۳۳۵۵۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جشن پژو با خودروی مفهومی L۵۰۰ R

پژو جهت گرامیداشت قهرمانی خود در مسابقات ایندی ۵۰۰، خودروی مسابقه‌ای مفهومی جدیدی با نام L۵۰۰ R هیبریدی معرفی کرده که از طراحی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد.

zoomit.ir - محمد حسین جعفری: پژو جهت گرامیداشت قهرمانی خود در مسابقات ایندی ۵۰۰، خودروی مسابقه‌ای مفهومی جدیدی با نام L۵۰۰ R هیبریدی معرفی کرده که از طراحی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد.

جشن پژو با خودروی مفهومی L500 R

پژو ۳۰ مِی سال ۱۹۱۶ به وسیله‌ی خودروی L۴۵ با رانندگی داریو رستو موفق به کسب قهرمانی در مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ شد. حال شرکت مطرح خودروسازی فرانسه پس از ۱۰۰ سال از این واقعه یاد آن را با معرفی خودروی مفهومی L۵۰۰ R هیبرید، گرامی داشت.

نامگذاری L۴۵ به دلیل پیشرانه ۴.۵ لیتری این خودرو انجام شده است. این پیشرانه از مدل L۷۶ به عاریت گرفته شده و توسط سه راننده‌ی جوان که به «شارلاتان‌ها» معروف بودند، آماده شد و منجر به سه قهرمانی برای پژو در مسابقات ایندی ۵۰۰ از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۱۶ شدند.

جشن پژو با خودروی مفهومی L500 R

اما در طرف دیگر خودروی مفهومی جدید پژو با تنها یک متر ارتفاع، وزن کمتر از یک تن، آینده‌ی محصولات پژو جهت شرکت در مسابقات اتومبیلرانی را به خوبی نشان می‌دهد. این خودرو از قوای محرکه هیبریدی توسعه یافته توسط تیم اسپرت پژو بهره می‌برد. قوای محرکه L۵۰۰ R از پیشرانه بنزینی با توان ۲۶۶ اسب بخار در کنار دو موتور الکتریکی تشکیل شده که روی هم توانایی تولید ۴۹۳ اسب بخار و ۷۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این میزان از توان برای رساندن خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۲.۵ ثانیه کافی است.

L۵۰۰ R از خطوط زیبایی روی بدنه بهره می‌برد که از اطراف جلو پنجره آن آغاز شده و با مهارت تمام به کنار پنجره‌های جانبی رسیده است. خودروی مسابقه‌ای مفهومی پژو از رنگ‌آمیزی مشابهی با L۴۵ بهره می‌برد. ترکیب استفاده از رنگ‌های قرمز، سفید و آبی (رنگ‌های پرچم فرانسه) در کنار رنگ‌آمیزی مشکی بخش انتهایی خودرو، علاوه بر نمایش رگه‌‌های اصلی خودرو، جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده است. پیش از این نیز پژو این ترکیب از رنگ‌آمیزی را در ۳۰۰۸R HYbrid به کار برده بود.

ماتیاس هُسان مدیر بخش خودروهای مفهومی و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی پژو در خصوص L۵۰۰ R گفت: «ما به وسیله‌ی معرفی این خودرو، سابقه‌ی درخشان پژو در مسابقات اتومبیلرانی را جشن گرفتیم. این خودرو از روح توانایی و نو‌آوری پژو بهره می‌برد و به خوبی توانایی ما را در تولید محصولی لوکس و توانمند به نمایش می‌گذارد.»

مهندسان و طراحان پژو برای تولید L۵۰۰ R همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتند تا بتوانند بهترین محصول ممکن را خلق کنند. این خودرو هم‌چنین از تکنولوژی داشبورد جدید پژو با نام i-Cockpit بهره می‌برد که از فرمان اسپرت با ظاهری شبیه خودروهای فرمول یک و دو هولوگرام برای نمایش اطلاعات ضروری خودرو، برخوردار است.

جشن پژو با خودروی مفهومی L500 R

جشن پژو با خودروی مفهومی L500 R

جشن پژو با خودروی مفهومی L500 R

جشن پژو با خودروی مفهومی L500 R

جشن پژو با خودروی مفهومی L500 R

جشن پژو با خودروی مفهومی L500 R

جشن پژو با خودروی مفهومی L500 R

جشن پژو با خودروی مفهومی L500 R
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج