‌کند.
چرا  هندی‌ها موهای پرپشتی دارند؟

اهمیتی که هندی‌ها به روغن می‌دهند

یکی از تکنیک‌هایی که هند‌ی‌ها به آن اهمیت زیادی می‌دهند، روغن زدن به موهاست، آنها می‌گویند باید حداقل هفته‌ای 2بار موها را روغن زد، البته بهترین حالت این است که قبل از شست‌وشو اين كار را انجام دهيم. روغن به راستی می‌تواند روی موهای شما معجزه کند زيرا همچون لایه‌ای روی هر کدام از تارهای مو می‌نشیند و درخشندگی خاصی به موها می‌دهد.
ماساژ با روغن نیز می‌تواند جریان خون پوست سر را تسهیل کند و در نتیجه رشد موها را افزایش دهد. البته در کنار استفاده از روغن حواستان باشد که نباید از کاندیشنر‌هاي آسیب‌زننده و شامپوهای قوی استفاده کنید چون آنها به موها آسیب مي‌رسانند و آنها را خشک مي‌کنند. البته اگر موها شوره داشته ‌باشند باید با یک شامپوي ضدشوره خوب آنها را از بین برد. در کل باید سعی کنید موها را همیشه تمیز نگه دارید و آنها را در معرض بادهای خیلی قوی، گرد و خاک و آلودگی‌های دیگر قرار ندهید.

هندی‌ها موها را روغن داغ می‌کنند

ماساژ با روغن داغ می‌تواند تا حد زیادی رطوبت موها و پوست سر را تامین کند. برای این کار از روغن‌های باکیفیت استفاده کنید، روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، بادام یا زیتون می‌تواند بسیار مناسب باشد. اما تکنیک روغن داغ چگونه است؟ شما باید مقداری روغن را در یک ظرف ایمن در ماکروویو گرم کنید، گرمای آن نباید در حدی باشد كه دستتان را بسوزاند. بعد اين روغن گرم را روي پوست كف سر ماساژ دهيد تا رطوبت لازم به اين قسمت برسد.

شیرین‌ بیانی که رشد موها را تسهیل می‌کند

به گفته دکتر ورت، یکی از متخصصان طب سنتی هند، شیرین بیان از گیاهان دارویی است که در طب آیورودا استفاده می‌شود و برای درمان ریزش مو اثر فوق‌العاده‌ای دارد. دکتر ورت می‌گویند: ریشه شیرین‌بیان برای تحریک رشد مو مناسب است، هرچند تا به حال شواهد علمی زیادی برای تاييد این ادعا وجود ندارد. هندی‌ها ریشه شیرین‌بیان را با روغن کرچک مخلوط می‌کنند و به عنوان یک دارو برای رشد مو و درمان ریزش مو روی پوست سر ماساژ می‌دهند. روش دیگر این است که می‌توانید شیرین‌بیان را با شیر مخلوط کنید و پوست سر را به همان شیوه‌ قبلی ماساژ دهید. اگر هم استفاده طبیعی از آن برایتان سخت است، می‌توانید از محصولات مراقبتی مو که حاوی ریشه شیرین بیان هستند، استفاده کنید.

از نظر هندی‌ها چرا موها می‌ریزد؟

متخصصان طب سنتی هندی می‌گویند میزان ریزش موها با مزاج بدن و از طرف دیگر با ساختار ذهنی بسیار مرتبط است و با توجه به این موارد می‌توان ریزش موها را کنترل کرد. از جهت دیگر در طب هندی (آیوردیک) موها را به عنوان محصول جانبی شکل گرفتن استخوان‌ها به حساب می‌آورند، یعنی می‌گویند همان بافت‌هایی که استخوان‌ها را شکل می‌دهند، مسئول رشد موها نیز هستند. اما روش آنها برای درمان ریزش موها ترکیبی از گیاهان دارویی، رژیم غذایی خاص، تکنیک‌های مدیتیشن، یوگا، عطردرمانی، ماساژ با روغن و... است. آنها می‌گویند برای درمان ریزش موها باید روزانه يك‌سوم فنجان آب آلوورا بنوشید یا اینکه یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا به همراه کمی زیره 2 تا 3 ماه هر روز بخورید.
چرا  هندی‌ها موهای پرپشتی دارند؟

هندی‌ها چه می‌خورند که موهایشان نمی‌ریزد؟

  • هر صبح یک مشت کنجد سفید بخورید چون این دانه‌ حاوی مقدار کافی منیزیم و کلسیم برای رشد مناسب موهاست.
  • حتما هر روز ماست مصرف كنند.
  • تا جایی که می‌توانید در رژیم غذایی خود سبزیجات با برگ سبز، سالاد، شیر، انواع غلات، میوه‌ها وجوانه‌ها را بگنجانید به طور کلی مصرف پروتئین کافی، مخمر، جوانه گندم، دوغ، غلات سبوس‌دار، آجیل، لوبیا، سویا و... نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
  • مطمئن شوید که بدنتان به طور متوسط ویتامین دریافت می‌کند.
  • مصرف غذاهای حاوی گوگرد، روی، ویتامین ب کمپلکس، ویتامین C و اسیدهای چرب ضروری را فراموش نکنید.

گیاهانی که مانع ریزش موها می‌شوند

در مکتب هند اعتقاد دارند که برخی از گیاهان به بهبود گردش خون کمک كرده، پوست سر را ضدعفونی و فرایند رشد موها را تسهیل می‌کنند، برخی از این گیاهان و طریقه مصرف آنها عبارت است از:

  • می‌توانید موهایتان را با سرکه سیب و چای مریم‌گلی بشویید، زيرا این مواد رشد مو را تحریک می‌کنند.
  • عصاره شیرین‌بیان نیز در جلوگیری از ریزش مو کمک‌کننده است.
  • گیاه دم‌اسب بهترین منبع سیلیس است و به همین دلیل کمک می‌کند تا هم موها تقویت شوند و هم درخشندگی خاصی پیدا کنند.
  • اگر می‌توانید پوست سر را با اسانس گزنه، رزماری و گیاه دم‌اسب به‌طور منظم ماساژ دهید، چنین ماساژ منظمی می‌تواند باعث تحریک رشد موها شود.
چرا  هندی‌ها موهای پرپشتی دارند؟

ماساژ کف سر با روغن‌های حاوی ویتامین E

با ماساژ پوست سر می‌توانید جریان گردش خون را بهبود دهید و در نتیجه سلامت موها و پوست سر را تامین کنید. روزانه 5 تا 10 دقیقه خیلی ملایم پوست سر را ماساژ دهید، این کار برای درمان ریزش موها خیلی مفید است، البته توصیه می‌کنیم برای این ماساژ از روغن نارگیل یا بادام استفاده کنید چون این روغن‌ها حاوی ویتامین E هستند و این ویتامین می‌تواند از ریزش موها جلوگیری کند. از طرف دیگر روغن ویتامین E (روغن درون كپسول‌هاي ويتامين E) نیز می‌تواند به موهای ضعیف قدرت خاصی ببخشد و علاوه بر اینها مانع خشکی یا پوسته پوسته شدن پوست سر شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هرکول

      عزیزان دل این ها همش کشکه . مویی که بخواد برزیزه اگه گود هم پاش کنی میریزه . اگه هم قرار نباشه بریزه یکسال هم نری هم و پر از شپش و ساس هم بشه نمی ریزه . ملت رو سرکار نگذارید لطفا

      پاسخ ها

      • vahid.shz

        mo ham mohaye ghadim heyyyyyyyyyyyyyyy

      • میثم

        کاملا با نظر دوست عزیزیم موافقم من تموم راهها رو امتحان کردن به هیچ وجه تاثیر نداره همش ژنتیکیه اگه بابا و داییتون نم دارن شما هم خواهید داشت اگه هم کچلن شک نکنید شما هم کچل میشید

      • بدون نام

        یه سری مسائل ژنتیکیه مثلا من تارهای موهام خیلی نازکه پس هیچ خاکی نمی تونم بر سرم کنم!

      • شمال غرب ایران

        سلام به همه.
        ظاهرو باطن یکی باشه، مویی نمیریزه
        ..حرص و طمع زیبایی ومادی
        درضمن بیماریهای ناخواسته و جاهلانه جنسی (اینجانب) که نتیجه رعایت نکردن روال عادی اونژوررر مقوله ها که به طبیعت و ذات هر موجود زنده ای مربوط میشه

        به زبانه ساده بارعایت چرندیات ومزخرفات بنده موی هیچ جوون زیر 30ساله ای نمیریزه
        دلیلش هم استقلال مجازی جوونای این دوره و زمونس
        کلاه هرکسی بهترین قاضیه واسه خودشه
        در ضمن من خودم کچلم

      • فاطمه

        به نظرمن درسته چون من هرراهی بودو رفتم هرچی گفتن زدم تازه مجردبودم نه زایمان نه استرس هیچی نداشتم دریق ازیه تارمویه اضافه ریزش همون بودالان که بچه دارم همون مدله نازک کم پشت ریزشم داره ولی خب دوهفته هست روغن زیتون یه قاشق ماست یه قاشق یه دونه تحم مرع رسمی میزنم ریزش بند نیومده ولی تاراش حس میکنم زخیم تزشده
        وگرنه چیزی تاالان به درد موهای من نخورده حتی داروهاشون

    • Sami

      واقعا جالب بود مرسي فقط يه سوال أيا روغن نارگيل يا زيتون در درمان كچلي هم مفيد هست يا نه يعني موي جديدي در مي ايد؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روغن سیاه دانه شنیدم خیلی خوبه

    • zohre

      اصلا از این هندی ها خوشم نمیاد.

      پاسخ ها

      • رز

        اصلا چ ربطی ب این موضوع داره ک خوشت میاد یا نمیاد ملت حتی باخودشون هم درگیرن مثل اینک

      • Mahara

        چه ربطی داره چون اونا موهاشون با کیفیته شما زورت میاد بعد باید ازشون بدتون بیاد خیلی مسخرس

      • شقایق

        منم خوشم نمیاد.مثل احمق ها هستن.تو فیلم هاشون که نگو

    • zohre

      چرا نظر منو سانسور کردید، مگه غیر اینه که هندی ها از ما خوششون نمیاد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غلط کردن که خوششون نمیاد از کی تا حالا شلغم اومده جزء میوه ها

      • بدون نام

        اتفاقا هندی ها و پاکستانیا از ایرانیا خیلی خوششون میاد

    • بدون نام

      پر پشتي و زيبايي مو ارثي است

      پاسخ ها

      • مهتاب

        زهره خانم لطفا راجع به چیزی اطلاعات ندارید الکی حرف نزنید...

      • بدون نام

        دقیقا . این روغن و کوفت و زهر مارها هم همش حرفه
        لامصب همه اش ژنیتیکه

      • سارا

        درسته ارثیه ولی خب بالاخره عوامل محیطی هم توی بروز ژن ها تاثیر دارن

    • دلقک

      ریزش مو فقط ارثی هست ولاغیر!!!!

      پاسخ ها

      • مرضيه

        نميشه گف ريزش موها فقط مورثي در حال حاضر خيلي از جوونا مخصوصا آقايون ريزش دارن اصلا هم ارثي نيس

      • غزاله

        بله درسته که ژنتیک اثر داره ولی قاعده ی اصلی نیست عوامل محیطی هم تاثیر داره

    • بدون نام

      عالی بود

    • محمد

      همه این موارد میتونه تا حدی کمک کنه ولی ریزش مویی که ارثی باشه کاریش نمیشه کرد چون شخص این ژن رو به ارث برده وباعث شده که هورمون مردانه روی پیاز موهاش تاثیر بزراه و باعث ریزش بشه حتی داروهای شیمیای مثل ماینوکسیدیل و فیناستراید هم نمیتونن درمان قطی باشن فقط باعث میشن موها دیر یازود بریزن. بهترین راه اینکه از پوست و مو مواظبت کنید انواع ویتامینها به بدنتو برسه و تنهایتا هر وقت ریخت برید بکارید و اصلا گول تبلیغات این داروها و محلول ها رو نخورید .موفق باشید

      پاسخ ها

      • ازاده

        باش

    • فرهاد

      كاشتن هم كشكه بابافقط شانس داشته باشي كه اجدادت كچل نبوده باشن چون فقط ارثيه

    • shima

      be nazare man k kheily khob bod.

    • مهرناز

      آره خوب بود دستتون درد نکنه

    • اسی

      همش کشکه باورنکنید

    • fereshtrh

      من واقعا موندم چکار کنم؟
      جلو موهام خالی شده اونم بدجور
      خدا خودش کمک کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام میتونی جاهایی که کچل شده رو با کف سیر بشوری

    • آرزوفضل الهی

      اصلا چرا موبایدبریزد؟

    • zahra shokri

      سلام.
      1 استفاده از تخم مرغ (تخم مرغ را 30 دقه رو سرتان مالش دهید)
      2. اسفاده از رو غن نارگیل و روغن بادم تلخ
      3.استفده از حنا
      4 . یک قاشق سبوس برنج را در یک پیاله ماست هم بزنید و هر روز از این محلول استفده کنید.
      5. هفته ای یک بار سرتان را با ماست (2 قاشق)شستشو دهید.

      پاسخ ها

      • مهدیه

        منم از این روش ها استفاده کردم و جواب داد.من حنا و سدر و ماست و میزدم خیلی خوبه البته بیشتر برای خانوم ها

      • بدون نام

        خواهش دارم شعر نگو

      • Neloofarfayaz

        خیلی خوب است ولی یک راه حلی دیگه هم هست یه راه حلی که تخم مرغ وماست رو با هم مخلوط کنید و به سر بمالید و ۲ الی۳ ساعت بگذارید بماند روی سرتان واین مخلوط باعث نرم شدن مو می شود۰

    • ارتياش

      ريزش مو رو نميشه كاريش كرد من بوست سرم خشكه من از شامبوو بجه هاي ايتالي جونسون و تركي هم استفاده كردم با انكه لطيفن اما باز مو رو با فوليكول مياره بيرون و از هيد اند شولدرز هم استفاده كرم اما باز مورو با فوليكول مياره بيرون و مويي كه با فوليكول بياد بيرون دوباره رشد مجددي نخواهد داشت من از شامبو فوليكا ي ايراني هم استفاده كردم كه صد برابر مورو با فوليكول مياره بيرون و اين يعني كجلي و كم بشتي داييمي موبر دايميست كه درش از انوع كل غيره استفاده شده من فوليكول موهام خشك ميشه و اين روغن ها هم نمي تونن كاريش كنن

      پاسخ ها

      • سارا

        چرا پرت و پلا میگی؟ مگه فولیکول مو دیدنیه؟ اون ریشه موهاته که یه کم ضخیم تره در میاد میریزه. اگه این طوری بود که با ریزش هر دونه مو ، فولیکولش آسیب میدید که همه تو نوزادی کچل میشدن

      • پری

        امتحان کن ediverm شامپو

    • شیدا

      خوب بود موهای من ریزش نداره فقط یکم کم پشته میخوام پرپشت بشه نمیدونم چیکار کنم

    • بدون نام

      merc ♥

    • مزگان

      کاش منم هندی بودم روغن خرگوشک خیلی خوبه

    • ماریا

      مطالب شما کاملا صحیح هستند .ترکیبات گزنه .مریم گلی .یابونه و عصاره دم اسب معجزه گر
      می توان شامپوهای صددر صد ایرانی هم پیدا کرد که حاوی همه اینها باشه مثل سریتا که من همیشه استفاده میکنم و واقعا راضیم وریزش مو را برطرف می کنه .
      در ضمن زهره جان کی گفته هندی ها از ما بدشون میاد من چند تادوست هندی دارم .چنین نطری ندارند .

    • saina

      من روغن نارگیل امتحان کردم عالیه کلا موها رو اگه بهش نرسی موخوره میزنه و میریزه

    • بی بی کچل

      من مادربزرگم کچله یعنی منم کچل میشششششم؟

    • armani

      بابا این حرفا رو بیخیال

      چرا عکس آمیتا رو گذاشتین که دیگه همه میدونن کلاه گیسی میذاره و کچله رسما:d

      پاسخ ها

      • راضی

        کی گفته کچله برو دربارش تحقیق کن بعد بگو

    • ناشناس

      سلام.عزیزان راههایی که بالاگفته برای درمان قطعی نیس فقط ریزش مو رو به حداقل میرسونه به رویش مو کمک میکنه..یه جورپیشگیریه...واقعاخوب بودممنون

    • ناشناس

      سلام.عزیزان راههایی که بالاگفته برای درمان قطعی نیس فقط ریزش مو رو به حداقل میرسونه به رویش مو کمک میکنه..یه جورپیشگیریه...واقعاخوب بودممنون

    • اتوسا

      واقعا ممنون خیلی عالی بود

    • محمد

      تنهاراه مبارزه باکچلی کاشت موهستش واقعا عالیه موهای کلفت خواهین داشت من کاشتم واقعا معجزه هستش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی ادم میتونه از راه طبیعی از ریزش مو جلوگیری کنه چرا بره بکاره

      • بدون نام

        برای کسی که ارثی داره جلوگیری چی؟!

      • بدون نام

        ی عکس بده

    • تابان

      متن بالا كاملا درسته
      من از روغن زيتون استفاده كردم يك شب درميان روي پوست سر و نوك موهام ماساژ ميدم موهام قوي ريزش كم و براق شده و به شما هم توصيه ميكنم البته اگه حوصله داريد يك شب درميون بموهاتون چرب بشه

    • maryam

      ماشالا چقده دکتر داریم

    • مريم

      موهاي من پس ازصافي دايمي بيش از حد ريزش داره طوري كه 4ماه الان گذشته موهاي جلوم كچل شده وموهاي پشتم دقيقا نصف شده شامپو آلپسين آلماني با محلولش ميزنم اما همچنان ادامه داره.چكار كنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم بعد فر کردن کچل شدم
        خدا بگم باعث و بانیشو خفه کنه انشاالله

      • بدون نام

        در میا دوباره نگران نباش.من تجربه خالی شدن جلوی سر دارم

    • پرند

      من دوستم چند سال هند بود می گفتش اونا هیچی به موهاشون نمی زنن، ویژگی ژنی و آب و هوایی شونه. مثلا چینیا موهای لختی دارن یا چشای ریزی دارن.یا ایرانیا که چشاشون درشته. میشه گفت ایرانیا چی می خورن یا چه می کنن که چشاشون درشت شده؟؟!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا که همه ایرانیها چشمشون درشت نیست .بعد هم خاصیت هوای مرطوب و گرم باعث مجعد شدن موها میشه ولی اینکه خیلی از هندیها موهای صافی دارند بی ربط به این روغنهای قدیمی نیست

      • زن

        یکی از دلایل پرپشت بودن موهای هندیها اینه که همیشه به موهاشون روغن میزنن.دلیل دوم اینه که ارث پرپشتی مو رو دارن.دلیل سوم که خیلی مهمه استفاده زیاد از فلفل و ادویه های مختلف هستش.اونها خیلی ادویه تو غذاهاشون میریزن و این تاثیر زیادی در پرپشتی موی سر داره.بعدش هم غذاهاشون رو با نارگیل درست میکنن که خیلی تاثیر داره.خلاصه تغذیه اشون باعث شده که به طور ارثی موهاشون اینجوری بشه و از گیاهان بیشتر از گوشت استفاده میکنن

    • زهره کارگزار

      سلام دوستان ؛ خسته نباشید میگم بخاطر زحمتی که میکشین، مرسی
      *یا حق*

    • هانیه

      منم بانظرپرندجون موافقم

    • سمیرا

      ازتون تشکر میکنم

    • قلی

      عزیزان واجبی خیلی خوبه

    • hamed

      (من میگم شامپو رو بزار کنار و صابون 12گیاه حاج اسماعیل عطار بزنید)

    • شاپور

      دلم به حال خودمون میسوزه یعنی ما ایرانیهای بی سواد که غیرت ساختن یه دارویی رو نداریم که ازدست این طاسی راهت بشیم. پس کو این دانشمندان بی غیرت ایرانی برید خودکشی کنید

    • naziiiiiiiii

      سفیده تخم مرغ محلی رو ماساز بدید رو قسمتهای کم پشت.اب مو هم خوبه .روغن زیتونم خوبه.اگه مرتب انجام بدید کمتر موهاتون میریزه .

    • fati

      واقعا که این ایرانیا احمقا چرا نمی تونید از خودتون بهترا زیبا تر ببینید.یه موشت آدمای بی سوادا بی تجربی هستند.یه مشت احمقا اسمشونا گذاشتند دکتر که هیچی حالیشون نیستا فقد ادا دارند.

      پاسخ ها

      • سجاد

        شما از آمریکا اومدین؟!

      • بدون نام

        احمق تویی

    • مينا

      دوستان واسه داشتن موي سالم اول بايد تغذيه مناسب داشته باشيد.كم خوني يكي از عللشه.ورزش ورزش.چون خونرساني به سر رو تسهيل ميكنه كه ميتونه ريزش رو كاهش بده.

    • sahar

      پرپشتی مو ها ارثیه،اما این موارد هم برای جلوگیری از ریزش مو بی تاثیر نیست

    • آزیتا

      خوب بوددم هندیاگرم واقعا موهای فوق العاده ای دارن کاش هندبودم

    • rezai

      امید وارم که نتیجه بگیرم از خوندن مطالب سایت.اما به نظر من به طور کلی مصرف مواد شیمییایی باعث ریزش میشه .مهرک ها و مخدر ها بیشتر تاثیر دارند. به طور کلی زندگی ماشینی امروزی .غذایای کنسروی .غم و غصه و تنهایی و انزوا

    • asali

      برای خانوما پی آرپی جواب میده!!!!!!!!

    • محمدرضا

      سلام دوستان نازم، نکته های بالا بی تأثیر نیس، استفاده از اتوی مو و سشوار بسیار آسیب میرسونه.. ممنون! یاعلی.. برام دعاکنین..

    • پریسا

      تا حدودی بیشتر تاثیر نیست ممنون.

    • حسن کچل

      دستتون درد نکنه واقعا تاثیر داشت!!!

    • امیر

      1کلام ختم کلام ارثیه قد،مو،رنگ چشم،حتی طول عمرو.... ارثیه خودتونو اذیت نکنید.

    • فرناز

      به نظر من که خوب بود امیدوارم همینطور که میگین باشه

    • مهدیه

      یه چیزی من از مامان بزرگم روغن نارگیل گرفتم ولی خیلی بو میده .من مو های مشکی و براقی دارم و فکر می کنم موثره ماسک موی فولیکا هم خیلی خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من روغن زیتون زدم موهام بلند نشد

    • خزان

      روغن نارگیل واقعا موثره من امتحانم کردم حتی خیلی از افراد که میشناسم و موهای بلند و پر پشتی دارند از همین روغن استفاده میکنند توصیه میکنم از مطلب بهره بریداگه خواهان موی بلند هستید

    • بدون نام

      من موهایم کوتاه و اصلا بلند نمیشه ریزش خیلی. کمی داره به خاطر شامپو اکتیو با بوی انجیر چون جلوی ریزش رو میگیره ولی من گوشت خوار نیستم فکر کنم به خاطر همینه

    • صفدر

      سلام دوستان یه داروی ترکیبی هست که به همتون قول میدم که در ظرف 1 ماه نتیجه بگریندوتا ترکیب ورجود داره که باید دیدی کسی تحمل استفاده از اونو رو داره یا نه
      ترکیب جیش یا همون ادرار بچه ی پسر زیر 5 سال و روغن رزماری و زرده تخم مرغ این ترکیب رو به پوست سرتون بملین و ماساژ بدین. دوستان شما که همه راه ها رو رفتین این یه راه رو هم انجام بدین
      قول میدم در مدت زمان یک ماه جواب بگیرن
      دو تاثیر داره هم از ریزش جلوگیری میکنه و هم در قوی شدن پیاز مو و پر پشتی . در مدت زمان کوتاه یک ماهه جواب میگرن.لطفا اگر جواب گرفتین اینجا پیام بازرین که دوستان از صحت این دارو مطمئن بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره منم شنیدم میگن ادرار سگ بهتره خخخخخخخخخ

    • عاليه

      روغن نارگيل خيلى تاثير داره چندتا دوست بلوچ دارم موهاى پرپشت و بلند دارن ك از روغن نارگيل و املاح استفاده ميكنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله منم يك دختر پاكستاني ميشناختم كه مرتب روغن نارگيل استفاده ميكرد و موهاي خوبي هم داشت به من تم توصيه ميكرد ولي من حوصله نداشتم مرتب بزنم چون مو به مسايل ژنت هم وبط داره

      • هستی

        سلام میشه طرز استفاده از روغن نارگیل بگید اینکه هر چند وقت یکبار وچطور استفاده کنیم ?ممنون

    • سما

      من خودم ریزش موی شدید دارم‌.حجم موهام یک سوم شده متاسفانه چون قلبم مشکل داره اجازه استفاده از خیلی شامپوها و روغنها و محلولها رو برای مو ندارم‌.اما قبلنا رزماری دکتر داد زدم و شامپو هداندشولدر و روغن کرچک بینهایت خوب بود.کامل جلو ریزشو گرفت.اما چند وقت بعد عوارضش رو قلبم اومد و مجبور شدم بذارم کنار.اینو نوشتم واسه اونا که قلبشون مشکل نداره میتونن بهره ببرن.توروخدا واسه منم دعا کنین...

    • فرانک

      به نظر من هندیا از روغن مار استفاده میکنن چون روغن مار برای ریزش مو خیلی تاثیر داره پرپشتم میکنه درضمن زینک پلاس ویتامین cاستفاده کنید واقعا معجزه میکنه من دیگه ریزش مو ندارم و موهام پرپشت تر شده

    • بدون نام

      تخمع مرغ خوبه روغن هم بد نیست اما حتا بدرد نمیخوره

    • بدون نام

      ریزش مو هم عامل ارثیه هم تغذیه
      اگه عامل ارثی باشه که شما نمیتونین کاری بکنین ولی با مراقبت شاید بهتر شد
      عامل تغذیه ای هم باید مرتب از قرص های آهن برا دخترایی که کم خونی دارن ویه رژیم مناسب واستفاده از داروهای گیاهی ویه سری مراقبت که خیلی تاثیر داره
      چرا افراد مشهور موهای به ظاهر خوبی دارن واونا همیشه در حال رنگ کردن مو هستند وهزار جور مدل مو وفلان بخاطر استفاده از مواد طبیعی ومراقبت زیاده
      شما که هزار جور رنگ وتافت وژل میزنی ومراقبت نمیکنی از موهات نباید انتظار داشته باشی که موهات نریزه واین واسه خانوما آقایون که کلا تاسی دارن وزمینه ی ارثی

    • سحر

      واقعا همش دروغه

    • میلاد

      داداش سرباغیرت مونگه نمیداره کچلی روول کن بروودنبال پول اونوقت همه دورت میگردن افتاداصلامودوست داری اقابذاربریزه پول داشته باشی میکارن ازموهای جومونگ هم پرپشت ترچه برسه به موهای هندی خودتونواذیت نکنین الان پول مهمه مگه کچل ادم نیس من موهام پرپشته هفته ای۳۰تومن خرجشه راضیم بریزه

    • یعقوب

      من کچل بودم ولی الان موهای خوشکلی دارم ولی شرمنده اجازه گفتن ندارم ولی کچلها امیدوار باشند ارثی نیست همین مشکل.............

    • وحيد

      اول بايد بري پيش يه دكتر حسابي كه علتشو مشخص كنه كه كمبود مواد معدنيه يا هورموني يا قارچي بعد درمان مناسب شروع شه

      پاسخ ها

      • هری پاتر

        کاملا موافقم بعضی هاسرشون قارچ داره

    • amirhossin

      سلام خسته نباشید . میخوام روغن بادام تلخو بگیر روزی یک دفعه به سرم بزنم چطوری به نظر شما خوبه

      پاسخ ها

      • مرضیه

        روغن بادام تلخ روغن کرچک و روغن زیتون و روغن فندق و روغن رزماری عالی هست

    • مرضیه

      بیشتر به کمبود تغذیه برمیگرده ، چون من از وقتی لاغر شدم ریزش مو زیاد پیدا کردم

    • هانیه

      سلام.جالب بود.
      بعضیاتون خیلی بامزه بودید.ههههههههه

    • بدون نام

      چرا همه ما ادمها اینقدر بد بین به همه چی نگاه میکنیم

    • بدون نام

      سلام دوستان بنظرم بهترین راه حل بیخیالی اگ قرار به ریختن باش میریض فقط حرس خوردن باعث میش زودتر بریض بابا مگ چندسال ادم زندگی میکنه بیخیال ،ارامش یهترین چیز

    • ناشناس

      من هروقت ریزش داشتم بادکتررفتن بهتریا حتی متوقف شده ولی مشکلم اینکه موهام کمپشت ونازکه چندبار تیغ
      زدم ولی موهام پرپشت نمیشه کم پشتیش طوری هست که ادم ناراحت میشه
      پدرومادرمم جوونی هاشون پرپشت بوده بیست سالمه
      به نظرمن مشکل از استرس و خورد وخوراک و مشکلات امروزیه شاید بی خیالی درمانش باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شادی باعث ترشح هورمون و پرپشتی مو میشود

    • منا

      به نظرمن کمبود ویتامین و اعصاب و روان عامل اصلی ریزش مو هستن، دکترا هم کاری از دستشون بر نمیاد خودتون یه فکری بکنید.

    • زهرا

      Iمن پدر مادرم موهاي خيلي پرپشتي دارن وتوخونوادمون اصلا ريزش مو نداريم ولي من مدتي که جلوي موهام کم شده ايا درمان ميشه.

    • بدون نام

      همش الکیه

    • صابر

      هیچ روغنی تا الان واسه ریزش مو خوب نبوده

    • مریم

      سلام یه سوال
      سرکه سیب رو همین طوری به موها بزنیم موها آسیب نمیبینن؟
      پوست سر چطور؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه خیلی هم خوبه فقط با هاش نخواب و بشورش

      • امید

        حداکثر 10 دقیقه قبل از حمام بزنید برای کاهش چربی سر میتونه مفید باشه.بیشتر از اون شنیدم که به ریشه مو آسیب میزنه.

    • سمیرا

      با سلام به همه دوستان.چرا اینقدر این هندی ها را میزنید توی سرما؟؟اعتماد به نفستان کجا رفته ؟؟ از ایرانی جماعت بانمکتر هیچ جا ندیدم.توی فیلمها آدمای دهه چهل و پنجاه و شصت را نگاه کنید ماشاا.. چقدر مو روی سرشون بود . توی راهپیمایی هاو...اونوقت میگید همش ارثیه.مگه این آدما آریایی نبودن؟اونا خیلی آدمای امیدواری بودن و هوا و غذای سالمی هم داشتن .حالا ما ناامیدیم .غذای آماده و غیر سالم مصرف میکنیم و همش دود تنفس میکنیم .آیا اینها کافی نیست؟؟من کسی را میشناسم که همه اجدادش پرپشت بودن اما اون الان ریزش شدید مو داره .دکترای ما گفتن ارثیه اما همشون بی سوادند.وقتی نمیدونند میگن ارثیه.ما ایرانیها قیافمون بینظیره اما سبک زندگی درستی نداریم.

      پاسخ ها

      • مریم

        موافقم هندیا خ زشتن.فقط موهاشون پره.ایرانیا هوشکلن بعضیاشونم مث ما ریزش مو دارن که به نظر من فقط از محیط منشا میگیره.دود و سیگاروغذاهای نامناسب میتونه باعثش باشه

    • ناشناس

      سلام ميگن هنديها روغن مار به موهاشون ميزنند

    • گوش کن

      اونایی که هی ارثی ارثی دراوردن گوش کنن اولا فک میکنی اجداد ما چجوری کچل سدن خوب اونا هم میشه گفت مواظبش نبودن دیگه پس اگه مراقب موهامون باشیم«مث ورزشکارای ملی»ما هم کمتر و دیر تر ممکنه کچل بشیم این رویه اگه ادامه پیدا کنه به نظرم کم کم ژن اصلاح میشه اونوقت دیگه هم خودمون به یه نوایی رسیددیم هم نوادگانمون...در کل تغذیه، نداشتن استرس،ورزش به طور حرفه ای

    • احسان

      سلام،همون طور که بعضی ازدوستان گفتند،فقط بایدبیخیال باشیم

    • Soheila

      سلام.من به خاطر اینکه موهام خیلی فر هست مجبورم برای صاف کردنش مدام از سشوار با حرارت بالا استفاده کنم که این موضوع باعث ریزش شدید موهام شده.میخوام بدونم کدوم روغن رو به موهام بزنم قبل از سشوار که محافظ موباشه و اثرات بد سشوار رو به حداقل برسونه و بوی نامطبوعی هم نداشته باشه؟؟؟؟

    • فردین

      هرکی اطلاع نداره خواهشا حرفم نزنه

    • بدون نام

      بیمارستان رازی خیلی خوبه من جواب گرفتم

    • ایرن

      سلام دوستان اینقد تنبل نباشید تمام روشهای گفته شده در بالا موثر هست در روند کاهش ریزش مو به شرطی که صبرو حوصله داشته باشید و مرتب مراقبت کنید از موهایتان در ضمن کتیرا خیلی خیلی در رشد مو تاثیر داره .به نظظظظظظظظظر خودم کتیرا معرکه هست ..موفق باشید

    • roz

      آیا واقعا ماینوکسیدیل برای رشد و پرپشتی مو مؤثره؟

      پاسخ ها

      • مریم

        من استفاده کردم بعد از اینکه ولش میکنی موهات دوبرابر میریزه

    • بدون نام

      واقعا هندها رو دوست دارم و چیزهایی خیلی خوب و مفید استفاده میکنند

    • سمانه

      بچه ها چرا بحث میکنید...
      منم با نظر کسایی که میگن این چیزا زیاد تاثیر نداره موافقم مثلا من موهام حجمش همیشه متوسط رو به پره...
      وقتی کرم مو و ویتامینه و اینا نزنم هم همین قده...زینک و اسید فولیک و آهنم میخورم همین قده...به نظر منم بیشتر ژنتیکه بعدشم از پوست سر خیلی کم جواب میگیرید پس ماسک و روغن و فلان و چلان خیلی کم جواب میده چون از پوست سر چیزی زیاد جذب نمیشه...بازم این تجربه ی من بود...خود دانید!

    • بدون نام

      سلام دوستان استرس و کم.خونی فقر کمبود آهن استراحت نکردن فکر و اعصاب همه اینها باعث ریختن مو میشه ورزش خالی کردن افکار از اتفاقهای روزمره کمک می کنه گردش خون منظم تر شه خون به موی رگها برسه مصرف قرص آهن و اسفناج و ورزش و لاغر شدن از راه درست تغذیه خوب همه کمک می کنه پیشگیری بشه از عامل ریختن موها پس به خودتون و بدنتون اهمیت بدید و تلاش کنید

    • مهرابی

      بابا اصلا به دایی ربت ندار چی چی داری برای خودت می نویسی

    • سمیرا

      سلام روغن نارگیل دروغ نیس واقعامعجزه میکنه یکیو میشناسم که کچل شده بود یه قسمت از سرش با روغن نارگیل دوباره موهاش در اومد

    • مهدیه

      دوستان اگه از بچگی و مدام این کارهارو انجام بدیم واقعا موهامون زیبا و پرپشت و بلند خواهد بود.پوست و مو وکلا هر بیماری ای باید پیشگیری بشن در این صورت همه ی این توضیحات واقعی خواهد بود

    • فرزانه

      بچه ها تورو خدا دعوا نکنین و حرص نخورین بخدا کچلتر میشین
      از ما گفتن بود^-^
      خوشبحال خودم که موام پر پشته!

    • محسن

      چي بگم والله منم موهام داره ميريزه 24سالمه اصلا روحيه ندارم چنتا دکترم رفتم چنتا محلولو قرص دادن ولي بازم ريزش دارم حيف..به نظرمن 70-80درصدزيبايي انسان به موهاش برميگرده.ديگه داره اعصابم خراب ميشه..

    • آزاده

      عزيزان هندي ها دارويي گياهي به نام كندش دارند كه اينقدر معجزه ميكنه كه به مثل ميگن اگر كف دست بمالي مو در مياد.

    • بدون نام

      به نظرمن تاجایی که میتونیم بایدازداروهایه گیاهی استفاده کنیم

    • حمید

      تا 90درصد ریزش مو قابل درمانه هر کی خواست ایمیل بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چجوری؟

    • مهتاب

      من که موهاگ موج دار ه فوق العاده پر پشته یعنی بعضی اوقات انقد زیاد خسته میشم

    • Ali

      سلام. از بین روغن زیتون وروغن بادام وروغن نارگیل کدومش بهتره؟؟؟؟
      با تشکر

    • فاطمه

      دوستان یکی از فامیلای ما محلول ماینوکسیدل مصرف کرد کلی مو دراورد
      ب طوری که وقتی محلولو مصرف میکرد یکم میرهت روپیشونیش و گوشه صورتش اونجاهام مو در اومده بودفقط نباید تنبلی کنید و سر وقت بزنید
      دارو خونه عا دارن

    • mahan

      دوستان ریزش مو ارثی هس و از خانواده مادر بیشتر ب ارث میرسه فقط با بعضی درمان ها میتونین ریزش رو کمتر کنین ولی کامل برطرف نمیشه توصیه میکنم اصلا از روغن استفاده نکنین چون مو هر چی بیشتر چرب باشه بیشتر میریزه در کنار درمان تون از قرص ویتامین گروه ب استفاده کنین

      پاسخ ها

      • مریم

        خب من مامانم موهاش خ پرپشته هم چنین دایی هام.بابامم جوونیاش موهاش عالی بود اما الان طاس شده اما خودم خ ریزش مو دارم

    • بدون نام

      اکو فان بخورید

    • بدون نام

      به نظر منم مطالبشون خوب بود امتحان کردن ضرر نداره چون همش گیاهی چیز شیمیایی نداره

    • مصطفی

      گیاه دم اسبی و روغن کنجد را بگیرید و روغن آن را به جای مورد نظر بمالید

    • ندا

      من موهای پر پشتی دارم لی خوشم نمیاد و میخوام کم پشت کنم

    • ریحانه

      من طلاق که گرفتم کلی موهام ریختو کم پشت شد ولی سریع با این روش هندی ها به موهام کلی رسیدم الان الحمدالله موهای خیلی خوبی دارم شیش ماه از دوره ی درمونم میگذره ولی واقعا نتیجه گرفتم و راضیم ، هندی ها خیلی باهوشن چون رگ آریایی دارن

    • بدون نام

      قرص اهن بخوريد و در ضمن ترشيجات وليمو باعث ريزش ميشه

    • مریم

      اره این چیزا کشکه چون اینجا خانما از رنگ موهای شیمیایی باید استفاده کنند جزو واجباته خب معلومه هرچقدر هم درمان کنند چون اثرات شیمیایش باقی مونده به هیچ وجه خوب نمیشه

    • بدون نام

      بابا جان یک چیز ی بگین درست باشد دوستان روغن کرچک استفاده کنید عالی

    • سارا

      چون اکثر بازیگران فیلم های بالیوودی کلاه مویی و اکستنشن استفاده می کنند من یه مدت هند زندگی کردم اتفاقا اکثرشون به خاطر اب لوله کشی شون که فقط اب اقیانوسه که بهش کلر زدن! موهای کم پشتی دارن هر کی هم که اونجا میره به شدت ریزش مو و مو خوره پیدا می کنه, زن کچل هم اونجا زیاد دیدم!!!

    • دریا

      وراثت تاثیر داره اما مهم ترین چیز سبک زندگی و غذایی است که میخوریم،ایرانیای 30ساله پیش کچل نبودن اما بچه های اونا یا حتی خودشون هم الان کچلن

    • گلی

      منم موهای خیلی کم پشتی دارم ..بچه که بودم خیلی پر بود .نمی دونم علتش چیه ولی تصمیم دارم این روغنها رو استفاده کنم .

    • رضا

      درسته چاره ای نییست باید صبر داشت

    • Melisa

      خیلی ممنون ازراهنماییتون فقط امیدوارم جواب بده

    • منا

      واقعا عاااااالی بود

    • مهدی

      کم خوابی یکی از علل اصلی ریزش مو ، غذاهای نامناسب هم علت دیگر ، کم آبی بدن یه علت دیگشه

    • بدون نام

      سلام درسته که عوامل ژنتیکی تاثیر بسزایی دارن ولی عوامل محیطی هم بی تاثیر نیستن کشور ما از پیشتازان طب سنتی بوده وهمچنان هم هست اکثر کسایی که به نتیجه نمیرسن بخاطر اینه که میخوان خیلی زود نتیجه بگیرن ولی این اشتباهه چون حتی داروهای شیمیایی هم طول درمان داره ودیگه اینکه امکان نداره بیتاثیر باشه روغن مالی وحنا

    • بدون نام

      ما23 جفت کروموزوم داریم.
      22جفت آن راکروموزوم های پیکری( اتوزومی یا غیرجنسی) می گویند که هردو زن و مرد آنها را در سلولهای خود دارند.و صفتهایی را که از بیان آنها به وجود می آید، صفات اتوزومی میگویند؛
      و 1 جفت آن را کروموزم های جنسی گویند،و صفاتی راهم که از بیان(تولید محصول از روی آنها)آن به وجود می آید صفات وابسته به جنس گویند.
      ژن مربوط به طاسی برروی یکی از کروموزوم های اتوزومی قرار دارد، پس در هردو زن و مرد نیز وجود دارد.اما چرا مردان بیشتر دچار طاسی می شوند؟
      این ژنها متاثر از جنس اند، یعنی تحت تاثیر هورمونهای متفاوت قرار میگیرند و نتایج متفاوتی را خواهند داشت.
      اگر طاسی را با آلل (ژن) a و حالت طبیعی را باآلل A نشان دهیم پس :
      در زنها : AA طبیعی ، Aa طبیعی و aa طاس خواهد بود.
      در مردها: AA طبیعی ، Aa طاس و aa هم طاس خواهد بود.
      چون A در زنان غالب است.
      غالبیت آللها( در فرم ناخالص Aa ) در زنان و مردان متفاوت است و محصولات حاصل از بیان آنها تحت تاثیر هورمونهای متفاوت در دوجنس قرار میگیرد.
      موارد گفته شده درسایت کمک میکند که ریزش کمتر و زمان کم پشت شدن و ریزش را به تاخیر بیاندازد.و خانم ها با روشهای ذکر شده نتیجه بهتری می بینند.

      بهترین راه،مراجعه به یک پزشک خوب ، ترجیحا متخصص طب سنتی است. تا با پیداکردن علت ریزش و کم پشتی کمکی بکند.
      دو ماه بعد از هر بار استرس مثلا کنکور و... شوکی که به فولیکول موها وارد شده، باعث ریزش مو میشود.که در طی زمان مجددا رویش ایجاد میشود.
      حرص نخوردن ، جلوگیری از یبوست مزاج، ورزش کردن، پرهیز از غذاهای مضر و نامناسب با مزاج، استفاده از میوه ها سبزیجات ، ماساژ سر با روغنهایی باطبع گرم مثل سیاه دانه و... کمک کننده است .
      ماساژ سر خیلی موثره دورش میتونه 4 تا 6 ماه باشه.
      درحال حاضر در طب نوین کاشت مو به آقایان پیشنها می شود.

    • امید

      برای افرادی که آزمایش میدن و هیچ مشکلی از جمله مشکلات هرمونی و فقر آهن ندارن:
      1-امید(توکل بر خدا و قدرت خدا)
      2-صبحها زود از خواب بیدار شدن
      3-پیاده روی روزانه و مصرف زیاد آب
      4-مصرف شربت ب کمپلکس
      5-استفاده از یک روش درمانی غیر شیمیایی(هر کس بر اساس تجربه موثرترین رو باید پیدا کنه) به طور پیوسته حداقل تا یکسال

      علت اینکه اکثر افراد نتیجه نمیگیرن اینه که یه مدت کوتاه کاری رو انجام میدن و بعد رهاش میکنن.

    • بهار

      من ازروغن ناركيل استفاده ميكنم ي روز درميون واقعا تاثيرشو هم ديدم

    • سحر

      من حنای بی رنگ و باماست قاطی میکنم هفته ای دوباراستفاده میکنم فوق العادس ازموخوره وخشکی وریزش جلوگیری میکنه

    • مارگریت

      دوستای نازنینم مطالبتونوخوندم ونظراتوعقایدتون برام جالب بود،استرس،کم خونی،تغذیه نامناسب،استفاده از شامپوهای اسیدی وقلیایی وغیره.... باعث ریزش مومیشن

    • بدون نام

      جان عزیزت جواب میده من خیلی افسرده ام موهام خیلی کمه و خیلی طول میکشه تا بلند شه ؟دارم دق میکنم برام دعا کنید

    • بدون نام

      دوستان اگرمیخواهیدموهایتان ریزش نکند ازپودرلباسشویی دستی استفاده کنید واگرموی خشک دارید ازصابون زیتون استفاده کنید شامپوهرچه وبا هرمارکی باشد قاتل مواست وخود شامپوریشه مورانازک خراب میکند

    • معصومه

      روغن فندق هم تاثیر داره یا فقط روغن زیتون خوبه؟

    • گلناز

      سلام دوستان اينكه هنديا موهاي پرپشتي دارن ذاتيه و بر ميگرده به اب وهواشون،مهمترين عامل ريزش و مو و كم پشتي ارثيه درسته ولي فكر كنم با رعايت بغضي نكات بشه از اون جلو گيري كرد

    • anista

      اصلا اینکه بگیم هندیا چیکار میکنن یا نمیکنن مسخرس. مگه میشه همشون بیان یه کارو بکنن و مث هم پر پشت بشه موهاشون .هر ادم عاقلی میفهمه مراقبت خوبه اما اکثر چیزا به ژنتیک مربوطه.اینطور نیست؟

    • نسیبه فرقانی

      البته ویتامین Eخیلی خوبه مخصوصا واسه پوست ک میزنم انگار پوست نوزادو دارم درحالی ک قبلا اینجور نبودم ویتامین Aهم عالیه برای ضد چروک و جوانی پوست عالیه و توصیه میکنم کپسولشو هرشب قبل خواب بعلاوه چون میزنم ب ابرو و مژه هام و رشدش خوبه و پور شده پس لابد برای موهم خوبه....به هرحال ولی درکل ارثیه پرپشتی و کم پشتی هرچند ک ب مراقبتم بستگی داره مخصوصا دخترا تو سن بلوغ واقعا موهاشون شروع ب ریزش میکنه اگه ادم اگاه باشه میتونه بایه دکتر رفتنی با دوره درمان ویتامین ها یا سیستین B6 جلوگیری کنه تاحدی .....

    • ناشناس

      سلام دوستان.
      به نظر من عوامل محیطی وخودباختگی تاثیر به سزایی در ریزش مو داره ،خودمون وباورداشته باشیم
      الان هرچی هستی خداروشکر کن ازتوبدتراش شایدحسرت توبودن رودارن.

    • امینه

      سلام .روغن سیاه دانه عالیه

    • بدون نام

      توصیه می کنم اونایی که کچل هستن بچه دار نشن که فردا بچه هاشونم به مشکل نخورن ، تنها کاری که از دستتون بر میاد همینه

    • حسین

      از سیب زمینی رنده شده وپیاز رنده شد و روغن زیتون استفاده کنید برای کچلی وریزش مو خوبه هر کدوم شو یک ساعت بزارید روی سر بمونه و روغن زیتون شب موقع خواب بزنید

    • shamim

      هندی ها بخاطر استفاده ی مداوم از هنا موهایه درخشان و پرپشت و خوش رنگی دارند اگر یکم به فیلمهای هندی با دقت نگاه کنید از رنگ مو اقایون و خانوماشون به صحت حرف من پی میبرید و مطمعن میشید

    • ffdd

      با سلام
      در سایت های خارجی از دارویی نام برده شده که در سال 2017 یا 2018 توسط دانشمندان ژاپنی به بازار میاد برای ریزش مو ارثی.قضیه چیه.؟سازندشم برنده جایزه نوبل شده

    • مریم

      ای کاش میشد موهای پرپشتی داشته باشم.واقن زیبایی آدم ب مواشه تنهادغدغه زندگیم شده موام.وسط سرم وجلوی سرم کم پشته سفییدی پوست سرم پیداس خیلی گناه دارم همش23سالمه خدااااااااااایااااا

    • مهران

      من 5ساله ریزش موگرفتم همش هم تقصیر خودم بود ما خانوادگی موهای پرپشتی داریم ولی من به خاطر مصرف قرص های بدن سازی که اصلا درست مصرف نکردم بعد از قطع قرص سرم شروع به جوش زدن کرد وهمزمان با جوشها موهام میریزه .کسی اینجوری شده ؟

    • بدون نام

      با سلام خدمت شما عزیزان . ریزش مو یک دغدغه بزرگ برای همه اقایان وحتی خانوم هاست.اگر شما خیلی سریع درمان بشید ریزش مو مهار میشه. اول باید ببینیم که نوع ریزش ارثی هست یا غیر ارثی بعد از این درمان با دارو ورژیم غذایی مناسب را شروع کنیم. شما بعد از دو تا سه ماه شاهد رشت موهای ریخته شده وپرپشتی مو میشوید فقط یادتان باشد این برای افرادی هست که کاملا موهاشون نریخته یعنی کم پشت شده .کافیه برای شروع درمان اینجا پیام بزارید تا ادرس ایمیل بدم ومشکل خودتونو بگید من از توی ایمیل تشخیص میدم که نوع ریزش چی هست وداروهایی که باید از دارو خانه بگیرید را برایتان مینویسم هزینه هم بعداز درمان ورضایت پرداخت میشه با تشکر

      پاسخ ها

      • حامد

        من راههای زیادی رو امتحان کردم و به هیچکس حتی دکترها اعتماد ندارم چون شما نوشتید که هزینه بعداز
        درمان ورضایت پرداخت میشه لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر

      • Hamed

        من راههای زیادی رو امتحان کردم و جواب نگرقتم و به دکترها اعم از سنتی و جدید اعتماد ندارم چون شما نوشتید هزینه بعد از درمان و رضایت پرداخت میشه بهتون اعتماد کردم لطفا مرا راهنمایی کنید در کامنت قبلی که برای شما گذاشتم یادم رفت آدرس ایمیل بهتون بدم با تشکر

      • زهراشیری

        از زمانی که موهام دکلره کردم از ریشه میریزه موهام خیلی لخت و نرمه و اینکه الان خیلییییی کم پشت شده توروخدا کمکم کنید خیلی ناراحتم

    • فريده

      مرسى

    • رامین

      من 37 سالمه و از ده سال پیش موهام شروع به ریختن کرده، ولی با ماساژ کمی جلوی ریزشو گرفتم،راهنمایی کنید چکار کنم پرپشت شه.

    • صابر

      همش چرته

    • misha

      من همش 18 سالمه ولی موهام به شدت ریزش دارن جلو موهام کاملا کم پشت شده همه این روغنا و زرده تخم مرغ و پیاز و کوفت زهرمارم امتحان کردم هیچکدوم جواب نمیده باید بسوزیم و بسازیم

    • ارام

      سلام بچه ها یه تکنیک جدید هست به نام ای اف تی اونم امتحان کنید

    • سوگل

      من موهایم نمی ریزه اما کم پشته و رشد نمی کنه چه شامپویی بزنم؟چه چیزایی بخورم پر پشت بشه؟

    • حسین

      اقا این هندیا اکثرشون دارن ازگشنگی میمیرن ..... این مواد غذایی که شما اراءه دادین رو چطوری مردم هند با این اوضاع احوال خوردن...خجالت بکشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارثی خانوم موندارین فکر نکید بقیه ندارن

    • مصطفی

      به نظر من ریزش مو را تا حدودی میتوان پیشگیری کرد.از طریق تغذیه مناسب و منظم.بهداشت و استفاده از روغن گیاهی نارگیل جهت ماساژ.ان هم هفته ای یک بار اخر شب موقع خواب به سر مالیده ماساژداده بعد تا صبح رو بماند.صبح استحمام شود.این عمل منظم هفتگی انجام شود حتما.

    • حمید

      سلام من ۳۲سالمه نزدیک به هفت هشت ساله موهام میریزه قبلا شوره هم میزد که ازدوسال پیش از شامپو آلپسین استفاده میکنم فقط جلوی شوره سر ویه مقدارم جلو ریزش رو گرفته الان ده روزه از کپسول فارماتیون هم استفاده میکنم که موهام دراومده وبهتر شدن

    • دلنيا

      سلام من موهاي پري دارم ولي در روز ٨٠ تا ٩٠ تا از موهام ميريزه به نظرتون ريزش مو دارم؟؟؟؟تو رو خدا كمكم كنين نگرانم

    • بتول

      سلام فقط از نظر من ژل وسط الوئورا خیلی خوبه برا رشد مو من امتحان کردم

    • شیما

      ببینید بنظر من همه ریزش موها نود درصد به عوامل و مشکلات درونی ما بستگی داره.بخصوص .بخصوص یبوست بدجور باعث ریزش مو میشه باور کنید هیچی به اندازه یبوست تاثیر مخرب نمیذاره .بعد اون کم کاری تیروئید و همچنین کیست و مشکلات هورمونی ...

    • علی

      ورزش کنید غذای سالم بخورید سوخت ساز بدن زیاد میشه مو دوباره رشد میکنه فرق ما با قدیمیها فقط در تغذیه و تحرکه

    • پریسا

      منم جلوی موهام به شدت ریخته مقصرم خودمم چون از سشوار برای حالت دادنشون استفاده کردم..رنگ موی ارزان پادینا وارکیا وچندتا مارک دیگه استفاده کردم استرس زیاد داشتم..همش اثر داره
      تغذیه خوب
      ارامش خیال
      استفاده شامپوی مناسب سر
      استفاده کتیرا بجای ژل
      استفاده رنگ طبیعی به داشتن موی سالم کمک میکنه
      که ....متاسفانه من تازه فهمیدم

    • هانی

      من قبول ندارم که اگه ارثی باشه ادم بشینه و هیچ تلاشی نکنه
      من برادرم صد در صد ارث برده بود ریزش مو رو و کچلی رو ولی از همون کودکی شروع به جلوگیری کرد و اگر تا ۳۰سالگی موهاش نریزه دیگه هرگز نمیریزه و کچل نمیشه و الان هم ۲۶سالشه و یازده ساله که داره جلوگیری میکنه و موفق شده

    • اژدر..

      همه راهکارهایی ک گفتینو کردم ولی نشد ک نشد
      مو یعنی بدبختی
      اخ هنوز زنم نگرفتیم و کچل شدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غصه نخور از قدیم می گن : کچل ها خوش شانس هستند

    • رضا

      واقعا مفید بود!حیف که ما حال نداریم که انجام بدیم حتی اگر کچل بشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ‌‌چرا؟

      • بدون نام

        ‌‌‌‌‌‌‌‌‌کاش‌دردامونم‌درمان‌داشت‌مثل‌موهامون

    • دنیا

      تمام پیامها رو از اول خوندم همه به یه نحوی درست میگید، من خودم موهای پر پشت و قشنگی داشتم ولی یه چندسالی بود که فکرو خیال مشکلات و غصه زیاد داشتم و هر غذایی دم دستم بود میخوردم، خوابم کم شده بود مجبور بودم خیلی کار کنم،به مرور زمان ریزش شدید پیدا کردم موهام همش ریخت کف سرم از دور برق میزد،بعد که دیدم چه بلایی سر موهام اومده شامپو گرون خریدم ولی اثر نکرد،بعد فهمیدم کم خون هم هستم، بریده بودم،دیگه کار نکردم نشستم تو خونه،ولی هنوز غصه و ناراحتی زیاد دارم،قرص آهن میخورم،سروقتمم میخوابم،الان ریزش موهام کمتر شده، به این نتیجه رسیدم که استرس و فکر زیاد، غذاهای نامناسب و ناسالم که هیچ ارزش غذایی ندارن، و کم خونی،خواب کم مشکل کلی همه ما ایرانیا شده،از بس دنبال پول هستیم خودمونو فراموش کردیم از بس غصه میخوریم مشکلات زندگی و خانوادگی داریم داغون شدیم اینها همش تقصیر این مملکتیه که باید برای زندگی کردن از سلامتیت بگذری،روش زندگیامون عوض شده قدیم کی بی مو بود چون سالم زندگی میکردن، مشکلاتمونو باید ریشه یابی کنیم بعد یکی حلشون کنیم اونم اگه بشه،اینو بمال اونو نمال فایده نداره،اصلو حل کنیم بقیش حله،زندگیمون سالم نیست مطمئن باشیم که خودمون و بدنمونم سالم نمیمونه همینطور که سالم نیستیم، دعا میکنم خدا کمکمتون کنه که از پس تمام زندگیتون بر بیاد،جیبتون پر پول و حالتون خوب باشه،و مهمتر از همه غذای سالم بخورید....از زندگیتون لذت ببرید،یاعلی

    • پریا

      من همه کاری کردم از این روشهای خونگی تا پیش دکتر متخصص ک ب سرش قسم میخوردن فایده نداره ک نداره

    • بدون نام

      من با نظر دنیا خانم موافقم خیلی خوب گفتی عزیزم

    • فاروق

      باسلام به دوستان هرکسی تجربشو گفت خوب یا بد و کلی نظر داد نمیشه کلی نظر داد بعضی دارو ها واقعا رو بعضیا تاثیر دارد
      اب وهوا خورد وخوراک همچنین
      منم موهام خیلی پرپشت بود از زمانی که امدیم شیراز ساکن شدیم کم کم داره کم پشت میشه
      البته موهای بابا بزرگم وبابا ووو. همشون از موهای من پرپشت تره چون اونا تو بلوچستان هستن

    • بدون نام

      من ازسن ۱۷ سالگی موهام میریزه واقعا هم ارثی است وهم به نوع اینکه چطوزمراقب موهامون باشیم کاری که من اهمیت ندادم ازهر شامپو باهر برندی استفاده کردم درحال حاضر باتاید موهامو میشورم تقریبا راضیم

    • بدون نام

      دنیا خانم نظرت واقعا خوب بود

    • دریا

      سلام روغن کرچک و زیتون خیلی عالیه

    • دلارام

      میدونید از هرچی هندی حالم بهم می خوره

    • دلارام

      میدونید از هرچی هندی حالم بهم می خوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدحسودیت میشه

    • در

      من موهام فر هست دوكتور رفتم تسير نكرد ميخوام يه موها خوب وپر پشت دلشته باشم وكوتا هست بلند نميشه چي كنم لطفن كمكم كنم

    • غزل

      برای سلامت کامل کتاب شفای زندگی رو بخونید بسیار عالی هست قیمتش هم به نسبت تاثیری که رو زندگیتون میذاره خوبه 2 ماه پیش 22 تومان بود البته مطالب این سایت هم خوب بود

    • بینام

      همش چرته

      پاسخ ها

      • دانیال

        تقریبا چهار و پنج تا کشاورز پاکستانی داشتیم خدایی هر شب ثبل خواب اینا به موهاشون روغن میزدن یعنی وقتی از سرکار میومدن قبل خواب تا روغن میزدن نمیخوابیدن و واقعا موهاشون بینظیر بود

    • بدون نام

      نمی دونم بخدا چیکار کنم چهار ماهه این جوریم تکه ای موهام ریخته بیست ساله وزنم خیلی حالم بده

    • بهناز

      واااااای چخبره اینجا من به خودم امیدوارشدم ولی خومن کلا موهام پرپشته فقط کناره های پیشانیم یکم کم شده واونم علتش اینه که موهامو میکشم خیلی یعنی روغن بزنم خوب میشه؟؟؟؟وای بعضیاتون چقدرباحالین خخخخ من اصلا کامنتا راخوندم مشکلم فراموش کردم

    • محمدی

      انجام امورات دعانویسی طلسمات طالع بینی و سرکتاب بخت گشایی احضارات موکل سفلی و علیا بازگشت معشوق طلسم محبت و بررسی جفت بودن ستاره زوجین از طریق علم نجوم و بررسی زایچه ی نجومی تمام افراد و غیره...
      استاد محمدی 09367346821

    • نوشا

      خوش به حالشون موهاشون بلنده

    • arshavin

      منو این همه خوشبختی محاله محاله خخخخخ
      دوستان دارم کچل میشم ،غصه نخورید بعد یه مدت عادی میشه براتون ،موفق باشید،دوستتون دارم

    • دانیال

      سلام دوستان من بلوچم طرف ما هرکی از این روغن نارگیل و بادام و... استفاده کرده موهاشون عالیه واقعا تاثیر داره فقط حوصله میخواد پاکستانیا و هندی ها که بی نهایت از روغن استفاده میکنند و خداییش هم موهای پرپشت و بلندی دارن

    • مارال

      سلام لطفا راهنماییم کنید من پوست سرم پوسته پوسته های درشت میشه همه فک میکنن شوره است وقتی میرم حموم فرداش دوباره همونجوری میشه بعد ۲ روز جوری میشه که انگار ۱ماهه حموم نرفتم لطفا کمکم کنین

    • بدون نام

      قلی شما آمریکایی هستی فارسی بلدی

    • شیرین

      سلام من خیلی دوس دارم همه این کارا رو انجام بدما ولی راسش حسش نیس
      هردفعه هم میام میخونم میگم از فردا شروع میکنم ولی فرداش یادم میره
      شیرازی بودنم پر دردسر
      خخخ
      موفق باشید

    • مریم

      من روغن زیتون استفاده کردم،موهام خیلی نرم و خوش حالت شدن و زودتر رشد کردن و بلند شدن ولی حجم موهام خیلییی کم شده

    • بدون نام

      کارشناسای محترم برای چربی بیش از حد مو هم یه نسخه بدین ثواب داره

    • رها

      کچل اگه دوا داش میزد به سر خودش
      نظر خاصی ندارم در این مورد.

    • مهوش

      من وضعم ازهمتون بدتره موهامی سرم یک سوم شده مقصرم خودم بودم به قول معروف خودم کردم که........یه مدت شوره چرب داشتم الان ندارم ولی اون قدر موهام کم پشته که سفیدی پوست سرم مشخصه فروردین عروسیمه خدایی از هر چی شانس نداشته باشم از همسر شانس آورد میترسم از چشم شوهرم بیفتم بعدا وقتی متوجه کم پشتی موهام شه من میگم اراده داشته باشیم همه چی حله البت غیر ارثی من که میخوام این چند ماه کاری کنم موهام پرپشت شه توکلتون به خدا باشه همتون

    • مهوش

      من وضعم ازهمتون بدتره موهامی سرم یک سوم شده مقصرم خودم بودم به قول معروف خودم کردم که........یه مدت شوره چرب داشتم الان ندارم ولی اون قدر موهام کم پشته که سفیدی پوست سرم مشخصه فروردین عروسیمه خدایی از هر چی شانس نداشته باشم از همسر شانس آورد میترسم از چشم شوهرم بیفتم بعدا وقتی متوجه کم پشتی موهام شه من میگم اراده داشته باشیم همه چی حله البت غیر ارثی من که میخوام این چند ماه کاری کنم موهام پرپشت شه توکلتون به خدا باشه همتون

    • علی

      قربون ماریا با اون مطلبش فدات

    • لیلی

      سلام به همگی بعد حمام اخرش یک پارچ ابگرم وکمی نمک بدونه هیچ شامپو فقط برای چربی صابون معمولی باورگنید وسعی گنید شاد باشید از افرادی که دوستتون هستند زیاد غم دارند خود داری گنید روحیه باعث کم ریزش است پس اب وکم نمک یا اب وگلاب تمام یک هفته امتحانش مجانی فدای همگی لیلی

    • بدون نام

      مگه موی دخترا هم میریزه

    • Alireza

      سلام ببخشید قرصه فیناستراید کسی تا حالا مصرف کرده از ٱقایون چون واسه خانم ها اصلا تجویز نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من استفاده کردم و از بزرگتریییییییین اشتباهات زندگیم بود!واقعا بیچارم کرد

    • مرتضی

      با سلام علت ریزش مو کمبود روی و آهن ویتامین b اصولا راه های موضعی خیلی ب رویش و جلوگیری از ریزش کمک نمیکنه بهترین راه رسوندن پروتئین ب بدنه ک با قرص بیوتین میتونی جلوشو بگیری و در کنارش میتونی روغن خرگوشی رو بطور موضعی استفاده کنی ربطی ب ژنتیک نداره اصلا چون اگ بهش برسی ب ریشه مو مواد مغذی برسونم هیچ وقت نمیریزه چرته میگن ارثیه مثل این میمونه ک غذا نخوری انتظار داشته باشی شکم بیاری فقط چارش مغذی کردنه ریشه موست ب ارثی و اینام ربطی نداره با تشکر

    • حسین

      سلام دوستان به طب اسلامی رجوع کنید روغن بنفشه بر پایه زیتون معجزه طب اسلامی هست دکتر تبریزیان حتما ی سرچ بکنید پشیمون نمیشید

    • PARham

      فقط روغن کرچک استفاده کنید
      عالیه حرف نداره

    • ایندیا

      هندیا محشرررررررررن همه جوره

    • محمد

      کسی میدونه برای ثابت موندن حالت مو بعد از برس زدن چه کار باید کرد .
      خصوصا مواقعی که هوا خوب نیست و باد میوزد

    • نگین

      خانوما روزی یه دونه تخم بلدرچین صبحها هروز خام استفاده کنیدو بخورین ریزش موهاتون بند میاد.فقط اگه حرفمو قبول ندارین فهشم ندین ممنونم

    • یاس

      سلام من موهام کم پشت ونازک بود و زمینه ارثیمونم داغونه همه مردهااکثرا کچل و..ولی یه راه امتحان کردم برای من که خیلی موثربود ..پیاز رنده کردم ابش گرفتم وزدم به موهام چشارومیسوزونه وبوی چلوکبابی میگیرید اما خیلی موثره ..سیرم خیلی خوبه موهای ابروم درامد اماتنبلیم مبادبزنم بوی سیرخیلی بده رنده کردنشم کارحضرت فیله پس به پیتزقناعت کردم

    • یاس

      سلام من موهام کم پشت ونازک بود و زمینه ارثیمونم داغونه همه مردهااکثرا کچل و..ولی یه راه امتحان کردم برای من که خیلی موثربود ..پیاز رنده کردم ابش گرفتم وزدم به موهام چشارومیسوزونه وبوی چلوکبابی میگیرید اما خیلی موثره ..سیرم خیلی خوبه موهای ابروم درامد اماتنبلیم مبادبزنم بوی سیرخیلی بده رنده کردنشم کارحضرت فیله پس به پیتزقناعت کردم

    • بدون نام

      آقا اصن پسری کع موهاش نمی ریزه....جای دوس دختر ماس

    • سمیرا

      یعنی برنم موهام پرپشت میشن

    • آیدا

      والا ما که اصن زمینه ارثی نداریم هزار تا دکتر هم رفتم فقط حرف الکی زدن هرچی دارو و شامپو بوده استفاده کردم ولی بی تاثیر بود نمیدونم چه خااکی به سرم بزنم موهام بی نهایت کم پشت و نازک و خیلی فره حالا نمیدونم واسه عروسیم چه گلی بگیرم به سرم واقعا خیلی ناراحت کنندس البته سابقه تیرویید هم داشتم گفتن ریزشش بخاطره تیروییده

    • آیدا

      والا ما که اصن زمینه ارثی نداریم هزار تا دکتر هم رفتم فقط حرف الکی زدن هرچی دارو و شامپو بوده استفاده کردم ولی بی تاثیر بود نمیدونم چه خااکی به سرم بزنم موهام بی نهایت کم پشت و نازک و خیلی فره حالا نمیدونم واسه عروسیم چه گلی بگیرم به سرم واقعا خیلی ناراحت کنندس البته سابقه تیرویید هم داشتم گفتن ریزشش بخاطره تیروییده

    • مممممم

      ممنون بابت راهنمایی تون

    • بدون نام

      همه این مطالب پارسال دیدم واستفاده کردم .جلوی موهام خالی شده بود .دوستان وفامیل میگن موهات چقدر خوب شده. اگر جمعا تنبلی کمی کنار بزاریم والبته از جای معتبر یا از روغنگیری های محلی روغن بخریم حتما نتیجه میگیریم .

    • هادی

      من یه روش با چشمای خودم تاثیرشو دیدم
      با استفاده از فضولات تازه گاو یه نفرو درجا درمان کردن (البته موهاش از ریشه خودبخود می ریخت درضمن هرچی دکتر رفته بود نتیجه نگرفته بود)میدونم چندش آوره فضولاتو درحال افتادن(یعنی هنوز که داغه)...مثل حنا می زنن به موها وپوست سر ولی واقعا نتیجش حیرت انگیز بود دیگه اصلا ریزش مو نداشت..!!

    • هانیه

      سلام من واقعا موهام خیلی میریزه هردارو روغنی استفاده کردم نشد خاهش میکنم کمکم کنین

      پاسخ ها

      • علی

        زنجبیل و لیمو مخلوط کن حرف نداره من خودم همین مشکل شما را
        داشتم استفاده کرم عالی بود موهام که ریخه بودن دوباره در امدن

    • بدون نام

      اینا تجربه شخصی خودمه.
      شامپوی خوب باعث مودراوردن نمیشه اما شامپوی بد میتونه ریزش مو شدید رو بوجود بیاره.
      من خودم ریزش مو دارم. الان تا حدی کنترل شده. هفته ای دوبار اب پیاز را میگیرم و به ریشه مو میزنم و ماساژ میدم. بعد یکی دو ساعت حمام میرم. بعد حمام روغن نارگیل رو با نوک انگشت به کف سرم میزنم و ماساژ میدم. الان ریزش موهام طی سه هفته استفاده بند اومده. ولی کم پشتی موهام هنوز مشخصه. بنظرم چون ریزش بند امده تا پنج ماه دیگه کم پشتی هم از بین بره.

    • بدون نام

      من شانس ندارم قیافم با هندی برده ولی موهام خیلی کم پشته

    • بدون نام

      همش فکرمیکنم مرض سرطان چیزی دارم که اینقدموهام میریزه اینقدکم پشته
      حسرت به دلم موندموهای پرپشت وبلندداشته باشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج